Magnetisme på ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Magnetisme på ny tv

Hei!

Har nettopp fått inn et nytt phillips 28" tv på hybelen som tydeligvis er meget nøpent på magnetisk påvirkning.

Jeg tok først vekk høytalerne mine fra 1970, hvilket ikke hjalp. Lot tv'en stå helt av over natten, men rød-fargingen kom tilbake dagen etter. Derfor bestemte jeg meg for å fjerne alt utstyr i nærheten(playstation, forsterker,dvd-spller, cd-spiller...). Da var alt helt fint.

Så satte jeg inn del for del og testet en stund, men uansett hvilken komponent jeg satt inn i øverste hylle under tv'en, fikk jeg misfarging! Det gikk fint å ha èn unit i nederste hylle(er kanskje 30-40cm ifra tv'en) men ingen kombinasjoner gikk bra.

Så mine spørsmål er; kan det være noe galt med tv'en som gjør dette? Gjør jeg ikke ting riktig? Hva kan jeg teste?

Håper på svar for nå har jeg prøvd hva jeg kan her i et par uker og er lei av å alle unit'ene mine spredd rundt på den allerede trange hybelen

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Jeg har ikke vært borti at ett apparat kan ha en feil slik at den blir mer følsom for magnetisme. Noen apparater er svært følsomme, men ditt tilfelle hørtes jo ekstremt ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •