Ny LCD tv...i dag!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny LCD tv...i dag!?

Mye bra info på disse sidene....nesten for mye,blir bare mere og mere usikker/tvil. ops:

Er på utkikk etter en LCD tv i 40-46` størrelse og max 25 tusen.
    Videre skal tvn brukes til digital parabol,xbox360 og ps3(blir en del film
    avspilling i blu-ray formatet fremover.)
    Kommer ikke til å koble opp pc til tv.....tror jeg da.
    Sitte avstanden blir ca 3-3.5 m.
    Trenger jeg FullHD tv?
    Så langt så er det Samsung og Sony sine tv`er som frister.
    Det virker som om ingen tv er perfekte......må vel inngå kompromiss uansett.
    Dere som har greie på tv(mange av dere her) her på forumet ,hva ville dere kjøpt i dag???
    hjelp......:-/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump..........

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest meg gjennom alle innleggene i både Samsung M86/87 og Sony Bravia W2000 trådene, går det mot Sony for min del. Litt for mange som
    virker å slite med produksjonsfeil på Samsung modellene har jeg fått inntrykk
    av. Hvis du har mulighet for å sitte på så god avstand som ca. 3,5m så velg
    en 46". Har utrolig mye å si for filmopplevelsen.

Sony Bravia 46W2000 eller Sony Bravia 46D3000 må nok bli min anbefaling.

Selv vurderer jeg 40" utgavene av de samme modellene, da jeg bare har en sitteavstand på ca. 2,7m og er litt redd for hvordan de anologe
    kabeltvbildene kommer til å se ut på en stor skjerm.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville kjøpt panasonic Px70 = ) så lenge du ikke skulle bruke den som dedikert pc skjerm. Jeg skal bruke den til akkurat det samme som deg og har gått for panasonic. Da sparer du en del mer penger i tillegg og kan bruke det på masse annet stæsj

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    jeg ville kjøpt panasonic Px70 = ) så lenge du ikke skulle bruke den som dedikert pc skjerm. Jeg skal bruke den til akkurat det samme som deg og har gått for panasonic. Da sparer du en del mer penger i tillegg og kan bruke det på masse annet stæsj
    vil ha LCD pga at tvn vil bli brukt mye til xbox og ps3......plutselig så vil jeg sikkert koble opp pc også.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir brukt mye til ps3 her også og kommer kanskje til å kobles opp mot pc.. Alikavel så ble det panasonic px70 er helt konge på film..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg antagelig ikke sett M86 / Px70 skikkelig kalibrert, men i butikk synes jeg M86 så bedre ut. Bedre på panoreringer, bedre farger, mer lyssterk og faktisk var sortnivået som alle hyler om like bra på M86... Men som sagt, de kan ha vært "out of the box kalibrert".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Plasmaskjermer ser dårlig ut i butikk!

Ville også helt klart gått for PV70, du må nesten oppleve forskjellen hjemme for å forstå hvor mye bedre en god plasma egentlig er!

Men Samsungen er absolutt en god LCD- skjerm, ellers kan jo Sony`s W serie, Sharp XD1 og sist men ikke minst LG`s LY95 være veldig gode alternativer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Alle Plasmaskjermer ser dårlig ut i butikk!
    Nå vell. Det varierer vell litt fra butikk til butikk. På expert her i Lakselv er det
    omvendt. LCD'ene ser ikke ut, mens plasmaene tiltrekker seg all oppmerksomheten.
    Men er enig i konklusjonen din. Plasma gir nok det beste bildet ved film.

Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Nå har jeg antagelig ikke sett M86 / Px70 skikkelig kalibrert, men i butikk synes jeg M86 så bedre ut. Bedre på panoreringer, bedre farger, mer lyssterk og faktisk var sortnivået som alle hyler om like bra på M86... Men som sagt, de kan ha vært "out of the box kalibrert".
    Tipper nok det var innstillingene som gjorde at det så sånn ut. Tror nok Px70 'en er hakket kvassere på alle de punktene du nevnte her. Men du må nesten
    velge tv etter dine egene referanser og bruksformål, for vi har jo alle forskjellig smak og mening om hva som er et godt bilde. M86, W2000, og D3000 er nok alle meget gode skjermer hvis du føler at det er LCD som er det rette for dine bruksområder.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Erm, PX70 er en BILLIG-plasma. Altså utrolig mye for pengene i prisklassen sin. Den blir grusa av tver i prisklassen 20-25000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Erm, PX70 er en BILLIG-plasma. Altså utrolig mye for pengene i prisklassen sin. Den blir grusa av tver i prisklassen 20-25000,-.
    nåh... den eneste tven i den prisklassen den blir grusa av er pioneer 508 .

px70 kunne lett forsvart en pris opp mot 20k , spesielt når man ser hva samsung tar for sine skjermer.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    nåh... den eneste tven i den prisklassen den blir grusa av er pioneer 508 .

px70 kunne lett forsvart en pris opp mot 20k , spesielt når man ser hva samsung tar for sine skjermer.
    Enig. Panasonic'en er en av de beste flatskjermene uansett prisklasse.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal komme med noen plasmaer i prisklassen 20-25 panaen blir GRUSET av???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det finnes noen annen tv enn PX70 som gir så høy bildekvalitet for pengene. Sett andre tv'er i prisklasse 20000 ved siden av, og du finner fort ut at i 8/10 tilfeller er Panaen best eller like god..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter forøvrig selv å vurderer ny tv. Valget sto først mellom M86 og W2000. Valgte å legge M86'en på hylla siden det virker som det er en del produksjonsfeil og irriterende bugs, og valget falt derfor på W2000 som fremstår som en fantastisk tv. Men etter å ha fått mange ærlige svar fra mange ivrige brukere av dette forumet, fant jeg ut at den kan hakke litt ved avspilling av krevende materiale. Da kom jeg over den fantstiske D3000. Og nå den utrolige "billigplasmaen" PX/PV70. Så jeg får se hva det blir til. LCD eller plasma ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer 46M86 selv mot 50PX70, Panaen er endel billigere, men Samsungen er vanvittig lekker og det lille jeg har sett av den viser den utrolig godt bilde! Skal bruke den både til tv, film, xbox 360, HD DHD og film fra PC. Er i fryktelig tvil her oxo...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Kan føye til i debatten at jeg har hatt samsung, riktignok ikke M-serien, men en mye billigere S-serien (le27s71). Skulle bare være en mellomløsning (sekundær-tv) i påvente av den jeg har nå, grundig fine art (LXW94-9650FHD 37'').
    For mitt vedkommende vil Samsung dessverre være utelukket i fremtiden. Vi hadde 3 apparater av samme type og ALLE hadde feil, som feks at de slo seg av eller på (om natte) uten videre dersom kontakten ikke var trukket ut. Man må nemlig trekke ut kontakten for å slå samsung helt av (i alle fall denne omtalte modellen). Har tidligere også hatt Samsung tv med veldig dårlig erfaring dessverre.
    Vil også si at å legg ut ekstra penger for å få full hd er (nesten) ikke verdt pengene. Kan bare se for meg at det er aktuelt for svært store (50+'') skjermer.
    Det er umulig å se forskjell på 720p og 1080p på en +-40'' skjerm. Var senest i går innom et sted hvor jeg stod sammen med selger å studerte både med sat-hd (discovery) og dvd hdmi.
    Er godt fornøyd med grundig, men ser at endel har problemer med lysblødning. Det har ikke jeg hatt problemer med etter at jeg stillte ned bakgrunnlyset endel.
    Skulle jeg godt for noe annet i dag ville det vært D3000 uten tvil. Hvorfor jeg har full hd etter det jeg har sagt: ble revet med.....;-))ops: Lykke til og godt valg

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan nevne en eneste tv til under 20k som gruser PV/PX70 så er jeg imponert! Den eneste tven jeg vet om som er bedre er PDP-428..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg irriterer meg også grønn over elektronikk-feilene Samsung ryker på.

Nå skal det sies at jeg har en 32" Samsung M61, som er så god at jeg tviholder på den, selv om jeg må selge den før jeg kjøper større.

M86 er laget for 1080p, det er det den er utrolig god på, annet virker det ikke som om den liker å få slengt til seg.

Plasmaen til Samsung, Q97 har et veldig klart og flott bilde med godt sortnivå, men panoreringer hakker mer enn jeg kan leve med. PX70 må være forferdelig stilt inn i alle butikker jeg ser, den ser for blass ut og dyppet i brunt, synes sortnivået er latterlig mye dårligere enn M86, men ok, den bør vel helst sees hjemme. W2000 produserer veldige klare bilder på HD, fantastisk detaljgjengivning, men vel blass pr idag, tror jeg.

Vet ikke hvilken jeg ville valgt under 20K. Dvs Panasonic PZ700, 1700 Euro i Tyskland, 1080p, er visstnok noe av det beste som er sett, sier ryktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med det du sier, Syn-Sam. Jeg irriterer meg også over alle feilene
    Samsung sliter med. Panasonic, Sony og Pioneer virker som holdbare produkter av høy kvalitet.

På expertsjappa her i Lakselv har de 3 50-52" stående ved siden av hverandre. PV60,Q97 og 52M86. Panasonicen så mere grå enn svart ut ved sorte bilder. Må være noe kraftig galt med innstillingene. Q97'en så bra ut bortsett fra litt hakking. Og man så også det fantastiske sortnivået til M86'en. Den har jo sånn en dybde i bildet at man nesten blir redd for å bli sugd inn i skjermen!!
    Men ellers så bildet dårlig ut på M86'en. Kantete, fullt av artifakter og masse bevegelser i renfargede tomme bakgrunner på tegnefilmen i DVD format.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •