Hvilken skjerm er best i mørke scener, nå da? Er det fortsatt Panasonic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken skjerm er best i mørke scener, nå da? Er det fortsatt Panasonic

Det er jo det de alle har fokus på. Har hatt SONY LCD og Samsung plasma. Må si begge to er tv'er jeg er glad jeg er kvitt! Har ikke sett de nye skjermene som nå konkurerer med Panasonic sin PX70, og lurer på.... BØFFER de enda, når de lover deg klare, mørke scener hvor detaljene forsvinner eller hvor du må bruke så irriterende mye lys at det svarte blir grått, eller begynner de omsider å få taket på det? Skal vi ta en avstemning på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://grobi.tv/system/galleries/pic...sonic-sony.jpg

Til venstre er nye generasjon pionerr, i midten er panasonic pz700 (px70 bare med full hd?) til venstre er en sony skjerm, usikker på hvilken men ser ut som w2000.

bildet kommer herfra: : Grobi

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. her ser vi også litt av den ene svakheten Pana. har. Dette med refleksjon. Sony er jo helt ute. Men skulle de vært helt rettferdig, skulle de tatt bilde fra samme posisjon, med identisk vinkel på alle tre. Er lyset på Pana refleksjon, eller er det mørkhets graden? ikke overbevist av dette bildet, selv om jeg vet at pioneer er helt konge. Var blant disse to produsentene jeg vurderte mellom når jeg skulle kjøpe skjerm. Bare ikke i den prisklassen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reite
    http://grobi.tv/system/galleries/pic...sonic-sony.jpg

Til venstre er nye generasjon pionerr, i midten er panasonic pz700 (px70 bare med full hd?) til venstre er en sony skjerm, usikker på hvilken men ser ut som w2000.

bildet kommer herfra: : Grobi

Nå har vel "bare" pz700 kontrast på 5000:1, mot px70 sine 10000:1 hvis jeg ikke husker helt feil.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det blir ganske feil sammenligningsgrunnlag ja... Jeg tror det imidlertid hersker liten tvil om at Pioneer nå har det beste sortnivået, men det finner jeg jo ut av snart; har en 508XD stående og venter på å bli plukket opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, det blir ganske feil sammenligningsgrunnlag ja... Jeg tror det imidlertid hersker liten tvil om at Pioneer nå har det beste sortnivået, men det finner jeg jo ut av snart; har en 508XD stående og venter på å bli plukket opp!
    Håper du kan gi oss litt feedback på tv'en du har fått nå Lygren, jeg er veldig misunelig
    Jeg er enig med at det ikke hersker noe tvil om at de nye tv'ene til pioneer har best sortnivå til nå, for og ikke snakke om eliminering av sideskroll 'hakking'.

Personlig syns jeg det ikke er rettferdig å sammenligne en pioneer og en panasonic slik som dette pga den store pris forskjellen. Har du ok økonomi eller har spart deg opp nok penger så er pioneer det beste på plasma. Men alt i alt, hvis man ser på pris og kvalitet så syns jeg panasonic er en vinner, så bra tv til under 12K er veldig bra.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syntes jeg Panasonic gir veldig mye for pengene, og står sterkt i kurs hos meg både når det gjelder sortnivå og generell bildekvalitet. Om man har et større TV-budsjett og ønsker "det beste", har alltid Pioneer levert varene... men som nevnt betaler man for det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg hadde en diskusjon med en om sortnivå på plasma sammenlignet med LCD. Jeg har fått for meg at plasma fortsatt ligger en del foran her, men er det noen som vet mer om dette? Kan f.eks sony w2000 måle seg med panasonic px70 og tom. pioneer 8XD på sortnivå? hva ville w2000 hatt om panasonicen har 5000:1 og pioneeren 10000:1

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan f.eks sony w2000 måle seg med panasonic px70 og tom. pioneer 8XD på sortnivå? hva ville w2000 hatt om panasonicen har 5000:1 og pioneeren 10000:1
    Nei. Selv Panasonic med 1:10 000 slår W2000 ned i støvlene på sortnivå. Den nye Pioneer er enda bedre. Når det er sagt, har Sony likevel det beste sortnivået som jeg har prøvd "til å være LCD" som det så fint heter.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis en TV til over doble prisen ikke er bedre er det noe galt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe denne Panasonic 50 tommeren. Men har et lite problem tror jeg. Det er en del vinduer i sideveggen til der jeg skal ha TV. Er det veldig refleksjon i TH50 modellen til Panasonic? Så en Sony mot en samsung i går på Siba. Sony var helt matt og fin (LCD) mens Samsungen(LCD og plasma) så nesten ut som du ser deg i speilet om morgenen på badet, veldig mye refleksjon. Har desverre ikke fått sett 50 tommeren til Panasonic "Live" så håper noen kan svare meg på dette. Mye kan selvsagt skjules ved gardiner og lignende men noen TV reflekterer jo mer enn andre.

Takk for svar.

Mvh
    TVLarsen

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pana best?? ja meget mulig....?? men Samsung også

:-D For og være helt ærlig må jeg som Samsung seer ,innrømme at Panasonic er stor på sortnivå,hadde et apparat 42 PV500E og dette var helt rått på sortnivå. Sitter her nå med en 50 tommer Samsung PS50Q7H som jeg har mekka frem til et fantastisk sortnivå på!!Servicemenyen har jeg vært inne på "ikke og annbefale for nybegynnere"!!!!Og tv,n var dessuten satt opp helt horribelt fra fabrikk med alt for mye kontrast skarphet og farge.Men det meste er mulig med tolmodighet og prøve seg frem.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til TVLarsen: Jeg var litt engstelig før jeg fikk panasonicen i hus, men det er faktisk lite av refleksjoner, og da er jeg en person som ikke får med en dritt av filmen hvis jeg ser lys og andre ting for godt i skjermen. Vet ikke hvordan 50" er, men 42" er bedre vil jeg si enn forgjengeren PV60.

Mr samsung: Hadde selv QH7, da en 42". Den kom med noen blink i tide og u tide, og det ble for plagsomt, så jeg leverte den tilbake, etter å først ha byttet den inn mot en lik modell. det viste seg at begge oppførte seg slik. Samsung support mente det var feil på tv'en (begge?), men jeg har sett det på en til i etter tid. Den hadde i midlertid utrolig fine bilder hvis den ble kalibrert riktig, men slet litt i fotball sendinger med et etter slep på ballen i fart og ved hurtige kamera bevegelser. Kjenner du igjen noe av mine opplevelser på din skjerm?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Svar til TVLarsen: Jeg var litt engstelig før jeg fikk panasonicen i hus, men det er faktisk lite av refleksjoner, og da er jeg en person som ikke får med en dritt av filmen hvis jeg ser lys og andre ting for godt i skjermen. Vet ikke hvordan 50" er, men 42" er bedre vil jeg si enn forgjengeren PV60.

Mr samsung: Hadde selv QH7, da en 42". Den kom med noen blink i tide og u tide, og det ble for plagsomt, så jeg leverte den tilbake, etter å først ha byttet den inn mot en lik modell. det viste seg at begge oppførte seg slik. Samsung support mente det var feil på tv'en (begge?), men jeg har sett det på en til i etter tid. Den hadde i midlertid utrolig fine bilder hvis den ble kalibrert riktig, men slet litt i fotball sendinger med et etter slep på ballen i fart og ved hurtige kamera bevegelser. Kjenner du igjen noe av mine opplevelser på din skjerm?
    Ja hei på deg,jeg kjenner ikke igjen problemet med fotballsendinger,og jeg ser mye fotball kan jeg love deg.Ganske utrolig dette her,jeg har hatt bra oppkoblinger via nye canal digital tv signaler.Jeg har vært nøye med bruk av kabler og lignende.Spesielt antenne kabler med støyisolasjon+ at jeg kjører med HD Ready dekoder nå, helt ny.Jeg har helt fantastiske bilder i alle ledd etter og ha jobbet meg frem til dette via diverse løsninger opp i gjennom noen mnd nå!!Har kalibrert skikkelig ,og til og med de analoge sendinger ser veldig bra ut på min tv Så dette kunne ikke vært bedre i mine øyne+at alle de som er innom her skryter hinsides av dette bildet jeg har mekka frem.:-D Og det er jo alltids artig da,er ansatt i filmbyrå og er bla..maskinist og teknisk ansvarlig på vår prøvekino, så dette med flotte skarpe bilder er jeg vært vant til i mange mange år.Jeg gir meg ikke før det er 100 %Har akkurat gått til anskaffelse av Pioneer sin Blue ray toppmodell
    BDP-LX70+at vi har kjøpt ny projector Action M1på jobben!! OG jeg sier bare for et bilde!!WOW. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •