Ny 37" LCD til xbox360 og filmer, LB2R eller LF65 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 37" LCD til xbox360 og filmer, LB2R eller LF65 ?

Som topic, jeg skal gå til innkjøp av en lcd skjerm. Har stort sett bestemt meg for en 37" og har lest mange poster her og kommet frem til at LG's LB2R er et bra valg. Denne så forøvrig veldig bra ut i butikken også.

Men da jeg var innom elkjøp for litt rekognisering her en dag så jeg de hadde fått inn en modell kallt LF65, med full 1080p HD støtte til minimal forsjell i pris. Jeg ble med en gang litt skeptisk til en tv som i utgangspunktet skal være en del bedre til nesten samme prisen. Selgeren på elkjøp, som virket som han hadde litt peiling, påstod at det ikke var noen forsjell på disse to tv'ene bortsett fra 1080 støtte og ingen 100hz teknologi.

Jeg prøvde å finne noen erfaringer og poster om denne tv'en, men fant ingenting på forumet her. Er det noen som har erfaring med sistnevne, hvordan denne eventuellt er i forhold til LB2R modellen ? Bildekvalitet, sortnivå etc om det er stort sett likt ? Trenger man egnetlig denne "100Hz" funksjonen. Ser det er noen som er misfornøyd med denne.

Vet det er noen modeller som heter LY95 også, men jeg forsøker å finne noe til en rimelig penge samtidig. Burde jeg gå for BL2R modellen eller vil jeg gjøre et bedre kjøp med den nye LF65 ? (den var nå helt ny ifølge selger ihvertfall)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge TV´ene er ganske nye. Jeg ville gått for 37LB2r, på grunn av at den IKKE har Full-HD. Men akkurat dette avhenger litt på om det er en TV du har tenkt å ha lenge. LB2 har mer påkostede komponenter og et litt raskere panel. Hva var prisen på de to modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å ha tv'en en stund ja. Kommer vel til å bruke den til HD-DVD/Blu-ray filmer i fremtiden også, derfor jeg tenkte det kunnde være en fordel med 1080.
    Uansett så får jeg LB2R modellen til 10600,- og LF65 til 11800,- altså nesten bare en tusenlapp i forsjell

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LB2r er bedre på vanlig tv. SD oppløsning. LF65 er bedre på hd materiale. Stor forskjell er det ikke uansett. Men for den som setter hd og pc forran tv bruk er lf65 genial.
    Er ihvertfall min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du selv føler mest for lf65 bør du kanskje gå for den, men jeg ville nok gått for lb2. Raskere panel på færre pixler ville da vært grunnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er uansett ikke så alt for stor forskjell på disse to tv´ene, så jeg tror nok uansett du kommer til å bli veldig fornøyd.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en kanonpris hvis du kan få dem til den prisen!
    Selv kommer jeg til å gå for LF65 grunnet FullHD, støtte for HDMI 1.3 og 34fps i 1080p. Dette er visst en big deal når det kommer til film.

Du får nesten se litt på prioriteringene dine, om du kommer til å bruke den til mye film også vil jeg tro LF65 er et bedre valg.
    Jeg tror responstiden har kommet ned på et såpass godt nivå at dette er noe vi ikke trenger å ta høyde for når vi skal velge skjerm som er egnet for gaming. Anyone? Forskjellen er bare på 6ms, kontra 8ms, i LB2R sin favør.

Jeg tror du kommer til å få mere glede av 1080p enn 100Hz. Om du i tillegg skal ha HD-DVD addon ville jeg definitivt valgt LF65.

Hvorfor får du dem så billig ??

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er til 11500kr på shg .... men hvor mye kommer frakta på og blir det toll fra shg ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt HK og CPU derfra for noen år siden, grei frakt og ingen toll/tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 37LC55?
    Er ikke denne omtrent lik som LF66, men uten full-hd? Er vel en nyere modell
    enn LB2r.

Har også samme design som LF66 som etter min mening er mye penere enn LB2R

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Har kjøpt HK og CPU derfra for noen år siden, grei frakt og ingen toll/tull.
    Okai.. bra det ikke er toll, da blir det ikke så dyrt

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Er til 11500kr på shg .... men hvor mye kommer frakta på og blir det toll fra shg ?
    SHG leverer varer en gang hvert jubelår etter du bestiller...så selv om prisen er lav, så ikke forvent særlig god tilgjengelighet.

EDIT: Dette er når det er snakk om TVER, ikke datautstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok mest opptatt av at HD signalene er bra. SD kvalitet kommer litt i andre rekke egentlig, selv om jeg tror DVD spilleren min kun har scart utgang. Er en NAD T533, mulig det faktisk vil være bedre å spille av DVD filmer fra 360'n da eller kjøpe en bedre scart kabel ?

Uansett, jeg skal se om jeg finner en butikk som har begge to til utstilling, så jeg får sammenlignet dem først. Håper på å få kjøpt den innen et par dager nå så.

@lil-H - Prisen er en lang historie, men jeg får det til innkjøpspris i en eletro-kjede, men det er uansett en del penger for en fattig student..

EDIT: takk for raske svar forresten, det var over all forventning

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tid idag til å stikke innom et par butikker å ta en titt. Fant en der de hadde stilt opp begge to skjermene rett ved siden av hverandre. Først så det ut som LF65 modellen var mye dårligere på svartnivå og farger, men etter jeg fikk låne en fjernkontroll og justert litt så klarte jeg ikke se forsjell på de to.
    Vel og merke så hadde LB2R 100Hz funksjonen, men med den påslått synest jeg bildet ble veldig unaturlig, så tror jeg klarer meg uten den.

Så da forsøker vi med en LF65 når de får den tilbake på lager.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med å finne en på lager, er mange som ikke får Tv'en før om 2uker !!!
    Si gjerne ifra hvis du får tak i en tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Lykke til med å finne en på lager, er mange som ikke får Tv'en før om 2uker !!!
    Si gjerne ifra hvis du får tak i en tidligere.
    på lager 20+
    pcutstyr.no - OBS!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei lurer på noe ang. denne tven.. ser på Elkjøp - LG 37" LCD-TV

at denne tven STØTTER 1080p men at den ikke er FULL HD ? eller tar jeg helt feil ? står heller ikke noe om at det er full hd på pcutstyr.no heller.. noen som vet?
    fra elkjøp: "LF6-serien er utstyrt med en ny tuner og den nye 1080p-plattformen, som er utviklet for å støtte den høye oppløsningen 1080p (full HD)"

nå har ikke jeg helt peiling så.. hehe rett meg vist jeg tar feil. sikler litt på denne tven til ps3/blueray og pc bruk

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er full-hd, ingen tvil om det . Så ikke vær bekymret!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en jeg snakket med på lefdal i sta sa at den bare støtta 1080p men var ikke full hd ?? wtf hehe er forvirra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv'en endelig kommet i hus. Elkjøp hadde 6 stk på lager, så det gikk greitt det. Første inntrykket mitt er veldig bra. Den har full 1080 ja som noen lurte på, noe alle klistremerkene på siden tydelig viser ;=)
    Jeg har ikke noe vanlig tv mottak å teste med for tiden, så jeg har kun testet med DVD og Xbox360. Spilling på Xbox ble mildt sagt nydelig! satt 360'n til 1080p (visste ikke at den hadde dette over komponent men stod nå i menyen) og jeg merket ingenting til etterslep som jeg var noe bekymret for. Spillene har aldri sett bedre ut før. Jeg gleder meg virkelig til å få koblet PC'en opp mot tven og teste ut HD filmer og annet materiale, men har ikke fått tid til det idag.

Det eneste jeg er litt skuffet over var hvordan DVD avspilling så ut. Mulig det er en kombinasjon av at DVD i utgangspuntet ikke er så bra samt at jeg satt noe nermt skjermen. Jeg testet både med DVD spiller koblet med vanlig scart og i xbox'en koblet med komponent. Bildet var stort sett ganske likt, men jeg synest bildet var noe kornete og dårlig i forhold til det jeg hadde forventet. Men det ble forsåvidt greitt nok når jeg flyttet meg noe bort fra tv'en.

Uansett, skal få testet mot pc'en og gi tilbakemelding. Er ihvertfall fornøyd så langt.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •