Noe vits med Monster HDMI kabel ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Avean sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Noe vits med Monster HDMI kabel ?

Har nettopp kjøpt meg en Full HD skjerm som jeg bruker primært til Playstation 3, men er det noe vits i å betale i dyredommer for en HDMI kabel fra Monster ? Fleste mener disse kablene gir best kvalitet men er det noen her som virkelig har SETT med sine egne øyne noe forskjell ?

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å søke er noe alle på forumet her setter pris på sånn at vi ikke får mange tråder om det samme. Dette emnet har blitt heftig diskutert her, men bottom line is: når man har ett digitalt signal, så får man enten bilde, eller ikke noe bilde. Og får man bilde, har det ikke noe å si om du bruker Monster eller biltema. Ta deg en tur bort på biltema eller clas og kjøp deg en billig HDMI kabel. Med mindre kabelen skal strekkes langt, så holder en sånn kabel i lange baner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Avean
    Har nettopp kjøpt meg en Full HD skjerm som jeg bruker primært til Playstation 3, men er det noe vits i å betale i dyredommer for en HDMI kabel fra Monster ? Fleste mener disse kablene gir best kvalitet men er det noen her som virkelig har SETT med sine egne øyne noe forskjell ?
    Er nok bare tull ja.. Du får identisk kvalitet fra en billig kabel fra biltema, siden dette er snakk om digitale signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil si meg noe uenig der! uten at jeg kan vektlegge det med mer enn hva jeg mener å ha hørt, så vil billige kabler ikke kunne overføre 1080p signal. forskjellen på en billig og en dyr hdmi kabel er kvaliteten (720p, 1080i, 1080p) den kan overføre, pluss selvfølgelig shielding og kvalitet på matrialet brukt...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under 10m, som det vel er snakk om her, har det nok lite å si. Fra 10m kan det faktisk være problemer med å overføre 1080p/i hvis ikke kabelen er av tilstrekkelig kvalitet.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med dette, men er det noen som faktisk kan bekrefte siste påstand?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Er helt enig med dette, men er det noen som faktisk kan bekrefte siste påstand?
    Test av billig-kabler mot Monster her:
    The Truth About Monster Cable, Part 2 (Verdict: Cheap Cables Keep Up...Usually) - Gizmodo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •