Spørsmål om 1080p og PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om 1080p og PC

Hei,

Først, jeg er nybegynner, og ja, jeg har brukt søkeverktøyet etter beste evne...:roll:

Jeg skal kjøpe ny PC og ny LCD TV, full HD. Jeg er godt over gjennomsnittet datakyndig, men antakelig godt under TV kyndig. Spørsmålet er :

Støtter ethvert 1080p apparat 1920*1080 over ethvert interface(vga, hdmi..) eller er det krav til at man MÅ bruke HDMI inngangen for å få denne oppløsningen ?

Jeg tipper at ikke alle gjør det, og at det ikke er tilfeldig hvilket interface man bruker. Hva skal jeg se etter på spesifikasjoner som gjør at jeg kan være sikker på å kjøpe en TV som jeg kan bruke PC'en mot i full oppløsning?

Dette har jo også litt å si for skjermkort kjøpet, om jeg trenger VGA/DVI og/eller hdmi utgang på dette.

Bær over meg hvis dette er dumme spørsmål, jeg ønsker egentlig bare enkle svar!

På forhånd takk!

sof2000

Edit: for ordens skyld..Jeg ønsker 40 - 42 tommer, Full HD og har et pristak på 20-25000. Kom gjerne med anbefalinger ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktumet er vel at dette er noe produsentene leverer ganske mangelfull innformasjon om. Hva som støttes over de forskjellige inngangene er også svært induviduellt fra modell til modell.

"Støtter ethvert 1080p apparat 1920*1080 over ethvert interface(vga, hdmi..) eller er det krav til at man MÅ bruke HDMI inngangen for å få denne oppløsningen ?"
    Nei.
    "Dette har jo også litt å si for skjermkort kjøpet, om jeg trenger VGA/DVI og/eller hdmi utgang på dette."