Sony 40W2000 vs Sony 40D3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 40W2000 vs Sony 40D3000

Nå hadde jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe 40D3000, men så ser jeg 40W2000 selges til ca. samme pris. Begge har fått gode kritikker.

Kom med synspunkter og erfaringer for å få klarhet i hvilken som er best!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arti med fine svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg du må stole på deg selv. HVa du synes ser best ut og om du vil ha full HD eller 100Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dilemma nok en gang...

Men spørs om det blir 100hz og D3000 gitt

Noen som har denne tv'n og kan gå god for den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen. Jeg er helt fersk på dette forumet, men valgte å registrere meg pga av planer om kjøp av flatskjerm. Må si jeg ble veldig sugen på
    Sony 40W2000 etter alle innleggene, men lurer også på hvordan den måler seg mot 40D3000?
    Jeg har analog kabel som tvkilde, og det er derfor viktig med en tv som
    klarer å levere kvalitetsbilder selv på analoge tvsignaler. 40X3000 tror jeg
    blir litt for dyr, selv om den fremstår som en drøm, med fordelene til både
    W2000 og D3000
    Jeg har IKKE lyst til at bildet skal hakke eller vise "sagtenner" ved panoreringer
    eller raske bevegelser. Er også litt følsom ovenfor et knudrete, punktete bilde
    som ser veldig digitalt støyredusert ut. Dette gjelder selvsagt ved både film(DVD, Denon 1930 via HDMI) og tvsendinger (analog-kabeltv).
    Ser forøvrig at denne tråden har fått lite respons, så kan ikke dere som har kjøpt en av modellene komme med litt egene erfaringer på de nevnte områdene. Tusen takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 40W2000 noen måneder og er veldig fornøyd så langt! Bruker den med analog kabel-TV og med PS3.
    TVen har overgått mine forventninger på analog kabel, og PS3 er jo helt utrolig bra, ved spilling og BR trekker vi stolene helt inntil og bare nyter et supert bilde!

Men det er en ting du skal være klar over; filmmateriale med 24p og panoreringer HAKKER. Har kjøpt Planet Earth på BD og har irritert meg ganske mye på dette, men begynner etterhvert å venne meg litt til det så jeg klarer å følge med på filmen i stedet for bildet.

Ellers bruker jeg også TVen til PC, det er trist at den mangler 1:1 pixelmapping, men det går greit i 1024x768 også.

Fjernkontrollen er ikke imponerende, ser ut som noe som følger med billig koreansk utstyr, i fargen sølv-plast. Har heldigvis en one-for-all som gjør jobben nye bedre.

Men totalt sett er jeg veldig fornøyd!

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danielh
    Ellers bruker jeg også TVen til PC, det er trist at den mangler 1:1 pixelmapping, men det går greit i 1024x768 også.
    40W2000 støtter 1:1 på HDMI og på VGA. En må justere litt for å få til 1:1 på VGA, se mer info her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post560758

Newcomer Migis sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig usikker på om jeg skal ha 40D3000 eller 40W2000. Eller kanskje vente til høsten og se hvordan 40W3000 blir.

Støtter 40D3000 pixelmapping over vga eller hdmi?

Jeg liker skarpe bilder og vi bor trangt, så sitteavstanden blir ca. 2,5 - 2,8 m. Det blir mest TV-titting (digitalt bakkenett, mpeg-2) og en del film og litt pc.

Plasma er uaktuellt siden vi har veldig mye dagslys og en del sol i stua.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migis
    Jeg er også veldig usikker på om jeg skal ha 40D3000 eller 40W2000. Eller kanskje vente til høsten og se hvordan 40W3000 blir.

Støtter 40D3000 pixelmapping over vga eller hdmi?

Jeg liker skarpe bilder og vi bor trangt, så sitteavstanden blir ca. 2,5 - 2,8 m. Det blir mest TV-titting (digitalt bakkenett, mpeg-2) og en del film og litt pc.

Plasma er uaktuellt siden vi har veldig mye dagslys og en del sol i stua.
    Forstår ikke argumentet ditt med at plasma er uaktuellt da den som oftest er mer lyssterk enn LCD skjermene. Husk at mange LCD skjermer sliter med lys blødning, noe som ikke eksisterer på plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har nettopp fått inn D 3000-serien i butikken jeg jobber, og jeg må si det er en veldig "neat" sak. Designmessig synes jeg monitorpreget er noe av det peneste Sony har gjort på mange år.

Den store forskjellen på W 2000 og denne er vel først og fremst at W2000 er en 1080Ptv, mens D 3000 er 720p. Uten å ha fått testet det alt for grundig, kan det se ut som om Sonys "Motionflow" og "24p True Cinema" er verdt å satse på, og jeg mener å tro at sortnivået er hakket bedre.

Du kan jo eventuelt vente på Sony W 3000 som kommer til høsten og har alle finessene som D 3000-serien samt 1080p.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EmmJay
    Vi har nettopp fått inn D 3000-serien i butikken jeg jobber, og jeg må si det er en veldig "neat" sak. Designmessig synes jeg monitorpreget er noe av det peneste Sony har gjort på mange år.

Den store forskjellen på W 2000 og denne er vel først og fremst at W2000 er en 1080Ptv, mens D 3000 er 720p. Uten å ha fått testet det alt for grundig, kan det se ut som om Sonys "Motionflow" og "24p True Cinema" er verdt å satse på, og jeg mener å tro at sortnivået er hakket bedre.

Du kan jo eventuelt vente på Sony W 3000 som kommer til høsten og har alle finessene som D 3000-serien samt 1080p.
    D3000 har jo fått bra kritikk i de tester jeg har lest. Jeg skal vente med å kjøpe til W3000 kommer til høsten. Hos meg vil det stå i mellom Sony W3000, Pioneer 428xd eller Panasonic PZ700. Hadde først tenkt å kjøpe Samsung M86, men jeg synes det er for mye ghost og støy i bildet hos Samsung så den er ikke aktuell for meg. Prismessig så er jo Panasonic det beste kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for god info. Godt at noen bryr seg om å hjelpe andre i et så
    viktig valg som rett tv. Har alle innleggene på den offisielle w2000 tråden,
    men kunne ikke huske at noen nevnte hakking ved hd materiale. Takk for opplysningen danielh!! W3000 fremstår som den ultimate drømmen, men siden
    jeg tenkte å "bare" bruke rundt 15-17000kr blir den nok litt for dyr. Desverre.
    Min sitteavstand til tv`n er ca. 2,7m. Noen som vet om jeg vil legge merke til
    forskjellen på opløsningen ved hd filmer (720p vs 1080p) ?? Og hva med SD sendinger som blir oppscallert??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Forstår ikke argumentet ditt med at plasma er uaktuellt da den som oftest er mer lyssterk enn LCD skjermene. Husk at mange LCD skjermer sliter med lys blødning, noe som ikke eksisterer på plasma.

Jeg glemte å si at svigerinna mi har plasma og når jeg er på besøk hos dem, hater jeg gjenskinnet, jeg kan omtrent speile meg selv i den. Det er en LG, er alle plasma sånn?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EmmJay

Tror jeg skal vente og se om jeg får sammenlignet. Hittil er det ingen som har fått inn D3000 engang. De butikkene jeg har spurt, har ikke engang hørt om den. Jaja, sånn er det å bo på Gran Canaria. :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    40W2000 støtter 1:1 på HDMI og på VGA. En må justere litt for å få til 1:1 på VGA, se mer info her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post560758
    Det må jeg si, nå ble jeg ENDA mer happy med denne TVen! Man kan lure på hvorfor ikke Sony har latt dette være en offisiell feature, men hvem trenger det når man har dette eminente forum!

Tusen takk for tipset!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danielh
    Man kan lure på hvorfor ikke Sony har latt dette være en offisiell feature, men hvem trenger det når man har dette eminente forum!
    Min antakelse er at de ikke vil reklamere for en funksjon som krever spesialinnstillinger for at den skal fungere. Da blir det bare klager når folk ikke får det til å fungere..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Min antakelse er at de ikke vil reklamere for en funksjon som krever spesialinnstillinger for at den skal fungere. Da blir det bare klager når folk ikke får det til å fungere..
    Høres fornuftig ut.
    Jeg har forresten også vudert 40" M86, siden den virker som en fantastisk
    tv. Men etter å ha lest den store tråden om den ble jeg skremt bort fra å velge den. Virker som om det er mye produksjons feil på de, og litt dårligere bilder på anologe kabeltvsignaler enn sony modellene. Produksjonsfeil er jo nesten et ikke tema i den store w2000 tråden. Sony er jo også ganske kjent
    for å sin høye produksjonskvalitet på tv'er o.l produkter. Det samme kan man vel si om panasonic og pioneer.
    Hva med deg, Spectre. Har du noe negativt å si om om w2000? Ingen tv'er er perfekt, så er det noe du ikke er helt fornøyd med når det kommer til bildekvaliteten på w2000? Hva med hakkingen som danielh forteller om. Har du opplevd dette, eller kan det være BD-spillerens feil?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hva med deg, Spectre. Har du noe negativt å si om om w2000? Ingen tv'er er perfekt, så er det noe du ikke er helt fornøyd med når det kommer til bildekvaliteten på w2000? Hva med hakkingen som danielh forteller om. Har du opplevd dette, eller kan det være BD-spillerens feil?
    Jeg har svart en gang tidligere på dette også:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post489792
    (Innlegget ble skrevet i okt 2006).

9 mnd senere så er jeg fortsatt veldig fornøyd med TV'en, det eneste jeg legger merke til er det med sortnivå når jeg ser på tv i mørkt rom. Det er også litt hakking noen ganger, men ikke så mye at det plager meg (tror det kan være ganske individuelt hvordan en opplever det). Synes også hakkingen varierer litt, noen ganger legger jeg mer merke til det mens andre andre ganger flyter det helt fint.

Har også funnet ut at 40" ikke er for stor TV hvis noen skulle være i tvil der, skulle gjerne hatt 46" utgaven (sitter 3,5m i fra til vanlig, 1-1,5m unna når jeg spiller Xbox 360).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •