Samsung LE40R82B erfaringer??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung LE40R82B erfaringer??

Heisann. Har tenkt til å kjøpe meg en ny tv innen helgen som kommer, hadde tenkt meg en 1080p skjerm, men etter å lest enkelte tråder her nå så skjønner jeg at det ikke hvert pris forskjellden i mitt tilfelle på dette tidspunktet. Så fant jeg denne Samsung LE40R82B hos Komplett.no til 10.995,- men jeg finner ingen erfaringer på denne tv`n. Er det noen som har noe å fortelle om denne??

Mvh
    - Kas -

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på denne selv, og synes den virker ganske interessant. Det er ut ifra Samsung sine sider en modell ment for det nederlandske marked (tror jeg, eller så var det tyskland). Finner den der ihvertfall. Men antagelig er den tilsvarende R88/R89, noe som gjør den svært interessant i og med at R88/89 koster rundt 14-15k og ikke er så fryktelig mye svakere enn M86/87-serien.

Men dersom noen vet noe mer om denne TV'en, evt. vet om noen butikker som f.eks. Elkjøp kan ha den utstilt så hadde det vært kjekt. (jeg har ikke sett den i den lokale elkjøpen her.....)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking !bestilt!!!bestilt!!!bestilt!

Da var den bestilt fra komplett.no, hadde hvert konge om den hadde kommet i posten i løpet av lørdagen, men hva er sannsyneligheten for det da jeg bor i østfold....

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Da var den bestilt fra komplett.no, hadde hvert konge om den hadde kommet i posten i løpet av lørdagen, men hva er sannsyneligheten for det da jeg bor i østfold....
    Større enn om du bodde i karasjokk :lol:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Større enn om du bodde i karasjokk :lol:
    Hehe Godt sakt :-D

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright! Da håper jeg du kan forære oss med en liten anmeldelse av TV'en når du får den i hus Hvis den viser seg å være så bra som jeg tror, blir det nok en slik på meg også

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Alright! Da håper jeg du kan forære oss med en liten anmeldelse av TV'en når du får den i hus Hvis den viser seg å være så bra som jeg tror, blir det nok en slik på meg også
    Det skal jeg gjøra vettu. Gleder meg som en unge til å få trykket litt på den, skulle bare ønsket jeg hadde en bluray spiller nå. Men får vel holde med lit HD fra pc`n mens jeg venter litt å ser om PS3`n faller noen kroner i løpet av kort tid håper jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en kompis av meg som vurderer denne modellen så har Samsung via sin support-kanal i Norge opplyst om at de ikke vil utføre service på denne parallel-importerte modellen via sitt serviceapparat. Dette er ikke bekreftet fra Komplett, men for kunden så betyr vel dette at evt. service sannsynligvis må gjøres via innsending til Komplett. Om det er riktig så er det vel dette et skår i gleden og kanskje til og med en deal breaker?

Hvorvidt det er norsk meny på denne modellen er også uklart, men det er vel av underordnet betydning for mange. Det kan vel de som har kjøpt modellen via Komplett raskt bekrefte/avkrefte?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var den i hus!!

Da er vedundret endelig i hus. For dere som lurer så har den norsk meny, dette ble et diskusjons spørsmål i en annen tråd ( forskjeller-samsungs-r8-serie-modeller ).
    Nå er ikke jeg en ekspert på å forklare bilde kvalitet osv, men skal prøve.

Har Get analog tv for tiden, og må si jeg ble overasket over hvor stor forskjeld det er på tv-kanalene. Med kanalene som har best kvalitet så synes jeg den gjør en veldig god jobb når jeg sameligner den med andre tver jeg har sett utstilt hos expert og elkjøp som jeg fikk se med kun analog tv. Men de tv-kanalene med dårligst kvalitet ser bare helt jævligt ut for å si det sånn, veldig mye støy alla snø stom hehe, Disnye channel er den værste.
    Har en Getbox digital tuner i et annent rom jeg skal teste med, hvis jeg ikke henter en nye i løpet av uka.

Koblet xbox360 opp med komponent direkte til tv`n. Ser utrolig bra ut med spill, men når jeg spilte av en 720p trailer av Mission Impossible 3 så ble jeg sinnsykt skuffet, var litt støyete, fargene virket ikke helt riktig ut, samme gjalt 2 andre trailere jeg hadde på den også. Jeg tror og håper denne er xboxen sin skyld.

Koblet til min laptop med VGA, fikk et utrolig behagelig bilde, her blir det å kjøpe seg en htpc. Jeg prøvde å kjøre litt hd, men hadde ingen 720p eller 1080p trailere på harddisken, men en film i god kvalitet men et stykke fra "the rael deal".

Audio Bitrate...: 640kbit/s
    Audio Codec.....: AC3
    Audio Language..: English
    Audio untouched?: Yes
    Video Bitrate...: 3685kbit/s
    Video Codec.....: x264
    Resolution......: 1280x544
    Framerate.......: 23.976

Der xboxen skuffet med traileren så fikk denne filmen meg til å smile igjen, men skal laste ned noen 720p trailere å få testet den litt bedre.

Fjernkontrollen er ikke den værste jeg har hvert borti, men følses skikkelig billig ut i hånden.

Det mest irriterende var at det ikke følte med en bruker manual med tven, men menyene er veldig selvforklarende og oversiktlige.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, skulle bare hatt en BR eller HD-DVD spiller i huset også nå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hva med et par bilder a?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nydelig tv!:-D

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...hva med et par bilder a?
    Ja, det hadde gjort seg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takker for det. Men tanke på at jeg kun har en Nokia n73 så må dere vente litt på bilder, da den henger seg hele tiden når jeg tar bilder. bare venter på at slår seg på igjen nå hehe.. bilder kommer snart

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer også for bilder!
    Kan man si dette er non-full-HD versjonen av M86 serien til Samsung? Har den like godt sortnivå, farger og den glassplaten?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, overføringskabelen har jeg glemt igjen i Stavanger og har ikke adapter til minnekortet som passer i laptopen, men sender noen få via mail... litt tolmodighet...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for at bildene ble utrolig dårlige, for det første pga mobilen, det andre er lyset i rommet og jeg måtte sende de i mail via mms som forandret oppløsningen.
    Men ikke minst, jeg kan ikke ta skikkelige bilder hehe...

[IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en god tv dette.. Hvordan er svart-hvit balansen?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, grattis! Den så veldig bra Var innom Expert idag og glante, der hang 40R89 og 40M87 ved siden av hverandre så jeg fikk sammenlignet skikkelig. Svartnivået er faktisk ikke så veldig mye dårligere på R8-serien, og man unngår jo det "refleksjonsbelegget" på skjermen. Men det var tydelig at M'en fikk skviset fram litt tydeligere detaljer, dog er jeg fortsatt i tvil om det er verdt den store prisforskjellen... R8-serien virker å være veldig mye TV for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja. Dette så bra ut. Jeg tar å dater hun som står nr. 3 fra venstre på det øverste bildet. Hvem tar du ?
    Ser du ikke har justert fargene enda, eller heter programmet "Sunburned by accident" ?? Hehe..
    Kanskje bare N73'en som ikke er helt stødig på fargestokken, hvis det ikke bare er jeg som har glemt å kallibrere monitoren. Ups..

Bare jeg som tuller litt. Liker at folk legger ut litt skrytebilder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •