Sharp LC37RA1E erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC37RA1E erfaringer?

Hei!

Ser at Hifi-klubben har denne til kr 9990. Den har kun 720p men jeg tror det er nok for meg.

Jeg vil bruke tven til:
    TV via GET digital
    PC via HDMI (HD filmer(serier) og DVD filmer)

Noen grunn til at jeg ikke burde kjøpe denne?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink TH42px70E til 9995,- på www.lefdal.com

Hei

Ser de har tilbud på Panasonic TH-42PX70E på nettsidene til Lefdal. Dette er jo en mye bedre TV og mye mer for pengene. Ellers er sikkert TV'n grei til ditt bruk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plasma og hd

Tenkte å bruke den også litt mot PC spill...

Så da lurer jeg litt på... Hvordan klarer plasma skjermer å vise i HD format 720p...

1280*720 = 720p
    1920*1080 = 1080p
    og så har man interlaced...

Denne plasmaskjermen du refererer til har 1024*768, altså for lite til 720p ? hva er det jeg ikke forstår her?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruva
    Tenkte å bruke den også litt mot PC spill...

Så da lurer jeg litt på... Hvordan klarer plasma skjermer å vise i HD format 720p...

1280*720 = 720p
    1920*1080 = 1080p
    og så har man interlaced...

Denne plasmaskjermen du refererer til har 1024*768, altså for lite til 720p ? hva er det jeg ikke forstår her?
    Plasmaen nedskalerer HD signalet til 1024x768. PÅ film og tv vil du få best bilde med den plasmaen, men til pc bruk så anbefales ikke den pga av innbrenning. Den sharp'en du nevner har samme panel som min sharp og er ikke det helt nyeste på markedet, men er blant de bedre lcd panelene i nevnte prisklasse. Sharp'en har ikke 1:1 pixelmapping over vga, så blir ikke helt skarpt bilde da, HDMI har jeg ikke testet enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte sharpen

angrer intet

Vel... har lest og lest om tver og kjøper den jeg hadde minst informasjon om Tenkte å kjøpe 40" samsung med 1080p men ble fornuftig og giddet heller ikke å vente. Har sett min første HD film i 720p og er meget fornøyd. Sitter 2.5-3 meter unna og storkoser meg.

Tok en 1080p og 720p test hos en kamerat og klarte faktisk ikke å se forskjell. Vi måtte ut i menyen for å se vilken oppløsning vi brukte.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruva
    angrer intet

Vel... har lest og lest om tver og kjøper den jeg hadde minst informasjon om Tenkte å kjøpe 40" samsung med 1080p men ble fornuftig og giddet heller ikke å vente. Har sett min første HD film i 720p og er meget fornøyd. Sitter 2.5-3 meter unna og storkoser meg.

Tok en 1080p og 720p test hos en kamerat og klarte faktisk ikke å se forskjell. Vi måtte ut i menyen for å se vilken oppløsning vi brukte.
    Ikke rart du ikke ser forskjell når tv'en kun viser 720p uansett. Men om det hadde vært 1080p panel i tv, tror jeg ikke du hadde merket store forskjellen på den avstanden uansett.

Tror nok du vil bli fornøy med sharp'en, ganske bra pris også. Ikke minst ser den flott ut!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •