Sortnivå på plasma kontra crt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Når det gjelder spesifikasjoner på tv'r er stort sett alt untatt oppløsning, innganger og hva de støtter bare tull markedsavdelingen har kommet opp med.
    Her må jeg si meg uenig. Kontrast er noe av det viktigste i mine öyne. Ikke dynamisk kontrast, men skjermkontrast. Har TV'en et dårlig kontrastområde er det lite man kan gjöre for å få et bra bilde. Dynamisk kontrast er jeg enig i at er misvisende og i mange tilfeller bare tull. To produsenter kan virkelig kontrast og det er Pioneer og Panasonic, noe man også ser i samtlige tester. På en TV er kontrast mye viktigere enn opplösning da omtrent samtlige TV'er er HD-ready i disse dager.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Her må jeg si meg uenig. Kontrast er noe av det viktigste i mine öyne. Ikke dynamisk kontrast, men skjermkontrast. Har TV'en et dårlig kontrastområde er det lite man kan gjöre for å få et bra bilde. Dynamisk kontrast er jeg enig i at er misvisende og i mange tilfeller bare tull. To produsenter kan virkelig kontrast og det er Pioneer og Panasonic, noe man også ser i samtlige tester. På en TV er kontrast mye viktigere enn opplösning da omtrent samtlige TV'er er HD-ready i disse dager.

Hvor skrev jeg at kontrast ikke var viktig? Jeg skrev kun at spesifikasjonene de oppgir sjeldent har noe med virkeligheten å gjøre.
    En representant fra verdens største produsent a flatskjermer sa at det var markedsavdelingen som lagde brosjyren og medfølgende specc......

Kontrast er utrolig viktig, det er også derfor produsenter ofte hyper de opp. PDP4270XA har en oppgitt kontrast på 3000:1, Hjemmekino målte den til 679:1.....

Der her du grunnen min til å ikke stole på specc men faktisk få sett tv'n live eller finne en skikkelig måling.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda til gode å se en LCD/Plasma med like godt sortnivå og kontrast som en god CRT.

Man kan ikke sammenligne en 10år gammel middelmådig CRT med 5000t brukstid med en ny plasma, det blir litt feil.
    Men mange CRT apparater har grått fosfor, slik at i dagslys ser det gråaktig ut, fordi lyset i rommet belyser den grå overflaten.

Om du tar en LCD, en plasma og en CRT inn i et mørkt rom, ja da ser man enkelt den enorme forskjellene på sortnivå og kontrast.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg har enda til gode å se en LCD/Plasma med like godt sortnivå og kontrast som en god CRT.

Man kan ikke sammenligne en 10år gammel middelmådig CRT med 5000t brukstid med en ny plasma, det blir litt feil.
    Men mange CRT apparater har grått fosfor, slik at i dagslys ser det gråaktig ut, fordi lyset i rommet belyser den grå overflaten.

Om du tar en LCD, en plasma og en CRT inn i et mørkt rom, ja da ser man enkelt den enorme forskjellene på sortnivå og kontrast.
    Jeg har de samme erfaringer.

Jeg har tilgode å bli imponert av en lcd/plasma matet med analoge-tv signaler eller dvd enda.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •