Mulig innbrenning på Samsung plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig innbrenning på Samsung plasma

Har hatt en Samsung PS42E71H et halvt års tid nå. Etter at jeg hadde hatt tv'en en måneds tid begynte jeg å skimte en slags lilla farge i mørke partier på venstre side av skjermen. Dette har nå blitt mer og mer synlig, og "spredd" seg til flere steder på skjermen. Nå har jeg dette fenomenet i en ca 10 cm bred stripe langs hele venstre siden av skjermen, samt en ca 10 cm stripe på midten av skjermen.

Litt vanskelig å forklare (skal se om jeg får lagt ut bilde senere), men i områder der fargene går fra mørkt til lyst, og i mørke områder generellt blir det mye lilla artefakter. Noen ganger kan man se rester av forrige bilde, f.eks. tekst, mens andre ganger blir det bare lilla striper som går ut fra de mørke områdene. Det som er litt merkelig er at dette ikke kommer før tv'en har stått på en stund, så det kan se ut som det har sammenheng med temperaturen i skjermen (kom f.eks. mye raskere da det var veldig varmt vær for 2 uker siden). En annen merkelig ting, er at dette kan plutselig forsvinne (spesielt hvis vi ser på DVD eller HTPC). Plutselig kan bildet bli helt fint igjen, for så å bli dårlig igjen en stund senere (virker nesten som en av/på-bryter).

Er det noen som har opplevd lignende? Er det dette som er innbrenning? Er det noen innstillinger som kan gjøres for å fjerne dette, eller må jeg bare levere tv'en til service? Har vært i kontakt med Samsung support, men de har foreløpig ikke klart å gi meg noe svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic plasma som er vel 3 år gammel og opplever akkurat det samme, men jeg mener bestem at det kun forekommer i mørke partier i bildet, samt partier som kreves mange forskjellige fargenyanser, som f.eks. noen tilfeller ved gjengivelse av ansiktsfarger.
    Dette forekommer uansett bilde kilde, DVD eller tv bilde HD tuner både med og uten HD sending.

Jeg har lurt på en ting, blir en plasma skjerm dårligere over tid? Kan dette være årsaken?

Mvh
    Fredrik Arnesen

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrika
    Jeg har en Panasonic plasma som er vel 3 år gammel og opplever akkurat det samme, men jeg mener bestem at det kun forekommer i mørke partier i bildet, samt partier som kreves mange forskjellige fargenyanser, som f.eks. noen tilfeller ved gjengivelse av ansiktsfarger.
    Dette forekommer uansett bilde kilde, DVD eller tv bilde HD tuner både med og uten HD sending.

Jeg har lurt på en ting, blir en plasma skjerm dårligere over tid? Kan dette være årsaken?

Mvh
    Fredrik Arnesen
    Kjent feil kanskje?

http://avforum.no/forum/tv-apparater...onic-pv60.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •