Alt jeg vil er å spille Wii og se vanlig DvD på TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alt jeg vil er å spille Wii og se vanlig DvD på TV

Som tittel sier:

Trenger jeg virkelig den aller nyeste TV'en til det?

Jeg mener, nå som det Digitale Bakkenettverker kommer igang snart så vil alle moderne LCD-tv'r "sole seg i glansen" av gode bilder med knall farger etc.

Uansett, behovet mitt er ikke stort. Ser så vidt på "vanlig" TV, det går mest i Wii og DvD. Behøver jeg investere i det dyreste da?
    Kan jeg feks kjøpe meg en 42tom'r til 8-9k kr, og likevel være bra fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom jeg har forstått det så er det vanskelig å finne en ok 42" til 8-9k, om du går et par tusen opp så får du panasonic pv/px 70 som de fleste sier er en kjempegod tv, og som kunne forsvart en pris mye høyere. De har jo en 40" LCD på tilbud hos netshop nå til 6k, men jeg tipper du får hva du betaler for

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, feks den du nevner der: Humax LDE-40A

Burde ikke den holde til mitt enkle bruk? Eller vil jeg begynne å jamre og klage over dårlig kontrast/skarphet/farger osv?

Personlig ville jeg trodd at den hadde holdt til meg, og si 1år framover.
    Da jeg har mest fokus på konsoll bruk, som min Wii og litt Dvd

Men som jeg leser blandt de fleste trådene i forumet her, er det mest respons på TV'r med en budsjett på rundt 20.000kr ++. Litt dumt da det sikkert fins en del brukere som ikke har den lommeboken, og lurer på om en "billig" TV kan gi gode resultater likevel for en gjennomsnitts forbruker som jeg er, og sikkert flere er

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de dyrere tvene som gir bra bilde på enkle kilder, slik de du skal bruke.

Så ja, du vil nok absolutt se forskjell, en panasonic 42px70 vil være fantastisk mye bedre til ditt bruk enn en humax til halve prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har sett på en slik en i v70 serien, eneste ufattelige dumme ting er at den ikke har komponent ingang, som er det beste for min Wii.
    Ser at v700 har det, men da snakker vi 2-3k i pris ekstra?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Kan jeg feks kjøpe meg en 42tom'r til 8-9k kr, og likevel være bra fornøyd?
    Slik som du beskriver det så JA!!

Om du er som meg så bryr du deg ikke om sortnivå og slikt... Du har et bilde som er bra og gir fa.. i om det kunne ha vært slik og slik...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ditt bruk vil gammeldags billedrør være klart best.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    px70 har da komponentinngang...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å finne noen spesifikkasjons data som oppgir at PX70 har komponentinngang. Men det er jo endel her på forumet som eier den flotte tv'en som sikkert kan besvare spørsmålet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    For ditt bruk vil gammeldags billedrør være klart best.
    Du har nok rett i det, men 42 bilderør frister ikke(BIG thing), og idag koster vel det nok det samme som flatskjerm =)?

har sjekket litt, pv/px kommer med komponent. (min feil lengre opp der)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde nå jeg kunne et eller annet om lyd og bilde, siden jeg har hatt det som en interesse i en årrekke, og kan derfor komme med et par subjektive forslag.
    Men når du skriver "42tom'r til 8-9k kr" så føler jeg meg helt tom... He,he.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Jeg klarer ikke å finne noen spesifikkasjons data som oppgir at PX70 har komponentinngang. Men det er jo endel her på forumet som eier den flotte tv'en som sikkert kan besvare spørsmålet...
    Den har det!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet som er litt rart med PV70'n er det som står på Panasonics egne sider:
    PANASONIC Nordic - TH-42PV70
    Det enkle ytre rommer avansert bildeteknikk. V-Real-prosessoren konverter innkommende signaler som TV-sendninger og DVD-signaler til 1080p, hvilket gjør det du ser på skjermen din enda litt klarere, skarpere og jevnere enn originalen.

Så vidt meg bekjent er IKKE PV70 en fullHD skjerm, men et 1024x768 panel.
    Direkte feilaktig markedsføring!

Når det er sagt så er skjermen meget bra. Lillebror har en slik og jeg har selv fjorårets PV60. Av de jeg kjenner som har flatskjerm i forskjellige varianter har jeg til gode å finne en med bedre bilde enn min og broderns. PV70 kan på det sterkeste anbefales!
    MEN, hvis det er sant som du skriver at du bare skal ha skjermen i 1år, så kan kanskje en 'billigskjerm' holde. Det under forutsetning at du bytter om et år. Da får du ganske sikkert en meget bra skjerm til rundt 10k, f.eks PV80..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avsporing her, men er det å anbefale en plasma-tv til konsoll-spilling?

Jeg vet at inbrenningsproblemet ikke er så stort som tidligere.

Det kan jo lett bli noen 10-timers pass med for eksempel Zelda på Wii og da er det en del grafikk som står konstant "stille" i bildet?

Spilling på dagtid (veldig aktuelt nå i denne regnfulle sommeren) medfører mange ganger at man skrur opp lysstyrken på skjermen ganske kraftig når det er en mørk "dungeon" som skal mestres

Vil da ikke en lcd-skjerm (eller crt) være å foretrekke?

Når det gjelder komponent-mulighetene, så vill rgb-scart fra Wii gi tilnærmet bildekvalitet. I tillegg får du med lyd i samme kabelen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Litt avsporing her, men er det å anbefale en plasma-tv til konsoll-spilling?

Jeg vet at inbrenningsproblemet ikke er så stort som tidligere.

Det kan jo lett bli noen 10-timers pass med for eksempel Zelda på Wii og da er det en del grafikk som står konstant "stille" i bildet?

Spilling på dagtid (veldig aktuelt nå i denne regnfulle sommeren) medfører mange ganger at man skrur opp lysstyrken på skjermen ganske kraftig når det er en mørk "dungeon" som skal mestres

Vil da ikke en lcd-skjerm (eller crt) være å foretrekke?

Når det gjelder komponent-mulighetene, så vill rgb-scart fra Wii gi tilnærmet bildekvalitet. I tillegg får du med lyd i samme kabelen.
    Jepp, og er dette som kvier meg fra å kjøpe plasma, jeg er typen som sitter 10t med Zelda :roll:
    Etter å ha lest 32 sider i en annen tråd om PV70 så er det ett par ting til egentlig.
    Men når alt kommer til alt, hvis den dropper under 10k igjen, vet jeg ikke om jeg klarer å holde meg. Kanskje jeg skulle bare kjøpe noe brukt?(lcd)

Og til "42 tom'r": MY bad! ops: Uvane jeg har.

Ja, RGB gir tilnærmet lik, men jeg er litt som "alle" vil ha det absolut beste, og det er komponent på LCD TV.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Jepp, og er dette som kvier meg fra å kjøpe plasma, jeg er typen som sitter 10t med Zelda :roll:
    Etter å ha lest 32 sider i en annen tråd om PV70 så er det ett par ting til egentlig.
    Men når alt kommer til alt, hvis den dropper under 10k igjen, vet jeg ikke om jeg klarer å holde meg. Kanskje jeg skulle bare kjøpe noe brukt?(lcd)

Og til "42 tom'r": MY bad! ops: Uvane jeg har.

Ja, RGB gir tilnærmet lik, men jeg er litt som "alle" vil ha det absolut beste, og det er komponent på LCD TV.
    Skulle du kjøpe plasma så får du beskrive erfaringene etter å ha kjørt Wiien hardt en ukes tid Jeg går selv i lcd/plasma kjøpeplaner og vet ikke hva jeg skal kjøpe.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det kan jeg vettu,

kom over den her idag: LG 42PM1MA

namme pris! Lurer på om den er noe tess? :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du først kjøpe plasma kjøper du panasonic da de er mindre utsatt for innbrenning enn andre merker. (utenom pioneer seff)
    å kjøpe lg-billig plasma høres ikke ut som noen god ide hvis du er redd for innbrenning.

får vel greie 37" LG lcd for under 10k idag..? philips har jo også mye billig hvis det skal være en ren spilleskjerm. de sliter litt mer hvis du skal se vanlig tv også.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2005-modellen av nevnte Panasonic, og har ikke spilt så mye Zelda på den, men ble en 14-timers Final Fantasy XII-økt for et par måneder siden. Fikk litt panikk da HUDen var godt synlig etter at jeg slo av spillet, men etter en time med snø var det helt borte. Innbrenning er et ikketema, etter min mening, så lenge man overlever med at TVen står på litt for seg selv etter et halvt døgn med spilling.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg har 2005-modellen av nevnte Panasonic, og har ikke spilt så mye Zelda på den, men ble en 14-timers Final Fantasy XII-økt for et par måneder siden. Fikk litt panikk da HUDen var godt synlig etter at jeg slo av spillet, men etter en time med snø var det helt borte. Innbrenning er et ikketema, etter min mening, så lenge man overlever med at TVen står på litt for seg selv etter et halvt døgn med spilling.
    Takk for bra info.

Det står respekt av et 14 timers pass

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •