LG 42LB2R Vs Samsung M86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42LB2R Vs Samsung M86

Etter maaaangfoldige timer med lesing om LCD tv'er har jeg mer eller mindre kommet frem til at valget kommer til å bli en av disse to.

Bruken er vanlig tv-titting og viktigst av alt filmer/tv-serier via pc.
    Prisen på dem er nokså lik (SHG.No)

Sliter med å finne gode tester av LG 42LB2R, mens Samsung M86 får mye skryt tross endel klager på bl.a den movie plus bug'en.

Snakket nettopp med en ivrig selger hos Elkjøp som var skikkelig begeistret for 37' varianten av LB2R. Regner med 42' ikke står noe tilbake for den.

Håper noen kan komme med tips/anbefalinger når det gjelder dette vanskelige valget..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjareboy
    ivrig selger hos Elkjøp som var skikkelig begeistret for 37' varianten av LB2R. Regner med 42' ikke står noe tilbake for den.
    Lageret hans er vel fullt, og nye modeller (xxLY95 og xxLF65) er etter hvert på vei inn...
    (arrester meg hvis jeg tar feil)

Jeg venter på at LY95 skal bli tilgjengelig, i håp om at den ikke er like plagd med reflekser på skjermen på samme måte som Samsung er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

,-,-

Her skal ingen arresteres

Disse nye modellene du prater om koster sikkert endel mer å da. Skal etter planen holde meg under 15.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting du bør vurdere:

1: Kjøpe "gammel" teknologi? LB2R ble lansert ifjor rundt november.

2: M8 er nyeste generasjon LCD med vesentlig bedre sortnivå enn LB2R.

3: M8 har flere tilkoblingsmuligheter, bla. 3 HDMI.

Med det sagt, så er LB2R en bra modell, men jeg ville uten tvil valgt M8.

PS: Jeg selger både LG og Samsung på jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, har i tillegg fått endel tips om Sony D3000. Det sies at Sony er relativt dyrt i forhold til mange andre produsenter så velger nok noe annet..

Hos SHG.NO er det bare 1000,- forskjell i pris på Lg'n og Samsungen så akkurat det spiller liten rolle. Jobber sammen med ei med lang erfaring hos Expert som sier en kan gjøre kupp i sommertiden ettersom det kommer mange nye modeller til høsten...

Hvor Jobber du, Martin?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjareboy
    Okei, har i tillegg fått endel tips om Sony D3000. Det sies at Sony er relativt dyrt i forhold til mange andre produsenter så velger nok noe annet..

Hos SHG.NO er det bare 1000,- forskjell i pris på Lg'n og Samsungen så akkurat det spiller liten rolle. Jobber sammen med ei med lang erfaring hos Expert som sier en kan gjøre kupp i sommertiden ettersom det kommer mange nye modeller til høsten...

Hvor Jobber du, Martin?
    De fleste store produsentene slipper nye TV'er på vårparten og på höstparten.

Pioneer kommer jo som kjent med nye modeller i disse dager og utover sommeren, men de har ikke slipp 2 ganger i året som mange andre produsenter har.

Jeg jobber i Sverige, rett over grensa. Jeg skal ikke kommentere hverken Expert eller Elkjöp her, men fra personlig erfaring så er ofte det de kaller "kupp" utsalg av eldre modeller grunnet at det kommer nye. Sånn er det ofte når de store kjedene sitter med mange, mange modeller på lager som de må bli kvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42lb2r

Hei, jeg har 42 tommeren av LB2R og jeg er storfornøyd! Jeg har hatt den i ca 2mnd nå og jeg ser mest på TV/DVD også har jeg den koblet opp mot en pc i stua- alt fungerer utmerket og jeg er storfornøyd med bildekvaliteten! Kobling opp mot PC gikk knirkefritt og gir knivskarpt bilde via PC inngangen.
    Jeg har ingen erfaring med Samsungen men til ditt bruk som jeg ser ligner på mitt er jeg sikker på at 42LB2R er et kjempe bra valg, tross "gammel" teknologi..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv 42LB2R hos Elkjøp og syntes bildet så meget bra ut. Denne har vel også 100Hz teknologi som gjør at bildet "flyter" godt. LG'n koster ca. 13.000,- nå så det blir et lite dilemma. Har begynnt å få skikkelig trua på Sony KDL 40D3000...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •