Er min nye TH-37PV45EH ødelagt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er min nye TH-37PV45EH ødelagt?

Hei,

Jeg kjøpte en Panasonic TH-37PV45EH for en måned siden, men nå lurer jeg på om den kanskje ikke er helt i orden.
    Brukte 360'en på den her om dagen, og når jeg bladde mellom menyene på den så jeg tydelig at der hvor det var ensartet farge, da spesielt grønn var det mye "bevegelser" i bildet.
    Kan se ut som en slags flimring, men også som snøstorm, bare med mye mindre detaljer. En blanding av svarte og lilla prikker. Ser det også godt i spill, og lyse/bege bakgrunner eller mørke er verst. I går var det direkte ille når jeg spilte The darkness.
    Har prøvd xboxen igjennom Komponent, og VGA med samme resultat.
    Har sett et par filmer på den, og der legger jeg også merke til det jeg har beskrevet over.

Prøvde også en vanlig dvd-spiller (veldig billig, og gjennom kompositt kabel), men får de samme problemer på samme sted i filmen som på 360.
    Xboxen skal jeg prøve hos en kamerat ikveld. Får jeg de samme problemer der, så er det kanskje ikke Tv'en.

Så, hva tror dere? Er det boxen, tv'en eller mine øyen som er gærne?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stilt noe på innstillingene for bilde? Fra fabrikken var min Panasonic helt "rar", spesielt i mørke partier, med graderinger. Kontrasten sto på fullt, og når jeg skrudde ned den så kom det seg betraktelig.

DVE anbefales om du ikke har den allerede.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE har jeg ikke. (måtte faktisk google det da jeg er fersk på plasma/lcd feltet).
    Ja, jeg har prøvd å endre innstillingene. Alt fra Auto, til dynamisk, og høy og lav kontrast.

Kan du forklare dette med gradering litt for meg? Er det noe Tv'en har/gjør?

De forstyrrelsene jeg har i bildet, skjer enten når et objekt er ensfarget, eller i overgangen mellom to objekter som har forskjellige farger.
    For eksempel når det er natt/mørtk, og en sky er lysere enn andre. Da får jeg en "ramme" rundt den ene skyen med disse forstyrrelsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med butikken der jeg kjøpte den, og de syns de hørtes merkelig ut. Blir hentet på mandag så får jeg se hva som skjer.
    Har nå drevet litt mer feilsøking og så langt er følgende gjort:

Min 360 er prøvd på annen plasmatv som i utgangspunktet er dårligere på bildet. Der var bildet helt flott.
    Jeg lånte en 360 fra en kompis og prøvde hjemme, men med samme problem.
    Har prøvd alle innganger. Komponent, VGA og Kompositt. Med samme resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er saken ute av verden. De tar tilbake tv'en og jeg får en TH-42PX70.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det...
    Gratulerer med ny TV da :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •