Beste plasma til pc-bruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste plasma til pc-bruk?

Jeg kommer kanskje av og til å bruke pcen på plasmaen. Surfing etc. Kunne tenkt meg 42 eller 50". Er det noen skjermer som er dårligere / bedre mhp på proporsjoner osv?

Hvordan er PV70 kontra Q 97 (samsung)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok med meg 42"Q97 hjem i går og satte den opp mot min nye HTPC. (Media Senter). Koblingen var HDMI (Har hdmi port i hovedkort). Det gikk fint, klarte å lese alt som var, både av internett og mapper etc.

Men var allikevell ikke helt fornøyd. Har en kamerat som har en versjon tidligere Samsung 40 ett eller annet ( Også 42"). Han kjører med VGA og har sylskarp bilde. Det var etter min oppfatning ett veldig fint og klart bilde. Jeg får skaffe meg en VGA og teste idag, så kan jeg gi en lyd om hvordan det gikk.

Ellers kommer jeg til å skifte ut 42"Q97 mot en 50"Q97 så snart butikken får på lager, så da kan jeg jo si hvordan det såg ut...

Panasonic har jeg desverre ingen erfaring med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å hørre hvordan det gikk. Det var plasma kompisen din hadde også?

Jeg har også veldig lyst på 50 Q97. Så du får skrive litt erfaringer om denne...

Pris?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma egner seg generellt dårlig til pcbruk. Ikke pga innbrenning, men pga oppløsningen.

En plasma har oppløsning 1024x768, noe som tilsvarer 4:3 på et signal en pc sender ut. Sender du dette signalet til en plasma blir sideforholdet helt feil - men sender du et widescreensignal passer det ikke med antallet piksler i skjermen, og man opplever uskarphet slik eCo gjør.

Den samsungen som har knallskarpt bilde er meget sannsynlig en samsung LCD, LCD har 1366x768 - noe som er rett forhold i for å få riktig bilde .

Skal man bruke noe til pc, kjøp lcd, eller en av de bedre plasmaene til pioneer, de har 1366x768.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke pioneer er dette?

Uansett ser jeg at skal du bruke mer TV enn du ser film, så bør du heller kjøpe 42". Grunnet oppskaleringen. Den tåler støy bedre. 50" er best på "rene" kilder

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Plasma egner seg generellt dårlig til pcbruk. Ikke pga innbrenning, men pga oppløsningen.

En plasma har oppløsning 1024x768, noe som tilsvarer 4:3 på et signal en pc sender ut. Sender du dette signalet til en plasma blir sideforholdet helt feil - men sender du et widescreensignal passer det ikke med antallet piksler i skjermen, og man opplever uskarphet slik eCo gjør.

Den samsungen som har knallskarpt bilde er meget sannsynlig en samsung LCD, LCD har 1366x768 - noe som er rett forhold i for å få riktig bilde
    Justerte ned oppløsningen på pc`en fra 13-noe, til 1024 x 768, og bildet ble kjempe bra. Dette var med HDMI. Prøvde med VGA også, men kunne ikke se noen forskjell da. Gikk for HDMI.

Samsungen til kameraten min er en plasma ja. Beklager at jeg ikke har modellnr...

Det pixelgreiene som Alastor nevner, stemmer nok, men det fører ikke til noe dårlig opplevelse. Uskarpheten ble jeg kvitt, og kan nå lese internett sider uten problem. Det stemmer nok det at bildet ikke er 100% korrekt i forhold til tv`en, men et par småjusteringer fikser dette til mer en akseptabelt. Iallefall til mitt bruk...

Kommer tilbake med oppdateringer rundt 50"...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Jeg lurer på om jeg nå heller går for en 42", grunnet jeg kommer mest til å se vanlig tv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •