En jungel av flatskjermer - redd meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En jungel av flatskjermer - redd meg?

Som mange andre her inne, har lest utallige tråder om LCD'er og plasmaer. For oss som ikke er helt fanatikere, kan vi gjerne bli litt forvirret.

Jeg, som mange andre, vurderer å handle flatskjerm. Kanskje to. En i stua, og en i kjellerstua. Siden rommene er som natt og dag, har jeg kommet frem til at en LCD passer i stua, mens en plasma vil gjøre sitt i kjellerstua.

Nå er det slik, at jeg har ikke lyst til å svi av 20 000 på hver skjerm. Maks 10 000 på LCD, og maks 15 000 på plasma. Dette fordi LCD'en kun vil bli brukt til TV'titting, mens plasmaen vil bli brukt til film.

Men så kommer det store spørsmålet; hvilke skjermer er de rette for meg? Hørt mye bra om Bravia-serien til Sony. Og Panasonic TH-42PX70 skal visst ikke gjøre seg helt bort når det kommer til plasma under 15 000.

Men jeg vet ikke. Og det er derfor jeg spør. Og siden jeg alt er så godt i gang med å spør; hvor mye kan en regne med at prisene vil falle ut i august? Og hva med Pioneers nye modeller, hørt mye bra om dem. Vil de falle nevneverdig ut i august?

Vil plasma og LCD gi bedre bilde enn de gamle CRT-skjermene? Kanskje ikke på sortnivå, men ellers, tenkte jeg.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Panasonic TH-50PX70 i kjellerstua (18k) og Panasonic TH-37PX70 i stua (10k). Litt over budsjett, men pytt pytt.

Noe grunn til at du heller vil ha LCD i stua? Skal den brukes mye til spill og data?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" blir nok uaktuelt, dessverre. Har hørt om at panoreringer hakker litt på px70?

Grunnen til at jeg vil ha LCD i stua er at vi har to store vinduer rett bak der tv'en vil stå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye vil Pioneer PDP-428 falle i pris utover sommeren/høsten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer 428/4280 vi ikke falle noe særlig i pris utover sommer/høst.

px70 er mer kornete på dvd materiale enn feks pioneer 4270.
    px70 hakker også noe ved panorering.

jeg ville anbefale deg: pioneer 4270xa kr 12999,- hos expert ( kjøp NÅ, tven skal ut fra marked ).

Og til stua di: 32" sony V2500 eller samsung 32" r89 kr 9999,-

nå er du godt innen budsjett og kan bruke resten av pengene på en blueray spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefale deg: pioneer 4270xa kr 12999,- hos expert ( kjøp NÅ, tven skal ut fra marked ).
    Hei. Jeg har hatt begge skjermene, Pioneer 4270 og Panasonic PV70. Jeg tror jeg ville valgt Pioneer 4270 fremfor Panasonic i ditt tilfelle. Det som er i favør av Panasonic er sortnivået. Pioneer har derimot en super finish, mindre refleksjon fra lys bakgrunn og i tillegg en bedre bildeprosessor, som du spesielt vil legge merke til på vanlige TV-sendinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •