Hvilken 40"/42" gir mest for pengene på markedet i dag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 40"/42" gir mest for pengene på markedet i dag?

Som tittel sier, hva går for å gi mest "value for money" blant 40" i dag? Står på terskelen til å kjøpe meg 40", men er VELDIG i tvil. Tenkte først på LE40M87 fra Samsung, men så har jeg lest mye bra om Panasonic sin PX70 serie også. Sony sin W2000 er jo bra samt at Pioneer har mye gode tv'er. Mitt bruk vil hovedsakelig være ganske mye pc, og mye spill/film. Så jeg har i utgangspunktet tenkt på LCD, men er åpen for Plasma også.. Vi snakker jo tv'er i prisklassen 15-20.000, men er det noen som utmerker seg mer enn andre?

Beklager hvis dette har blitt tatt opp ørten ganger tidligere, men jeg har søkt og finner bare Samsung vs Sony og lignende tråder, ingen som tar for seg modellene overall...
    Mvh
    Tor J.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også på utskikk etter en TV i dette segmentet "hva som gir mest TV for pengene"
    Men er litt mer nysgjerrig på <-- 10.000kr klassen..

så slenger meg med på trådstarter =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PX/PV70 er nesten utvilsomt den tv'en pr idag som gir best bilde i forhold til prisen på produktet. Men hvis primærbruken din er pc, er nok de
    LCD modellene du nevner best i den sammenheng. Jeg vurderte selv M86 og W2000. Veldig like spessifikkasjonsmessig.
    M86 har kontrastglass som kan gi ganske mye reflekser på skjermen, men liker du denne typen panelflater og har mulighet til å plassere tv'n i rommet med dette i tankene, gjør jo ikke det noe. Sortnivået på denne tv'n er helt fantastisk, og man får svært god dybe i bildet. Man blir nesten sugd inn i handlingen, noe jeg tipper er en av grunnene til at mange av Samsung modeller selger så bra. Eneste ulempen med denne tv'en er at jeg har fått innvirkning av at det er mye produksjonsfeil og diverse bugs på mange av modellene.

W2000 er tv'en som har nesten alt. Den har matt panelflate for å unngå refleksjoner, hvis dette er noe du fåretrekker. De som har kjøpt tv'en virker storfornøyd. Også de som har eid M86 tidligere. Feil på Sonys modeller er nærmest ikkeeksisterende.

Sony Bravia D3000 er LCD tv'en for deg som setter filmkvalitet høyt opp på lista, og samtidig er svært følsom for hakking ved panoreringer eller raske bevegelser på krevende materiale. Svært godt sortnivå, ikke så kresen på signalkilde. Tv'en har et matt panel i oppløsning 1366 x 768, noe som gjør at den må skalere tvsendinger, dvd, og fullhd materiale. Men i praksis er ikke dette noe å bekymre seg for. Den støtter forøvrig så godt som alt av signalformater. Inkludert 1080P/24 og 1:1 pikselmapping !!

Alle disse modellene koster omtrent det samme (ca. 15000kr).

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin info Andy. Har slått litt fra meg PX70 nå, ettersom jeg tror det blir en LCD på meg. Får ganske hyggelige priser på disse tvene gjennom jobben, men jeg er VELDIG usikker på hva jeg skal satse på. Kikka MYE på w2000 og m86, er det noen som vet om steder i Akershus som har disse utstilt? Tenkte meg en tur på Vinterbro og til Ski i ettermiddag og ta en titt. Hadde vært greit med en shootout av disse egentlig..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler også Panasonic plasma. En av de aller beste skjermene uansett prisklasse. Fungerer utmerket til film/spill/TV. Hvordan den er til PC har jeg ikke testet selv, men har bare lest positivt om det.

Sony'en er en av de bedre LCD'ene jeg har sett, den kan nesten måle seg med en god plasma. Samme med Samsung, men her tror jeg feilprosenten er meget höy.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette http://avforum.no/forum/tester-video...lasmadyst.html kan jo være greit lesestoff i dnne forbindelsen.
    Ikke hvis du er bestemt på LCD da, men jeg slenger den med uansett...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den Panasonicen som testes der den samme som denne:
    Elkjøp - Panasonic 42" Plasma-TV
    til tross for at den heter E til slutt??

Fikk reklame fra den lokale El-Kjøp sjappa i dag med denne TV'en til 11995,- og lurer på å slå til på den..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det er samme tv. Det bakerste bokstaven ( i dette tilfellet E), forteller bare hvilket europeisk marked tv'n er laget for.
    Om modellen heter PX eller PV gjør heller ikke så mye, da eneste forskjellen er at PX har en integrert digital DVB-T tuner i tillegg til den analoge tuneren som begge modellene har.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har egentlig valget falt på 40" M87, er det noen andre tv'er som jeg bør ta en titt på enn m87 og w2000 fra sony? Skal ikke kjøpe inn før i september, så for min del så haster det ikke så veldig, hvis det er noe nytt på vei feks..
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenHS
    Er den Panasonicen som testes der den samme som denne:
    Elkjøp - Panasonic 42" Plasma-TV
    til tross for at den heter E til slutt??

Fikk reklame fra den lokale El-Kjøp sjappa i dag med denne TV'en til 11995,- og lurer på å slå til på den..
    Panasonic TH42PV70 selges nå for 10.995,- på Siba - både på internett og i butikken (reklameavis).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken skjerm kjøpte du og er du fornyd med valget ?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan oppdatere her nå endelig kommet meg inn i ny leilighet, og har en strøken 40M87 hengende på veggen hjemme Kjempefornøyd med valget, virker som om jeg har vært heldig med modellen. Ikke funnet noen feil enda. Koblet opp ps3 på den i går, og sikla mens jeg spilte fifa 08...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •