Verdt å bytte DVD spiller for å få HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer kamoe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdt å bytte DVD spiller for å få HDMI?

Hei, lurer på om det er noen poeng å bytte ut min nå noen år gamle DVD spiller (Philips DVD 963SA) til en nyere DVD spiller med HDMI. Eller om det ikke vil gi særlig bedre kvalitet så jeg liksgodt kan vente på fornyftige kombi HD/Blueray spillere ? Men dersom disse HD spillerne ikke er såååå rå på DVD bør jeg kanskje uansett ha en bedre DVD spiller ??

Ser DVD film på en helt ny 42" Toshiba LCD skjerm og ser tydlig at signalkilden nå er svakeste punkt i billeddelen her i stua ?

Noen tips / meninger?

K

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av kamoe
    Hei, lurer på om det er noen poeng å bytte ut min nå noen år gamle DVD spiller (Philips DVD 963SA) til en nyere DVD spiller med HDMI. Eller om det ikke vil gi særlig bedre kvalitet så jeg liksgodt kan vente på fornyftige kombi HD/Blueray spillere ? Men dersom disse HD spillerne ikke er såååå rå på DVD bør jeg kanskje uansett ha en bedre DVD spiller ??

Ser DVD film på en helt ny 42" Toshiba LCD skjerm og ser tydlig at signalkilden nå er svakeste punkt i billeddelen her i stua ?

Noen tips / meninger?

K
    I utganspunktet er HD og Blue Ray like bra billedkilder,"det som er forskjellen,noe du kanskje vet":???: det er lagringskapasiteten som kommer best ut på Blue Ray,men ellers ingen forskjell kvalitetsmessig.Var jeg deg ville jeg hatt litt is i magen da dette er forholdsvis nytt,for så og vente og se det an,det kommer jo et hav av mye spillere fra alle merker nå etter hvert.Det store problemet er jo at det ikke finnes så mye filmer enda tilgjengelig på hverken blue ray eller hd.Hdmi og Dvi er uten tvil en bedre billedkilde enn alt annet. Lykke til etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med det du sier, mr samsung. Litt kjedelig at noen av godfilmene bare kommer ut på BD og noen på HD-DVD
    Men PS3 eller Xbox360 + HD-DVD er jo et godt kjøp, så får man en av delene + en spillemaskin. Men dette forutsetter jo at du liker å spille litt tvspill.
    Begynner å bli noen år nå, siden sist jeg har spillt tvspill, men det kunne nok kanskje vært litt gøy, selv om jeg liker PC best.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamoe

Noen tips / meninger?

K
    Det du spør om her er om det er vits i å bytte til en ny kilde som sender signalet over HDMI fremfor analogt SCART/komponent som din Pioneer spiller gjør i dag?

I så fall er svaret mitt; ja! Du får et skarpere bilde med å overføre bilder til over HDMI fremfor analogt, men de største forskjellene sees gjerne på bildestørrelser fra 80" og oppover. Men også på din Toshiba burde det være skarpere bilde over HDMI (dersom denne da har HDMI-inngang, har ikke sjekket... ;-) )

Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    I utganspunktet er HD og Blue Ray like bra billedkilder,"
    For å ta litt flisespikkemodus, det heter HD-DVD og BluRay...

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Eller dette.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det du spør om her er om det er vits i å bytte til en ny kilde som sender signalet over HDMI fremfor analogt SCART/komponent som din Pioneer spiller gjør i dag?

I så fall er svaret mitt; ja! Du får et skarpere bilde med å overføre bilder til over HDMI fremfor analogt, men de største forskjellene sees gjerne på bildestørrelser fra 80" og oppover. Men også på din Toshiba burde det være skarpere bilde over HDMI (dersom denne da har HDMI-inngang, har ikke sjekket... ;-) )

For å ta litt flisespikkemodus, det heter HD-DVD og BluRay...
    Eller rettere sagt high definition og blueray fra sony

Uptodatereports.com - Up to Date Report: HD DVD vs. Blu-ray Technology Forecast

High-definition television - Wikipedia, the free encyclopedia

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray hvis man virkelig skal flisespikke.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •