Forskjeller på Samsungs R8-serie modeller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjeller på Samsungs R8-serie modeller?

Har nå funnet ut at det må bli en av Samsungs R8-serie modeller jeg kommer til å kjøpe (32"). Men jeg er helt lost etter å ha funnet ut det finnes et utall modeller under her igjen:

-LE32R81
    -LE32R82
    -LE32R86
    -LE32R87
    -LE32R88
    -LE32R89

Lenge helte jeg strekt mot å kjøpe LE32R87, men etter å ha funnet ut at LE32R81/82 f.eks. er endel billigere til tross for at jeg ikke kan finne noen spesifikasjonsmessige forskjeller ble den mer aktuell.

Det jeg altså lurer på er om prisforskjellene på faktisk opptil 1000 kroner og mer i noen tilfeller ene og alene spiller på designet? (ærlig talt er det vel ikke akkurat store forskjeller på designet modellene imellom heller?)

Takker for eventuelle svar.

Håvard

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun forskjeller i design, ellers er hele R8-serien identisk (innen samme størrelse, det er forskjeller mellom de ulike skjermstørrelsene).

R81 og R82 er etter det jeg har skjønt TV-er som ikke er ment for Norge/Norden, slik at de nettbutikkene som selger disse har importert dem selv. Derfor er de gjerne litt billigere enn R86-89, men det verserer påstander om at Samsung Nordic ikke utfører support på R81-82, noe som kunne vært greit å fått bekreftet/avkreftet fra Samsung før evt. kjøp. Må vel ringe dem og høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Så det er sånn det henger sammen.

Det betyr vel kanskje også at det ikke er norsk meny på R81/82-tv'ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vurdert R8-serien som aktuell kandidat for mitt nært forestående TV-innkjøp. Etter å ha oppdaget at enkelte nettsteder selger R81 og R82 langt billigere enn R8[6-9], ble jeg nyskjerrig på hvordan disse modellene evt. skiller seg ut. Jeg ringte til Samsung Nordic og fikk høre at R81 og R82 er modeller som ikke er ment for norden og at de som selger nevnte modeller etter all sansynlighet har importert disse selv. På spørsmål om menyspråk kunne ikke personen gi meg noe svar. Jeg ble dog opplyst om at Samsung Nordic ikke vil kunne utføre service på parallell-importerte modeller, annet enn om selger legger ved et skriv som beskriver en avtale med Samsung Nordic (jeg er usikker og tvillende til om f.eks. Komplett har en slik avtale med Samsung).

Jeg har også forsøkt å ringe til Komplett for å få beskrevet forskjellen på modellen de selger (LE40R82B) og de andre R-modellene, samt spørre om menyspråk. Personen jeg snakket med kunne ikke hjelpe meg med noe som helst, og på spørsmål om det fantes norsk menyspråk ble jeg henvist til salg@komplett.no. Jeg sendte en epost dit i midten av forrige uke, men har enda ikke fått noen respons.

R8[6-9] er altså modeller som er beregnet på det nordiske markedet og selvfølgelig supportert av Samsung Nordic. Forskjellene på disse er rent kosmetiske, små designforskjeller. R81 og R82 fant jeg at leveres uten intern digital dekoder, men dette betyr ikke noe for meg da de nordiske modellene uansett ikke støtter mpeg4.

Jeg er fortsatt i tvil om hvor jeg bør kjøpe LE40R8x, og nå har Sony D3000 fått meg til å bli enda mere usikker.

-Zorb

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. HAr bestilt LE40R82B og håper på at jeg kan hente den på postkontoret i dag, så da kan jeg nok svare der om meny språk osv.
    Men nå ble jeg litt engstelig, det at samsung norge ikke vil ha service på disse, hva har det å si for meg som kunde av komplett da hvis det skjer no, som f.eks pixelfel eller samme F egentlig??

Mvh
    kas

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at komplett selger disse i Norge er det deres problem om Samsung Nordic ikke vil utføre support. Så akkurat det der ser jeg ikke på som noe problem. En eventuell retur går jo gjennom komplett.

Bestilte meg en R82 nå selv. Noen som har peil på hvor lang leveringstid det er på "bedriftspakke på dør" (bor sentralt, ikke langt unna oslo)?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bedriftpakker leveres som regel dagen etter de blir sendt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk omsider svar fra Komplett, med teksten "Det skal være skandinavisk spåk på menyene". For meg høres det ikke ut som et bekreftende svar på spørsmålet mitt om norske menyer, så jeg håper en av dere som har bestilt TVen tar dere tid til å informere her, både om menyspråk og evt. andre erfaringer!

Fikk også en link til brukermanual i PDF format, denne inneholdt mange språk, men ingen skandinaviske (96MB):
    http://downloadcenter.samsung.com/co...01L12-0313.pdf

-Zorb

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at jeg får min i norgen så da skal jeg undersøke menyen umiddelbart. Takker for all respons så langt.

Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    R81 og R82 fant jeg at leveres uten intern digital dekoder
    Har dette noe som helst å si for meg som bare skal bruke TV'en som sekundær PC-skjerm og til DVD-avspilling.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Regner med at jeg får min i norgen så da skal jeg undersøke menyen umiddelbart. Takker for all respons så langt.

Har dette noe som helst å si for meg som bare skal bruke TV'en som sekundær PC-skjerm og til DVD-avspilling.
    Nei, og hadde den hatt innebygd digitale tunere slik som R86/R87 så hadde disse uansett vært ubrukelige i norge

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking LE40R82 i huset!!!

Halla. Akkuratt kommet hjem fra psotkontoret med 40R82, og har startet autokanalsøk nå. Som en liten smakebit så kan jeg fortelle at denne har NORSK meny ;-) Skal adde litt info senere i kveld når jeg har fått alt oppe å gå.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Awesome!! Blir spennende å høre hva du synes om den! Hvordan er innsynsvinkelen? Svartnivå? Detaljnivå? Er helt på nippet til å bestille selv hos komplett nå, hvor mye var det i frakt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Er helt på nippet til å bestille selv hos komplett nå, hvor mye var det i frakt?
    Jeg betalte 335 kroner for å få den hjem på døra (bedriftspakke). Men jeg bestilte litt andre ting i tilegg til tv, dessuten er det her snakk om 32" ikke 40" så mulig det blir litt forskjell. Synes uansett ikke 335 var så ille for levering på døra. Satser på at de kommer å leverer den i morgen.
    Har forøvrig ikke fått noen leveringsbekreftelse enda. Er ikke det litt merkelig? De har jo hatt hele dagen på å få "shippet" denne pakka her.

:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info om norsk språk og annet. R82 er fristende, spesielt med tanke på at Datakjeden selger den for 11.300,- som fort kan bli billigere enn på Komplett når man legger til frakt. Må bare skaffe en større bil først.

Fine bilder Kas la ut i annen tråd, designet er det ingen ting å si på imo.

-Zorb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør Komplett når det er servicebehov på tv-en? Sender til Tyskland, slik det har vært nevnt i en tidligere tråd? Er jo ikke kunden sitt problem i utgangspunktet, men kan jo fort bli det ifm. forlenget serviceopphold m.v.

Har jo vært en rekke påkrevde firmware-oppdateringer for ulike Samsung-modeller. Om tv-en må til tyskland for å få gjort noe så enkelt så er dét definitivt en deal breaker for meg ihvertfall...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Awesome!! Blir spennende å høre hva du synes om den! Hvordan er innsynsvinkelen? Svartnivå? Detaljnivå? Er helt på nippet til å bestille selv hos komplett nå, hvor mye var det i frakt?
    Veldig forønyd med innsynsvinkelen, her kan du sitte en del til siden å fortsatt være like fornøyd, desuten ingen som ser på en film i 90.graders vinkel
    Likte bordstativet sikkelig da den er dreibar +\-20.grader.

Angående sortnivået så er jeg fornøyd, satte på "Underwold - Evolution" nå med xbox360 vell å merke, ikke den beste dvdspilleren jeg vet om, men har ikke en kort komponent jeg kan bruke på H\K`n. Men i de aller mørkeste partiene så forblir de sorte. Prøver meg litt frem med forskjellige bilde innstillinger.

Akkurat hva som menes med detaljnivå har jeg aldri hvert sikker på..

Jeg betalte kun 200 i frakt, fordi jeg jeg håpet på å kunne hente den på posthuset om lørdagen fordi de kjører ikke "På døra" i helgene, men den ble på omlastingssentralen hele helgen så den planen gikk i vasken.
    Hentet den da selv på posthuset i går, måtte ta taxi pga den var så jævlig stor at jeg ikke fikk den gjenom døra mi, og jeg som stod med meterstokk å greier hehe.. Bestill "På døra" leveringe!!

Edit: Hadde hvert moro om noen med litt bedre bilde kunskap hadde prøvd seg på justere bildet og postet innstillingene her :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med R8 tv'ne og Analoge signaler, har nemlig kabel tv.
    går dette bra da eller, med nogenlunde kvalitet?
    Blir det dårligere en gammeldags CRT 19" ?

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde analog tak anntenne:evil: før og det fungerte meget bra det og faktisk.jeg hadde 40 tommer ...hadde gode signaler men like vel..tror du vil bli fornøyd jeg...og så er den jo kjempeflott da..:-D lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: gammel tråd, svar ikke relevant

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, måtte gjennom den lange registreringsprossessen kun for å svare på denne tråden vøtt! kjempefint at det fantes en tråd om dette, for har ærlig talt ikke skjønt forskjellen på alle R8-modellene..

Har kjøpt meg en 32R88 sjøl, og er utrolig fornøyd. Sinnsykt bra og lyssterk TV. Masse kontrast og farger.

Jeg har koblet denne TV'en til analog kabel-TV, og er ikke heelt fornøyd (så skal det sies at jeg er veeldig kresen da) syns kanskje tv-en viser litt for mye støy.

Men alt i alt en TV som anbefales på det sterkeste!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •