Ny tv, plasma eller LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, plasma eller LCD?

Hei! Er på utkikk etter en ny tv for kun TV-titting. Ingen andre kilder enn kabel-tv og det nye bakkenettet når det kommer. Anbefaler dere plasma eller LCD da? Har forresten erfart litt av plasma bildet er litt behageligre å se på enn LCD ved vanlige signaler. Stemmer dette? Er villig til å bruke 10k, og størrelsen 37"-42" er veldig aktuelt. Hva ville dere anbefalt? Og hvordan er det med innbrenning for tiden?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Plasma, har selv plasma for kabeltv. For 10K ville jeg valgt TH-42PV70 fra panasonic, finnes ikke en 42" til ca 10K (lefdal) som er bedre enn den.

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på PX og PV? Fant forresten en test her: Folke-plasmaen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med analog kabel-tv som kilde er jeg nok enig med Morten. Plasma vil gi deg det beste bildet, og siden en høyoppløst plasma ikke akkurat gir stygt bilde med HD-materiale heller, kan du kose deg med pene bilder når NaziTV, unnskyld, Nordisk televisjon, har fått fart på monopol..., eh, bakkenettet sitt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH42PV70.

Klart beste TV'en i den prisklassen.

Forskjellen mellom PV og PX er at PX'en inneholder en digital TV-mottager som desverre ikke stötter det nye norske digital-TV-nettet, uten at det har så mye å si. Kjöp den billigste av de to, samme hvilken. Bildet er identisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petterahl
    Hva er forskjellen på PX og PV?
    PX versjonene har innebygd digitaltuner som kan brukes i Sverige, men ikke med det norske digitale bakkenettet.
    I tillegg har PX en "Digital Optimizer" funksjon på alle digitale innganger (digital tuner og HDMI)

Jeg har Panasonic 50PX70 og er godt fornøyd med den. For under 10k må 42 tommeren være et kupp. Ville uansett valgt plasma om den skal brukes kun til TV/film.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er LCD "blasse"?

Sitter i akkurat samme greia. Plasma eller LCD? Står vel kanskje mellom Panasonic 40PV70 eller Sony 40D3000.

På veggen i butikken syns jeg jo utvilsomt plasmaskjermene ser klart best ut. Mye mer dybde i fargene. LCD virker blasse i forhold.

Men med 3 småunger i huset er jeg redd noen en vakker dag glemmer å slå av tv-en med pc-bilde/tv-spill e.l., og vips så har vi innbrenning. LCD virker litt tryggere liksom.

Jeg ser jo at hifi-pressen gir bildet på de beste LCD-tvene toppkarakter på linje med de beste plasma. Ut fra det jeg ser i butikken er jeg ikke enig, men hva skal jeg tro?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du panasonicen, så trenger du ikke være redd for innbrenning..

lillebroren min og vennene hans ser på disney channel osv hele tida med de store logoene i flere timer i strekk uten å røre bilde, og det er null problem. Spiller selv også mye spill (noen ganger flere timer i strekk) og det er heller ikke noe problem. Så hvis du ikke vil kjøpe panasonic fordi du er redd ungene skal switche på noen kanaler og ha det der i 3-4-5 timer eller mer, så ikke hver redd lenger og bare kjøp den Jeg er sjeleglad for at jeg gikk for panasonic plasma, film spesielt er noe helt annet, aldri kost meg så mye med film før og som sagt, er ikke noe innbrennings fare på panasonic skjermene, er ihvertfall bare knøttliten sjanse for at du får det og hvis du får det, er det lett å fjerne..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •