Sony KDL-32S2530, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-32S2530, erfaringer?

Etter å ha lett en stund nå tror jeg endelig jeg har funnet en tv som passer mitt budsjett og som i mine øyne ser ut som en bra tv.

Hardware.no - Prisguide - TV - Sony Bravia KDL-32S2530

Sony's produktside

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med denne tv'en og om den er bra i forhold til prisen? En annen ting er om denne er fin å bruke som sekundær skjerm til pc for å vise film o.l. I hovedsak tenker jeg da på om den støtter 1:1 pixelmapping og om den godtar 1080-linjers signaler rett fra pc'n?

Takker for all hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ofte på besøk hos en kompis som bor hjemme hos faren, og han har en
    Sony KDL-32S2510. Dette er samme tv, men i en annen farge. De ser mest på digital parabol og litt dvd. Bildet på tv'n blir bra etter litt justeringer. Tv'n støtter signaler opptil 1080i. Sånn offisielt tror jeg ikke denne modellen støtter 1:1 pikselmapping. Hvis du får til å sende et 1080i/50hz signal fra pc'en til hmdi kontakten på tv'n, ser jeg ingen grunner til at det ikke skal fungere. Kanske det fungerer med 60hz også. 720p er kanskje å fåretrekke, så slipper tv'n å deinterlace bildet selv hvis dette går. Tror nok tv'er i denne prisklassen fåretrekker progresive signaler, slik at man unngår linjeflikker..
    Vet ikke om du ble noe klokere av dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Vet ikke om du ble noe klokere av dette?
    Absolutt! Tusen takk for at du svarte. Er fortsatt veldig i tvil men....
    Jeg har mest lyst til å kjøpe Samsung LE32R87BDX siden den ser nydelig ut i tilegg til at jeg har hørt den skal være relativt bra. Endel bedre enn Sont-panelet jeg har tenkt på regner jeg med? Men så var det prisen da....!:???:
    Jeg får tenke på den noen dager til, men vil med stor sannsynlighet tro det blir en av de 2 nevte skjermene.

Apropos LE32R87BDX; Det står i testen på hdtvtest.co.uk at den "won't accept 1080p-signals", men jeg regner med at det går greit med 1080i-signaler rett fra PC? Eller klarer den ikke å nedskalere disse heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du snakker om avspilling av HD-filmer fra PC, så går det helt fint. Det er som å spille av annet materiale, det er i grunn bare oppløsningen som er forskjellig. Men du må nok koble pc'n til HMDI inngangen på tv'n for å kunne vise 1080i materiale. VGA inngangen støtter neppe dette.
    Hvis du skal bruke pc'n sammen med tv'n til å surfe på nett ol, får du nok best ressulltat ved å la pc'n sende signalene i den oppløsningen som matcher tvpanelet. Dvs. 1366 x 768.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •