Panasonic TH 42PX70e og PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH 42PX70e og PC

Fikk hjem Panasonic TH 42PX70 i dag , og trøbler litt med å koble pc'en til .
    Tidligere har jeg hatt pc'en tilkoblet en 37 lcd tv med Dvi tilkobling . Prøvde å koble pc'en til Panasonic med DVI til Hdmi kabel ,men får ikke full sjerm . Har prøvd flere oppløsninger ,men det hjelper ikke . Må jeg bruke vga inngangen på Panasonic og 1024x768 eller er det mulighet til full sjerm med 1280x720 fra pc ?

Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet frem bruksanvisningen :-?
    Ser ut som tv'en helst vil ha pc-signalet gjennom vga ingangen Men her kan instillingene settes til 1280x 720 eller feks 1360x768 som jeg satte den til .Etterpå går du inn i innstillinger for pc ingangen og "flytter" bildet i senter . Har ikke sett film på pc'en enda for familien skal se på tv(typisk) . Ja ja får teste det ut senere .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt spent på film fra PC jeg og, vurderer denne og kommer til å bruke mye film fra PC jeg og. Kom med tilbakemeldinger når du har testet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Jeg vurderer også å kjøpe bla. denne modellen. Har også PC jeg ønsker å bruke sammen med min nye tv. Hadde vært fint å få litt info på dette området.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å sette oppløsningen på pcen til 1024x768 og bruke en avspiller som gir deg muligheten til å endre aspect ratio som f.eks VLC Media Player VideoLAN - Free Software and Open Source video streaming solution for every OS!
    Da kan du enkelt velge aspect ration 4:3 på alle kilder som er 16:9 og høyde:breddeforholdet forblir riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva skjer om man kjører fullskjerms video fra pc på px70 uten å endre aspect ratio? sorte kanter eller blir det strukket ut?

Blir bildet bra når man gjør disse instillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke endrer aspect ratio vil bildet strekkes ja, det blir det samme som å se en 4:3 sending i 16:9. Hvis du gjør dette får du bare ned/omskalering i pcen og du beholder fortsatt 1:1 pixel ratio mellom kilde og skjerm. Hvis du endrer oppløsningen på pcen til 1366x768 vil du både ha skalering i pcen og i skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •