Hjelp til valg av 50" plasma.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av 50" plasma.

Hei til alle dere AV-eksperter. Trenger et tips til kjøp av 50" plasmaskjerm. Valget står mellom disse 3, og spørsmålet er enkelt å greit: Hvilken av disse tv`ene bør jeg kjøpe?? Ikke ta pris med i betraktningen, kun hvilken tv som er best. Vil samtidig benytte min første post til å takke dere for et kjempeforum, og takke for at dere tar dere tid til å hjelpe andre. Keep up the good work!!

Her er de 3 alternativene mine:

1. Pioneer 507 (Ja jeg vet det kommer ny generasjon nå, men den blir for dyr)
    2. Panasonic TH-50PV70
    3. Samsung 50Q96HDX

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt på forumet, tyder det på at panasonicen er hakket bedre enn samsungen. Men det jeg ikke har fått svar på er hvordan panasonicen er opp mot pioneer sin tv. Vet at den (pioneer) fikk kjempekritikk når den kom, men den er jo tross alt et år eldre enn panasonicen... Trenger hjelp snarest da jeg muligens kan få tak i pioneeren brukt ..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok ta med hvilke typer kilder du har tenkt å bruke.

Som TV'er vil jeg si at mellom Pana og Pio er det rimelig likt. Fortsatt synes jeg Pana et snepp bedre på contrast/sortnivå og kanskje er Pio bedre på fargegjengivelse. Har du kabelanlegg ville jeg valgt Pana PV/PX.

Skal du bruke mye spill/pc og/eller videoprosessor er Panasonic PH/PF med DVI-kort tingen.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det vel ingen tvil:-)

Pioneer er kongen på haugen;-)

Men skal selvfølgelig ikke si det for sikkert, har ikke sett di andre 2, men med pioneeren har du en skjerm du kan glede deg over i mange år..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Skal hovedsaklig bruke den til tvtitting, og får signalet levert fra Lyse gjennom scart. Etterhvert skal de etter det jeg har forstått sende gjennom hdmi. Ellers blir det å se dvd gjennom hdmi, og kanskje litt playstation. Men altså hovedsaklig tvtitting.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PX70, og en svoger som har 507. Har ikke sett hans etter skikkelig kalibrering, men når begge var stilt sånn måtelig synes jeg bildet var noenlunde likt på dem.

En av forskjellene på PX70 og 507 er at PX70 har høyttalere det har ikke 507en. For noen kan dette være en viktig faktor. Men på grunn av dette er 507 noe mer elegant enn PX70 og så det blir en avveiningssak.

Jeg er iallefall godt fornøyd med min Panasonic, særlig etter at jeg fikk kalibrert med DVE i går kveld. Der er det vel også en fordel med 507, mener den har individuell innstilling av farger, mens det er noe enklere på PX70 (til noens skuffelse)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har PX70, og en svoger som har 507. Har ikke sett hans etter skikkelig kalibrering, men når begge var stilt sånn måtelig synes jeg bildet var noenlunde likt på dem.

En av forskjellene på PX70 og 507 er at PX70 har høyttalere det har ikke 507en. For noen kan dette være en viktig faktor. Men på grunn av dette er 507 noe mer elegant enn PX70 og så det blir en avveiningssak.

Jeg er iallefall godt fornøyd med min Panasonic, særlig etter at jeg fikk kalibrert med DVE i går kveld. Der er det vel også en fordel med 507, mener den har individuell innstilling av farger, mens det er noe enklere på PX70 (til noens skuffelse)
    Takker for svaret. Var vel nogenlunde slik jeg så for meg. Med andre ord: Fornuftigheten tilsier panasonic (pga pris) , alt annet tilsier pioneer ( bl.a. utseende). Skal ikke være enkelt :-?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke rare prisforskjellen lenger. PX70 er vanskelig å få tak i, tror komplett.no har den inne, og jeg mener å ha sett 507 bare 1500 dyrere enn det komplett skal ha.

Jeg skulle i utgangspunktet ha PV70, men den er det visst bare å glemme, og når det kommer "overflod" av PX 70 er det ikke godt å vite...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 50 piooner,utrolig fornøyd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det er jo ikke rare prisforskjellen lenger. PX70 er vanskelig å få tak i, tror komplett.no har den inne, og jeg mener å ha sett 507 bare 1500 dyrere enn det komplett skal ha.

Jeg skulle i utgangspunktet ha PV70, men den er det visst bare å glemme, og når det kommer "overflod" av PX 70 er det ikke godt å vite...
    Det er vel toss alt ca 4-5000 i forskjell, er det ikke ?? Det billigste jeg har sett en 507 er vel i underkant av 24000. En px70 kan man nok få rett under 20000. Men som du sier så er det ikke alle som har den på lager. Og hvis det viser seg at disse er ca like bra, betaler man en del for utseende. Men så er 507 f*** så fin også :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at de eneste som har på lager (som jeg har sett riktignok) er komplett som skal ha 21995,- om jeg ikke husker feil.

Jeg betalte 20490 pluss frakt for min for ca. tre uker siden.

Her i huset ville vel Pioneer ikke slått helt an pga at den ikke har innebygde høyttalere. Enkelte vil forholde seg kun til en fjernkontroll når de skal se TV...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •