Sony W2000, det beste til film i den prisklassen ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott at du kommer med tilbakemeldinger, RockyIII! Hvis det nesten kun er film fra dvd og evt. HD/BD så kan nok en plasmaskjerm vært veien å gå. Både Panasonic og Pioneer er jo mestre i bildekvalitet. Jeg har nesten fått intrykk av at de ligger i en egen divisjon forran de andre plasmaprodusentene.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har bestemt meg før jeg skal bort ditt nå etter å lest litt mer (igjen). Går for panasonic 42Px70 helt klart, uten tvil. Føler som mange plasma eiere sier, at det er ikke vits med LCD så lenge den ikke skal være dedikert pc skjerm. Trur nok ikke plasma "dør ut" i nærmeste framtid, så lenge lcd ikke blir enda mer hypa opp (hvis det går an) og folk kjøper før de spør om ordentlige råd. Er glad jeg har valgt plasma nå og ikke latt meg blitt med i lcd strømmen som ville gitt meg 1 brøkdel til film (iforhold til hva plasma gir) og ikke noe bedre til tv titting og spill så og si.

Nei.. til dere som står mellom plasma og lcd og ikke skal bruke den som dedikert pc skjerm, kjøp plasma! = )

P.s Og dette kommer fra en nøytral person som ikke er noe fanboy av noen av de.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    P.s Og dette kommer fra en nøytral person som ikke er noe fanboy av noen av de.
    :-D

Hvis det så og si kun er film du skal se på den, er det jo projector du skal ha. 42" er alt for lite...
    Jeg har selv projector til film og "special events" og 1920x1080 LCD skjrm til TV og PS3. Jeg er forøvrig meget godt fornøyd med LCD TV'n til dette bruket.
    :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..går i spill og tv titting også. Men den dagen jeg har plass til det, så kommer det sikkert projector på plass Akkurat nå skal det plasma på plass i et 16kvm gutterom Får ta projector når jeg flytter ut eventuelt (forhåpentligvis ikke lenge til..hehe = ). )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Projektor på gutteromet hadde vel kanskje blitt litt overkill, men sikker noen som har det også:-D
    Var Panasonicen virkelig så overlegen? Hvordan var forskjellen på blurayfilmene og hvor stor sitteavstand har du testet med??
    Klarte du justere deg frem til et mye bedre bilde på W2000'en, eller ble det for vanskelig og tidkrevende?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forhåndsbetalt for panasonicen nå og henter den imorra tidlig = )

Jeg tok ikke å testet blu ray allikavel (men panasonicen skal være utrolig bra der også, jeg kan teste selv med blu ray imorra), men testet litt avstander og justerte litt på innstillinger.

I mitt syn så er panasonicen overlegen på film. Panasonicen leverer et mye dypere bilde (gir mye flere detaljer), bedre farger (sony`en har pent bilde, men blir kald og blå aktig, noen synes det er mer naturlig og bedre) og et bedre sortnivå (men ikke STOR forskjell). Hvis du liker et kaldere bilde som er litt blått istedenfor varmt og mer sterkere farger (som jeg synes er best, liker at personer har farger i kinna istedenfor kald og litt blått), så er sony`en bedre for deg.

Testa forskjellige sitteavstander.. alt fra 0.5 meter til 5 meter. Synes panasonicen var best der også jeg.. men må nevnes at jeg ikke synes noen av skjermene forandra seg drastisk ved å gå nærmere eller trengte lang sitteavstand for å ha optimal bildekvalitet.

Tvene ble justert på og sitter med samme mening fortsatt, panasonicen er best i MINE øyne, den blir som sagt varmere, bedre farger, bedre sortnivå og en dybde i filmene som er nydelig.. gleder meg vilt til å sette i ringenes herre imorra

Hvis du har PC og spilling foran film, så annbefaler jeg sony`en, siden den har en bedre skarphet i bilde og er ikke dårlig i det hele tatt. Men hvis du elsker å se mye film og setter spilling i 2 rekke rett bak og ikke skal koble så mye opp mot PC, så annbefaler jeg helt klart panasonicen.

Jeg valgte idag panasonicen siden jeg elsker å se på film.. spiller ganske mye også (PS3,Wii,PS2 etc..), men spilling blir meget bra på panasonicen også, så siden jeg ikke skal koble så mye opp mot pc, så var valget klart. Panasonic Px70! = )

P.s Gir da tilbakemelding angående blu ray film på panasonicen imorra tenker jeg.. setter i kingdom of heaven som har veldig bra kvalitet. = )

Også er det jo forøvrig prisforskjell på panasonicen og sony`en btw..hvis du handler i butikk er det vel så mye som 5-6 000kr forskjell. på nett er det vel 3500-4000kr. Så tenk på hva som er viktigst for deg...jeg betaler ihvertfall ikke 3-5 000kr mer for dårligere filmkvalitet (i mine øyne) hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Ganske stor prisforskjell. Skjønner godt at Panasonicen er det rette valget
    for deg. Virker som man får utrolig mye for pengene. 2" ekstra får du jo også.

Selv vurderer jeg W2000 eller D3000 (muligens litt bedre sortnivå, 100/24Hz),
    men etter denne tråden begynner jeg nesten å sikkle litt etter Panasonicen.
    Selv ser jeg mye på dicovery + at jeg liker å ha tv'n på i bakgrunnen når jeg
    ikke spiller musikk. Er derfor litt redd for innbrenningsmulighetene ved å velge
    plasma. Men filmkvaliteten betyr mye hos meg også.

Må si det gleder meg at du tar ditt nye tv valg så seriøst, og at du deler erfaringene dine underveis med oss andre. Veldig gode tilbakemeldinger !!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder innbrenning på panasonic skjermen, så er ikke det noe å bekymre seg over. Det er minimale sjanser for å få det så lenge du ikke bruker den som dedikert pc skjerm. Har ikke noe å si at du sitter 4-6 timer i strekk og spiller, eller lar tv2 logoen være på i 3-4-5 timer.. kan jo hende at du får noe midlertidlig innbrenninger hvis du har uflaks, men det går fort vekk igjen eventuelt med å kjøre snø etc.. Ifølge selgerne ihvertfall, så er panasonic skjermen den de får minst klager på og tilbakeleveringer av pågrunn av problemer med den (er nærmest ingenting).. Han jeg var hos på strandberg, hadde solgt masse av panasonic skjermene av alle generasjoner, og han hadde bare hatt 1 tilfelle hvor en fyr hadde måtte levert den tilbake... og det sier sitt mener jeg. Det var det samme ca på elkjøp å forøvrig..

Hvis du i tillegg er smart og kjøper den i butikken (elkjøp,lefdal etc..er jo billigere der også), så har du en forhandler å forholde deg til i nærheten også, og da er det jo null problem med å få raskt hjelp HVIS det skulle skje noe (noe jeg trur det neppe gjør så lenge du kjører den inn i 200 timer med greit lav kontrast osv og ikke bruker den som dedikert pc skjerm )

Så hvis du setter film høyest sammen med spilling og ikke vil bruke den noe særlig til pc og foretrekker varme og mer glødende farger, mer dybde og bedre sortnivå iforhold til mer kaldere,skarpere og litt blå farger, så annbefaler jeg pansonicen på det sterkeste utifra det jeg har sett og lest om nå.. jeg er ikke i tvil og som sagt, prisen er jo herlig Men det er ikke noe jeg brydde meg om når jeg kikka etter tv nå.. så prisen har ikke hatt noe særlig innvirkning på valget mitt.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Tv`en på plass! (Tvbildet blir gråere osv på bilder, så det er ikke så dårlig sortnivå osv )

Jeg har kjørt analoge sendinger, digitale, blu ray, dvd nå.... analoge klarer den kjempebra! = ) litt forstyrrelser, men meget bra...

Med canal digital er det krystall klart selvfølgelig = ) ypperlig!

Vanlig dvd er bare =O =O =O =O

og blu ray (skalerer opp til 1080p faktisk) er bare enda mer = O =O = O.

jeg kjører med under 50% på alt nå på innstillinger, så sortnivået osv er ikke optimalt, men fortsatt har jeg hakeslepp.

Hvis du kjøper denne tv`en blir du ikke misfornøyd, dette er bare en helt utrolig tv, er 100000 ganger bedre enn 50 tommeren sony bakprojeksjon lcd tven jeg hadde, det er som Rosenborg mot 5 åringer.

Takk gud for plasma og panasonic..hehe = ) er sjeleglad jeg ikke gikk for LCD. Nå blir det maaaaange timer med film = )

Har du noe du lurer på, så bare spør..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du høres fornøyd ut ja. He, he. Men det er jo bra! Det er vel ikke så ofte at
    man hører de som har kjøpt Panasonic eller Pioneer er missfornøyde.

Et lite spørsmål. Hakker bildet ved panoreringer eller raske bevegelser på analoge tvsendinger/DVD/HD ?? Har du lagt merke til noe flimmring?
    Dette er de to punktene jeg er mest følsom på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha litt offtopic kanskje rocky, men er glad du viser det frem! Tror du har klart å overbevise meg om at det er Panasonic Pv/px 70 jeg skal gå for også

edit: oj, jeg så ikke at du var trådstarter:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Et lite spørsmål. Hakker bildet ved panoreringer eller raske bevegelser på analoge tvsendinger/DVD/HD ?? Har du lagt merke til noe flimmring?
    Dette er de to punktene jeg er mest følsom på.
    Er dette også jeg har sett/hørt, og er veldig spent på om det er fremtredende på alle signaler.

Ellers flotte bilder/mini-omtale Rocky, setter vi pris på. Hvor kjøpte du den og pris?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hakker ikke i det hele tatt som jeg har sett... er et kjempebilde! akkurat sett kamper i kingdom of heaven og ringenes herre (vanlig dvd) og alt flyter nydelig! = )

Alt fra analoge sendinger, digitale sendinger, hd film, vanlig dvd... alt er bare kjempebra! Det går ikke an å bli skuffa over denne tv`en.

Ser i dette øyeblikk på tv 3 analog sending.. Helt klart og fint bilde, ikke noe problemer med det i det hele tatt..ikke kornete,hakkete eller noe.

Skal teste spilling på PS3 nå etterpå = ) Tester både Ps2 spill og PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kanskje jeg må droppe planene om å kjøpe W2000 eller D3000..
    W2000 blir det nok ikke, siden den kan hakke av og til. Men D3000 virker svært bra på dette området. Flott at du nevnte at bildet ikke er kornete. Det er nemelig det 3. mest følsomme punktet mitt !
    Var foresten innom Ekspert idag. Bare for å se litt. De hadde 3 50" stående på rad. Var jo nesten umulig å se på de andre tv'ene. Blikket ble jo sugd imot de store 50". Ble redd for at 40-42" ikke blir stort nok.. Må ærlig innrømme at de store 50" vekket et stormannsgalt begjær i meg:twisted:
    Bildet var jo heller ikke noe ubehagelig, selv på nært hold. Synd de ikke hadde noen Sony skjermer der, sånn for samenligningens skyld8)

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...

panasonic har vert mitt første valg lenge, men skulle vente til etter ferie med å bestille den, ser den har klart å stige 1500,- på lefdal! håpe den går ned. blir den i tifelle viss ikkje uansett!

gratulerer med en god skjerm til trådstarter!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mer kikking, så er det litt kornete på visse kanaler og kanskje litt på noen vanlige dvd`er, MEN jeg har det ikke på optimale innstillinger i det hele tatt og når jeg gikk 0.5-1 meter lengre unna, så forsvant det meste og det ble helt fint.

Jeg så det litt på avstanden 2.25 meter... men det forsvant på avstanden ca 3 meter. Jeg har 42 tommeren. Men dette gjelder bare noen kanaler og visse vanlige dvd filmer og som sagt igjen, har ikke stilt inn ordentlig enda og avstanden spiller inn.

Jeg synes ihvertfall dette er en knall tv og annbefaler alle som ikke skal koble så voldsomt opp til pc med denne, å kjøpe den... = ) blu-ray film på denne tven er til å bli våt i buksa av..hehe = )

takk oddemann = )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si ifra om du oppdager noe hakking, f.eks ved avspilling av blueray materiale (noe som er svært prosessorkrevende).. Et lite spørsmål til kan jeg vel komme med, siden du gir så innholdsrike svar:-D
    Kan man lagre sine egene induviduelle uavhengige bildeinnstillinger på hver enkelt inngangskilde (analog tuner, RGB-komponent, HMDI1,HMDI2 osv.) ??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Du får si ifra om du oppdager noe hakking, f.eks ved avspilling av blueray materiale (noe som er svært prosessorkrevende).. Et lite spørsmål til kan jeg vel komme med, siden du gir så innholdsrike svar:-D
    Kan man lagre sine egene induviduelle uavhengige bildeinnstillinger på hver enkelt inngangskilde (analog tuner, RGB-komponent, HMDI1,HMDI2 osv.) ??
    Har ikke lagt merke til noe hakking ved avspilling av 1080p materiale...kjørt mye 1080p materiale iform av trailere, filmer etc på PS3

Ja, du kan lage innstillinger for hver enkelt :-D Prøvde det nå istad Er utrolig kjekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre. Jeg kommer ikke til å kjøpe en tv der man ikke kan lagre egene bildeinnstillinger for hver enkelt tilkobling. Er det PS3 du bruker til å spille av DVD filmene dine??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er PS3 jeg bruker til å spille av vanlige dvd filmer.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •