Prisutvikling for LCD-tver fram mot august/september?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prisutvikling for LCD-tver fram mot august/september?

Hei,
    sommeren er her og med den diverse lyster - slik som lysten på ny TV (og økonomisk evne til å forløse sine lyster). Imidlertid er det jo mange andre lyster som kan få utløp, slik som lysten til å fiske ørret, sette seg på et fly og reise bort og smake på fremmed mat og kultur - og sitte minst mulig foran idiotboksen - og så kan man vente med å kjøpe ny tv til man er kommet hjem og prisene er blitt litt lavere sammen med utetemperaturene? Eller? Er det noen som kan si noe kvalifisert om prisnivået for LCD-skjermer framover mot august september? Ser selv hardt på Sony sin KDLD3000-variant i 40"-størrelse. Denne er jo nettopp introdusert på markedet, så en viss priskorrigering kan man kanskje forvente fram mot august?

Uansett; god sommer - og shop 'til you drop - or not! ;-)

--
    t

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klarsynt og spår at prisene kommer til å gå noe ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg har lært gjennom å lese meg grønn i dette forumet er at det kommer alltid noe bedre og prisene faller aldri raskt nok

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meen, hvor lenge skal du vente? det vil alltid være noe som blir bedre, samtidig som gammel teknologi vil falle i pris. Spørsmålet er om du er villig til å bruke pengene dine nå på en skjerm, eller neste år, eller 2 år for den saks skyld.

Jeg velger å kjøpe skjerm innen to uker (venter hardt på LG 42LF65), vil påstå at 1080p teknologien har fått tid nok til å bli godt etablert, samt at prisene er heller ikke så værst. Nå som TV'ene støtter HDMI 1.3 og 24fps@1080p er det vel egentlig ikke noe vi "mangler" ?

Shop til you drop - TV trenger du uansett =D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Meen, hvor lenge skal du vente? det vil alltid være noe som blir bedre, samtidig som gammel teknologi vil falle i pris. Spørsmålet er om du er villig til å bruke pengene dine nå på en skjerm, eller neste år, eller 2 år for den saks skyld.
    =D
    Nå ga jeg jo flere eksempler på konkurrerende lyster, og det var snakk om et par måneder ventetid ikke 2 år. Spørsmålet er om det er hviletid i markedet på sommeren og om konkurransen mellom leverandørene vil ta skikkelig av til høsten med gode tilbud over hele fjøla og belønninger for oss flinke forbrukere som har klart å holde kruttet tørt? Man vet jo at konkurransen tilspisser seg på høsten mellom innholdsleverandørene for tv, så vel også for maskinvareleverandørene? siden det strengt tatt er snakk om nesten samme marked?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hviletid er det ikke akkurat, men du kan trygt si at markedet tar seg opp utover høsten!

Mitt råd vil være kjøpe TV hvis du har bruk for, eller om behovet er veldig sterkt.

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tre siste årene har det kommet et prisfall i august måned, og jeg forventer at det gjør det i år også. Det er mange grunner til prisfallet, og jeg er for trøtt til å nevne dem, men jeg vet at spesielt LG og Toshiba kommer til å falle i pris om et par måneders tid. Men det kommer også et nytt prisfall i November. Og i Februar.
    Osv, osv. Men august/september er kanskje den safeste tiden for kjøp at TV da de fleste nye modellene for året er sluppet.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvor lenge du venter vil det alltid være noe bedre og billigere rett rundt hjørnet...
    Kjøp nå, og slutt å lese pristilbud på TV`er på en laaang stund og heller kos deg med en ny TV isteden for å vente at prisene synker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Uansett hvor lenge du venter vil det alltid være noe bedre og billigere rett rundt hjørnet...
    Kjøp nå, og slutt å lese pristilbud på TV`er på en laaang stund og heller kos deg med en ny TV isteden for å vente at prisene synker
    Heaven can wait (we're only watching the skies). Så får vi se da, as of now koster en KDL40D3000 rundt 16 høvdinger, hvor mange soft-is-er og kalde pils i solveggen sparer jeg fram til midten av august?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thostr
    Heaven can wait (we're only watching the skies). Så får vi se da, as of now koster en KDL40D3000 rundt 16 høvdinger, hvor mange soft-is-er og kalde pils i solveggen sparer jeg fram til midten av august?
    Problemer er bare at når du har spist deg mett på soft-is, vil du ikke
    lenger ha D3000 fordi det er kommet fetere modeller som koster 16k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •