Postmannen holdt på å ligge plasmaen min ned

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Postmannen holdt på å ligge plasmaen min ned

Når jeg fikk tilsendt plasma skjermen min via posten, kom det to karer i en svær lastebil, hvor deiligheten min stod ? bak i. De kjemper med den store kartongen og får den på bakke plan. Han hadde et av disse store sekke hjulene hvor kartongen balanserte med en halv meter ut på hver side, og i forsøket var han på vei til å ligge skjermen min helt flat, og jeg ropte selvfølgelig............ STOPP! Det verste var at han ikke visste dette, selv om det står på flere verdens språk utpå kartongen, også markert med pil retninger. Noen som har erfart konsekvensene av at plasmaen har blitt lagt ned? Vil det handle helt om virke eller ikke virke? lurer litt på det! Hadde vært kjekt å vite. Håper selvfølgelig at min tålte denne døds truende opplevelsen :???:

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faren med å transportere en plasma liggendes, er at panelet kan sprekke pga mye vibrasjoner. Å transportere TVen liggendes fra bilen og inn til døra di, tror jeg neppe hadde tatt noen skade.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så farlig som det virker.

Grunnen til at den skal fraktes i oppreist stilling (etter hva jeg har blitt forklart) er at selve panelet er tungt og tynt, det gjør at det ved risting etc, som det blir under transport, lett kan sprekke.

Det har i grunn ingen betydning for skjermens del, annet en at det er større risiko for at panelet brister.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har vel noe å gjøre med plasmaen i mellom glass lagene også, har det ikke? Tenker det er stor tyngde fra de to glass platene, (der det er brukt) som kan gi sprekk dannelser eller lignende. De store skjermene skal jo bæres på en spesiell måte pga denne tyngden i glasset.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte Pioneer om dette i januar i år.

Sitat Opprinnelig postet av Poneer.de
    Falls Sie keine Bruchstellen am Plasma TV erkennen, hat dieser auch keinen Schaden genommen.
    Så det er som r0ver2 og Britax sier.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte Pioneers 6. generasjons plasma så hadde Pioneer-forhandleren stablet de liggende i en stor haug. Den virket fint den bortsett fra innbrenningene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren ved å legge ned en plasma er at frontglasset kan sprekke pga stort spenn. Nye plasmaer ala siste generasjon LG etc skal etter sigende kunne legges ned selv under transport. dette er fordi de har fjernet det tykke frontglasset. Ikke at jeg har tatt med bryet med å prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •