Samsung LE46M86 eller Sony KDL-46W2000 til Spilling og Film ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46M86 eller Sony KDL-46W2000 til Spilling og Film ?

Hvet at jeg sa jeg skulle vike ifra Samsung merket etter R71 jeg hadde fra Samsung som ikke var noe bra, men M86 virker som en MEGET bra valg til bruk til både spilling og film...

denne gangen blir jeg å velge 46" ettersom 40 er egentlig MEGET så bra størrelse til Spilling, men litt lite igjen til å se film med...

Har siklet litt nå etter W2000 Full HD ettersom den skal ha meget god Bildebehandling og i tillegg "HELE" 1800:1 i ekte Kontrast.
    Dessverre leser jeg også om det om problemet med Clouding med Bravia Serien.

Så på andre siden har man nu den nye Full HD Samsung M86 med god Bildebehanding, pent panel, 100hz, likevel 1200:1 ekte kontrast, sinnsykt god sorthet og ingen clouding problem så bildet skal se bra ut selv i mørkt rom...

TVen da som sagt skal brukes mye til spilling, men også selvsagt koselige Filmkvelder og Divx og slikt, sannsynligvis tv signal også nu siden jeg skal flytte og der blir det å være tv signal og PC kobling...
    Spiller endel Guitar Hero på 360 så vil gjerne at det skal være så glatt som mulig via 1080i komponent eller 1080p VGA om nødvendig hvis bedre...

så alt i alt, vil gjerne høre alle meninger og hva som er best...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Znakemaster
    Så på andre siden har man nu den nye Full HD Samsung M86 med god Bildebehanding, pent panel, 100hz, likevel 1200:1 ekte kontrast, sinnsykt god sorthet og ingen clouding problem så bildet skal se bra ut selv i mørkt rom...
    M86 har ikke 100Hz. Du må i så fall sette deg ned og vente på M81. Det virker som om den KAN være verdt litt venting...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel litt an på hvordan rommet ditt ser ut. Om det er mye lys, så regner jeg med Samsungen kan reflektere endel med den blanke skjermen. Men jeg har ikke sett noen av modellene så kan desverre ikke hjelpe deg med å velge.

Hva med den nye serien til Pioneer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ikke 100Hz da, dette er fortsatt levelig, liten sjanse for at jeg kjøper i morgen, større for at det skjer i september når jeg har flyttet og kommet meg sørover.

Det er de selve forsjelle jeg bryr meg om å høre om, greit den har ikke 100Hz, men Samsungen skal være meget Smooth på Film, hvordan er W2000 på film da ?

W2000 virket først interessang for meg ettersom den skulle ha meget så godt sortnivå på grunn av 1800:1 ekte kontrast og da kunne bringe frem mange detaljer ifra mørke scener...
    Men hvis man da må ofre Sorthet i mørke omgivelser på grunn av clouding for å se mere detaljer så vil vel heller Samsungen være ett bedre valg eller ?

Ettersom det vil vel være meget så pent og stilig på W2000 å få frem ALT av mørke detaljer fra de mørkeste Scenene fra Batman Begins og fra Gears of War, men hvis da man slår av lyset og sortheten blir litt "dull" blir det litt kjedelig igjen, da ville det vel heller være bedre igjen å ofre noen sorthetsdetaljer for heller å få bedre sorthet generelt.

Ok, en ting, jeg plagdes meget på min forrige Samsung med sorthet og bevegelse, ble meget blurry, er det enda ett problem eller, 1080i kjørte iallefall ikke glatt det heller, men på en kompis av meg sin Sony TV kjørte dette MEGET så glatt... så lurer bare...

Vil gjerne kunne spille 360 via Komponent 1080i så glatt som mulig eller Monster VGA 1080p, i tillegg så PS3 selvsagt via HDMI 1080p til å spille og å se DVD og Blu-Ray filmer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg opp i kontrast, er flere grunner til det men hovedpoenget er at det ikke har alt å si.

Dessuten, vent til august/september. Vil nok de fleste Tv'r få en snillere pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, trur jeg gjør det, bor langt oppe i finnmarka nu, skal nedover til stavanger i september, det blir deilig, stikker vel bare å finner en jeg liker da til fin pris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •