erfaringer på philips 47" ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

erfaringer på philips 47" ???

Tror da jeg har bestemt meg etter mye god hjelp fra folk hær inne og mye lesing av lcd tester.

liker selv denne
    Lefdal - Philips 47" LCD-TV

men mulig jeg går for storebroren 47PFL9532D hvis de har grei pris på den.

skal handle på onsdag eller torsdag så håper det kommer tilbakemeldinger innen den tid hvis noen har dårlig erfaring med denne skjermen.

PS redigerte bare min forige post angående plasma vs lcd så beklager hvis det blir noen missforståelser med de svar som ligger hær fra før

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Plasma og Panasonic Plasma er vært og se på...

LCD er som regel et bra merke og se på Sony som har utmerket seg i det siste.

Til film er Pasma best. Det er vel hele forumet enig i.
    Undersøkte før jeg kjøpte meg en plasma

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et godt forslag til deg, kla:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=20017&cat=500

Ta kontakt hvis du er interessert

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke gått for LCD når du skal kjøpe en skjerm på den størrelsen. Ville helt klart gått for plasma. Sony har skuffet meg med sine tidligere lcd skjermer, har ikke sett de siste, men de bør ha forbedret enkelte ting. De selger nok mye bare på navnet også.
    Kjøp Panasonic, gjerne px700, pga ekstra innganger, men en 42" til 11000, resten i HD utstyr, ville jo gitt deg en kanon opplevelse. Dessuten skal du sitte et godt stykke unna en 47" tommer, så da trenger du litt stort rom, så du ikke bommer der. Vet mange har bommet der, og gått tilbake med tv'en.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Agående avstand, emoll76, så sitter jeg ca. 2,5 meter fra 50" og det fungerer helt utmerket, uten synlig pikselstruktur med standard 1365x768-oppløsning.

Hva er poenget med å skyve seg lenger unna jo større skjerm man får? Da forsvinner jo hele poenget med stor skjerm. Man skal liksom få litt kinofølelse

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en smaks sak! Tv' din er da også ganske bra Men se for deg en hornhinne etter et par timer med en lcd skjerm som gjør alt for å overbevise deg med sin lysstyrke og prakt, og så kan du ikke trekke bakover hvis du ønsker det. Da er det greit å kunne vurdere dette på forhånd, synes nå jeg. Du har sikkert også lagt en god jobb med kalibrering, som ikke alle kan gjøre like bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok litt langt å dra alex, holder til i trondheim.

har tenkt mye på samsung sin 50" plasma men fikk se jvc sin 56" under samsung sin 50" på hifiklubben i dag, da kom tvilen tilbake.
    mitt største problem er vell egentlig av stua er veldig lys, sitter 4 meter fra tvn btw.

ingen som har noe forslag angående LCD altså

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Tror det er en smaks sak! Tv' din er da også ganske bra Men se for deg en hornhinne etter et par timer med en lcd skjerm som gjør alt for å overbevise deg med sin lysstyrke og prakt, og så kan du ikke trekke bakover hvis du ønsker det. Da er det greit å kunne vurdere dette på forhånd, synes nå jeg. Du har sikkert også lagt en god jobb med kalibrering, som ikke alle kan gjøre like bra.
    Nå er vel lysstyrken høyere på en plasmaskjerm enn en lcd skjerm. Tror det er en myte at lcd tv'er har høyere lysstyrke enn plasmaskjermer.
    Når det kommer til sitteavstand, så er jeg helt enig med deg. Det er nok greit å vurdere dette selv på forhånd. Hva som er for stort/smått er vel ganske induviduellt.
    Jeg har i hvertfall funnet ut at for min del, så er ikke oppløsnig noe problem. Uansett om det er snakk om 1366x768 eller 1920x1080 på 50", på svært nær avstand. På mange 1920x1080 skjermer ser bildet faktisk mer punktete ut, da de kanskje lider litt av prossesormangel og dårlig bildebehandling ved vising av SD materiale. Ved HD materiale er de såpass like at parametre som svartnivå, kontrast, fargebalanse osv teller mer.

Det som kan være viktig å tenke på ved kjøp av ny tv, er om tv'en har innganger som støtter 1080P signaler, slik at man har mulighet til å spille av HD materiale fra kilder som avgir materialet (f.eks en film).

Sony Bravia 46D3000 er mitt forslag til den ultimate lcd tv, som ligger innenfor ditt budsjett.
    Og Panasonic's og Pioneer sine plasmaskjermer (50PV70 og PDP-507XA) er nok de beste plasmaskjermene.
    Selv har jeg en sitteavstand på 2,7m, og vurderen å kjøpe en av disse skjermene.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrke i seg er en ting, men noen skjermer må stilles litt lysere for å følge med i mørke scener. Men kjøper du en tv til 25000, skal du vel strengt tatt ikke slite med dette. Sitter selv ikke mer enn tre meter unna, men da har jeg bare 42". Kunne godt tenkt meg en av de to du nevner der, ja, selv om den jeg har nå virkelig leverer varene Lysstyrken på plasma er bedre, men forholdet mellom mørkt og lyst kan aldri en lcd skjerm klare å vise like godt som en plasma, tror jeg. Byttet selv inn lcd mot plasma. har aldri angret på det.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner en som har hadd minst 7-8 forskjellige flat-tver , pioneer plasma bla
    og har nå en lg ly95 42 full hd og er kjempefornøyd, denne finnes også i 47 tommer som ligger i ditt prisområde, så du ser enkelte har gått i stikk mottsatt
    retning .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0