Ny LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Ny LCD-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny LCD-TV

Hei

Er på jakt etter en LCD-TV i størrelsen 37" - 42" i prisklassen 0 - 13000 (ca.).
    Har lest med spinn vill på nettet, og blir mer og mer usikker! :neutral:

Så hvis noen kan si noen TV'er som er bra så blir jeg takknemlig!!
    Må ikke være det beste av det beste, men heller ikke det dårligste, betaler heller en lapp mer.

Synst LG sine ser bra ut på papiret, men åssen er di ? Las at di var litt dårlige.
    Såg at LG 42LC2R koster 9990,- hos Netshop, mens alle andre plasser ligger den på ca 16500,- ?!?

Synspunkt ?!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke tv'en til? Plasma er et bedre valg hvis du skal se mest på vanlig lav oppløst tv og dvd. Innbrenning er et spøkelse fra fortiden. Så jeg anbefaller deg på det sterkeste denne: Lefdal - Panasonic 42" plasma-TV Ikke noe å vente med - klin til nå! Tror det ligger en test ute på på Forbruker.no / forbruker.no.

Har selv modellen før denne, PV60. Brukt den med PS2, dvd, tv og pc - fungert utmerket. Innbrennings spøkelset har jeg ikke sett noe til :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny LCD-TV

Skal brukes til Tv titting(Viasat, parabol)/DVD og kanskje noe PS2.

Har lest en plass at viss man skal ha plasma så bør man ha over 42", vet ikke hvor eller når, men mener at dette er sagt. At LCD er et bedre alternativ i denne størrelsen jeg er på jakt etter. Men som sagt, har lest meg spinn-vill :???:

Har og fått hørt at plasma er på vei ut ?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axept
    Skal brukes til Tv titting(Viasat, parabol)/DVD og kanskje noe PS2.

Har lest en plass at viss man skal ha plasma så bør man ha over 42", vet ikke hvor eller når, men mener at dette er sagt. At LCD er et bedre alternativ i denne størrelsen jeg er på jakt etter. Men som sagt, har lest meg spinn-vill :???:

Har og fått hørt at plasma er på vei ut ?
    Plasma er neppe på vei ut. Søk litt på nevnte modell på forumet her og du vil se at det er den modellen som mest sannsynlig er anbefallt flest ganger de siste 2 måneden. Les litt, og du vil finne flere svar - spørsmålet er nemlig stillt en del ganger før

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny LCD-TV

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Plasma er neppe på vei ut. Søk litt på nevnte modell på forumet her og du vil se at det er den modellen som mest sannsynlig er anbefallt flest ganger de siste 2 måneden. Les litt, og du vil finne flere svar - spørsmålet er nemlig stillt en del ganger før

Kan tenke meg at det er stillt en del ganger før, men sikkert av den enkle grunn at det er omtrent umulig å finne et bra svar på spørsmålet :wink:

Og jeg har lest en del nå om plasma, dog ikke kun den modellen du nevnte, men flere... Og synst det er mangen som opplever fast brenning i skjermen, noe som igjen er bedre med en LCD skjerm.

Og hvorfor er Plasma bedre enn LCD på DVD\TV ? Er det noe en "vanlig" bruker legger merke til ? altså forskjellen, eller er det kun folk som har skikkelig peiling som kan se forskjellen her ? Etterslep er vel nå ikke et stort problem på nye LCD'er. Kontrasten er jo bedre på plasma, men 1600:1 er jo "bra" (et eksempel). men selvfølgelig, finst bedre på LCD og, men ikke i denne prisklassen

Har faktisk hørt flere plasser at Plasma er en utgående teknologi...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •