Ny TV, men hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, men hvilken?

Ohoi,

Jeg flyttet akkurat til Oslo, og solgte rubbel og bit av det jeg eide av AV utstyr. Jeg trenger derfor en ny TV nå i førsteomgang. Den skal brukes til og se mye TV serier og filmer da i 480 og 720p. Og endel Analog kabel-tv via Get. dvs nyheter osv.

Jeg tror ikke jeg trenger 1080p, ettersom jeg ennå ikke har noen ps3, xbox360 eller BD/HD disc player.

Har rundt 20.000,- og bruke. Vurderer alt fra 10.000,- til 22-23.000 alt ettersom.

Har vurdert den nye panasonic PX70e skjermen i 50" tommer. (har litt lyst på 50), kan evt klare meg med 42. Hva synes dere? LCD eller PLASMA? full hd eller bare 720p? 42 eller 50 tommer?

Oh, jeg trenger en TV fort, så dersom det tar 1-2mnder før en evt modell kommer på markedet så er jeg ikke intressert. jeg må nå bruke colusseum som min plass for underholdning, og det er begrenset hvor mange gode filmer som vises der

På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4rkus
    Ohoi,

Jeg flyttet akkurat til Oslo, og solgte rubbel og bit av det jeg eide av AV utstyr. Jeg trenger derfor en ny TV nå i førsteomgang. Den skal brukes til og se mye TV serier og filmer da i 480 og 720p. Og endel Analog kabel-tv via Get. dvs nyheter osv.

Jeg tror ikke jeg trenger 1080p, ettersom jeg ennå ikke har noen ps3, xbox360 eller BD/HD disc player.

Har rundt 20.000,- og bruke. Vurderer alt fra 10.000,- til 22-23.000 alt ettersom.

Har vurdert den nye panasonic PX70e skjermen i 50" tommer. (har litt lyst på 50), kan evt klare meg med 42. Hva synes dere? LCD eller PLASMA? full hd eller bare 720p? 42 eller 50 tommer?

Oh, jeg trenger en TV fort, så dersom det tar 1-2mnder før en evt modell kommer på markedet så er jeg ikke intressert. jeg må nå bruke colusseum som min plass for underholdning, og det er begrenset hvor mange gode filmer som vises der

På forhånd takk!
    Kan si det så enkelt att hvis du har en lys stue med en del vinduer så kjøper du lcd, pga gjenskinn i skjermen ,ellers så er det plasma så gjelder foreløpig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i litt samme situasjon som deg, men nøyer meg med 42' på det meste.
    Etter å ha lest en haug med tester og guider har jeg kommet frem til at valget for min del står mellom en Samsung LE40' M86 og en Sony KDL-40D3000.

En jeg jobber sammen med som har 46' av M86. Storfornøyd vistnok.

Sony: Hardware.no - Prisguide - TV - Sony Bravia KDL-40D3000
    Samsung: Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung LE40M86

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avvent til pioneer sine nye plasma tv'er er på markedet.. verdt å vente på..
    16.000:1 i kontrast på 768P skjermene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Avvent til pioneer sine nye plasma tv'er er på markedet.. verdt å vente på..
    16.000:1 i kontrast på 768P skjermene...

Det gjør vondt i marg og bein allerede, har vært uten tv i 2 uker.. Får heller kjøpe nå også oppgradere om 1-2 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert følgende. Kjøpe en billig 42" panasonic 42PX70 fra lefdal idag, også oppgradere om 6 mnder til Pioneer e.l Jeg burde få noe igjen for den panasonicen etter av 6mnder.?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4rkus
    Har vurdert følgende. Kjøpe en billig 42" panasonic 42PX70 fra lefdal idag, også oppgradere om 6 mnder til Pioneer e.l Jeg burde få noe igjen for den panasonicen etter av 6mnder.?
    Går an å spørre om noen har bilderør tv som de ønsker å kvitte seg med...
    sikkert gratis og

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •