50" plasma, valgets kvaler ! (16-17k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" plasma, valgets kvaler ! (16-17k)

Hadde egentligt bestemt meg for å kjøpe denne:
    Elkjøp - Philips 50" Plasma-TV

Men så dukket plutselig denne 'nyheten' opp på elkjøp siden:
    Elkjøp - LG 50" Plasma-TV

Begge TVene koster 17000kr.

Philips'en har bare 3 ms, noe som er nice mtp. databruk..Står desverre ikke hva LG'en har som responstid. Men LGen virker jo noe bedre på 'papiret' med en høyere kontrast, og med ny 100hz teknologi og slikt.

Noen som har noen erfaring med noen av disse TVene - eller noe annet som kan anbefales rundt samme prisklasse?

Skal egentlig bare bruke TVen til å se vanlige DVD filmer (Blue Ray senere). Og bruke den som PC skjerm av og til (Spill/serier).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville dratt på elkjøp og sett på TV'ene, dersom du nå skulle være så heldig at de hadde begge utstilt da... Men uansett tror jeg LG ville vært mitt valg, den er jo dritstilig! Philipsen så kjedelig ut... Bildekvalitet er dog viktigst da

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp idag..

Selgeren mente at LG'en til 17000 var overlegen både Philips skjermen til 17k, og en Panasonic de selger til 19k. MEN... Så blir LG'en kun solgt for 17000 på NETTET.... skal jeg kjøpe den på en Elkjøp butikk koster den 20k! Noe irriterende.. Men skal ringe å høre med 'nett-elkjøp' hvor de har lager osv.. om jeg kanskje har mulighet å hente den selv.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke bare prute i elkjøp butikken ? gjør det hele tida selv jeg og får ting billigere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Var på Elkjøp idag..

Selgeren mente at LG'en til 17000 var overlegen både Philips skjermen til 17k, og en Panasonic de selger til 19k. MEN... Så blir LG'en kun solgt for 17000 på NETTET.... skal jeg kjøpe den på en Elkjøp butikk koster den 20k! Noe irriterende.. Men skal ringe å høre med 'nett-elkjøp' hvor de har lager osv.. om jeg kanskje har mulighet å hente den selv.
    Visst nok anbefaller Elkjøp LG "rått og røti" til alle som skal ha tv om dagen, uansett om det er LCD eller Plasma. Grunn? Muligens god avanse.

Løsning? Les alle lovord om Panasonic PV70 her på forumet og gå for den. Det er det absolutt beste kjøpet om dagen. Neppe noen skjerm i den prisklassen som er bedre om dagen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Visst nok anbefaller Elkjøp LG "rått og røti" til alle som skal ha tv om dagen, uansett om det er LCD eller Plasma. Grunn? Muligens god avanse.

Løsning? Les alle lovord om Panasonic PV70 her på forumet og gå for den. Det er det absolutt beste kjøpet om dagen. Neppe noen skjerm i den prisklassen som er bedre om dagen.
    Bifalles. Panasonic'en fikk best i test i Home Cinema Choice.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Kunne ikke vært mer enig! Selgere tenker penger. Ikke kvalitet. De kan jo begynne å lære seg å justere bildene på tv'ene de selger til et nogenlunde
    brukbart nivå. Men, men. Finnes jo kansje noen unntak.

Når det gjelder plasma, ligger både Panasonic og Pioneer i en egen divisjon
    når det kommer til bildekvalitet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at Panasonic PV60 eller PV600 vil være kandidater også? De er noe rimeligere enn PV/PX70, og vil antakelig levere bedre bilder enn LG/Philips.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe Panasonic TH50PX70E hos Lefdal.com for 17995 ?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så Panasonic er 'the way to go'. Den er 2000kr dyrere enn planlagt, - men siden den blir solgt hos Lefdal for 17999kr håper jeg at jeg kan få den til samme prisen hos Elkjøp.

Men ja, dere lovpriser altså Panasonic PV70, - hvordan er den iforhold til PX70E da ?

På papiret har jo Panasonicen dårligere specs enn LGen, mtp kontrastnivå og den 100hz teknologien. Noen meninger om det?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så Panasonic er 'the way to go'. Den er 2000kr dyrere enn planlagt, - men siden den blir solgt hos Lefdal for 17999kr håper jeg at jeg kan få den til samme prisen hos Elkjøp.

Men ja, dere lovpriser altså Panasonic PV70, - hvordan er den iforhold til PX70E da ?

På papiret har jo Panasonicen dårligere specs enn LGen, mtp kontrastnivå og den 100hz teknologien. Noen meninger om det?
    PX70 har en digital TV-tuner som ikke kan brukes i Norge, ellers er de identiske.
    På hvilke måter har LG bedre spec's?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    PX70 har en digital TV-tuner som ikke kan brukes i Norge, ellers er de identiske.
    LG'en har 15000:1 kontrast, - Panasonicen har 10000:1
    LG'en har 100hz 'teknologi', Panasonicen har vanlig 75hz teknologi går jeg ut ifra?

Men er det slik at det kontrastnivået 'jukses' like mye med, som med 'watt' ? Hehe

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG'en har 100hz 'teknologi', Panasonicen har vanlig 75hz teknologi går jeg ut ifra?

Men er det slik at det kontrastnivået 'jukses' like mye med, som med 'watt' ? Hehe
    Hvis det er snakk om dynamisk kontrast kan man ta det med en klype salt.
    Jeg vet at Panasonic's kontrast er ekte skjermkontrast og TV'en kommer ut helt på topp i testene. Mulig at LG har blitt bedre i det siste, men de tidligere som jeg har sett har ikke kunnet måle seg med Panasonic eller Pioneer.
    Jeg anbefaler Panasonic'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    PX har vel også optimizer på digitale inngangene, noe PV ikke har?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    PX har vel også optimizer på digitale inngangene, noe PV ikke har?
    Ja, og i tillegg mener jeg å ha lest at LG oppgir dynamisk kontrast som AW sier.

50PX70 til 17995 er jo et kupp :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH50PX70 har 100hz teknologi.
    Du kan velge enten 50hz eller 100hz fra menyen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan joo lese litt her også http://avforum.no/forum/tester-video...lasmadyst.html
    Riktignok 42", men mye kanvel overføres til 50" modellene også.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmz, Lefdal kan ikke levere til min addresse...

Og Panasonic'en er IKKE på lager, på mine 2 lokale elkjøp sjapper. (Iallefall ikke ifølge nettsiden deres).. Men skal ta en tur til den største Elkjøp sjappen imorgen, - en kamerat av meg mente de hadde en 50" panasonic som demo-modell.. så om jeg har litt flax, - kan jeg spare noen 1000 lapper slik

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få tak i en Panasonic 50" PX70E til under 22000 er klin umulig.

Lefdal kan IKKE levere til min addresse... men jeg kunne få den til 22000kr (1000kr avslag) om jeg kjøpte den i butikken deres.......

Elkjøp selger den KUN over nettet til 19000kr, - i butikkene koster den 22000kr. Og den er heller ikke å få tak i før i midten av august (tomt på alle elkjøp butikker etc).

SÅ... Er det virkelig verdt å betale 22000 for den Panasonicen, - eller finnes det noen andre brukbare alternativer rundt 16-19k... Var innom Expert og tittet litt, de hadde en del Samsung modeller som var 50".... Og så hadde Euronics en Panasonic PV600 til 18000kr.. (Muligens billigere, om jeg får kjøpt demo modellen deres). Noen som har noen gode forslag/tips? Takk!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har den (som jeg finner i farta) er pcutstyr.no - OBS! og Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TH-50PX70E og https://www.mamoz.no/mamozv3/default...50PV70E&bhcp=1

Ellers tror jeg den er vanskelig å oppdrive. Min kom på 22400 (ca) inkl. veggfeste og DVE fra AVshop, men de har den ikke inne lenger.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •