Farge overganger og skarphet på LF65, feil konfigurert ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farge overganger og skarphet på LF65, feil konfigurert ?

Jeg kjøpte for en liten stund siden en ny LCD skjerm, LG 37 LF65 med full 1080p støtte. Jeg er stort sett veldig fornøyd med skjermen, men etter å ha brukt den litt er det et par ting jeg har lagt merke til. Jeg har forsøkt å konfigurert den etter beste evne, men aldri funnet det "perfekte" oppsettet jeg er helt fornøyd med.
    Det ene jeg har lagt merke til er "farge overganger" i bildet. F.eks hvis det er små fargeforsjeller i bakgrunnen blir skillene av og til veldig tydelig, at man kan se pixslene i overgangen, hvis det var noenlunde bra forklart. Det er ikke noe voldsomt stort problem, men litt irriterende når det oppstår når jeg først legger merke til det. Skal det være sånn eller har jeg kalibrert tven feil ? Nå har jeg ikke testet med digitale kabler, kun komponent på xbox 360 og vanlig vga fra pc. Kjører media center fra xbox'en, og har testet med et par videoer. Når jeg kjører direkte fra pcen til en vanlig pc skjerm ser jeg ikke dette problemet, så tror ikke det er noe i veien med selve videoen. Har koblet pcen direkte til tven også, med stort sett samme resultat.
    Her er et eksempel fra xboxen, etter at skjermbeskytteren er kommet på:

Det andre regner jeg med er et kalibrering sak. Synest at en del farger er unaturlig skarpe, spesiellt rødt. Har prøvd å stille ned rødfargen, lysstyrke ol, men det meste har bare ført til at resten også bare blir blasst og lite tydelig. Den skarpe rødfargen gjør at jeg synest hudfarge på personer blir litt unaturlig. Mulig dette er en enkel sak å fikse, men jeg har ikke så mye erfaring med kalibrering og instilling.

Kanskje noen med samme eller tilsvarende tv kunne dele noen erfaringer på dette området ? hvis det er noen som har noen gode "instillinger" på LG tver mottas de med takk.
    Og ellers var jeg veldig interresert i å finne ut hva førstnevnte problem var for noe. Kan det forresten ha noe å si at store høyttalere står like ved siden av tven ?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha lest litt på fargedybder ol. på wikipedia håper jeg å ha blitt litt klokere på dette her. Etter spesifikasjonene på tv'en, gjengir den farger med 8 bit pr. kanal, dvs 24bits farger. Dette er såvidt jeg vet det samme som på pcen, så da burde vel resultatet stort sett være det samme også ? Da ser jeg plutselig ingen grunn til at disse farge-overgangene skal kunne sees i bildet i det hele tatt ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •