LE40M86 og Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LE40M86 og Xbox 360

Vurderer å kjøpe Samsung LE40M86 til høsten. Jeg tenker å bruke den en del til spill gjennom 360. Men release av 360 elite ser ikke ut til å bli med det første, og da går jeg glipp av HDMI- kabelen og må vel bruke vga hvis jeg går for 360 premium. så spørsmålet mitt er hvor stor forskjellen vil være i forhold til å utnytte potensialet til tv'en. bør jeg vente på elite eller er ikke forskjellen så stor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med VGA tilkobling for Premium? Jeg har xbox360 selv, og det beste jeg kan få her er component. (Såvidt jeg vet). Maks 720p oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer helt sikkert det ja, jeg har ikke mye kunnskap om tilkobling av 360, men uansett, kan man kjøre 1080p selv om man ikke har hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p får man via VGA. Opp til 1080i får man via komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere tar feil, med den nyeste updaten til xbox360 får du 1080p gjennom komponent ved spill / bruk i dashbord (selvfølgelig om spill støtter 1080p)

Så lenge du har en tv som støtter 1080p gjennom komponent noe M86 gjør!

edit: må legge til at du får ca 2% overscan med komponent, HDMI får du 1x1 pixelmapping på M86/87

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Dere tar feil, med den nyeste updaten til xbox360 får du 1080p gjennom komponent ved spill / bruk i dashbord (selvfølgelig om spill støtter 1080p)

Så lenge du har en tv som støtter 1080p gjennom komponent noe M86 gjør!

edit: må legge til at du får ca 2% overscan med komponent, HDMI får du 1x1 pixelmapping på M86/87
    Ja stemmer det, man kan få 1080p via komponent til spill/dashboard men ikke om man skal se HD-DVD.

Og man får overscan ved bruk av komponent, mens VGA gir 1:1 pixel mapping.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om vga kabel følger med ved kjøp av 360 premium eller om man må kjøpe det seperat?

hva betyr overscan og 1 : 1 pixel mapping?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlmatias
    noen som vet om vga kabel følger med ved kjøp av 360 premium eller om man må kjøpe det seperat?

hva betyr overscan og 1 : 1 pixel mapping?ops:
    VGA kabel følger ikke med, det må kjøpes separat. Jeg har en ekstra du kan kjøpe for en billig penge om du er interessert (send meg PM).

Overscan betyr at ikke hele bildet som sendes ut blir vist på skjermen, mens 1:1 pixel mapping betyr da at nøyaktig hele bildet som blir sendt ut blir vist på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Thoresen
    VGA kabel følger ikke med, det må kjøpes separat. Jeg har en ekstra du kan kjøpe for en billig penge om du er interessert (send meg PM).

Overscan betyr at ikke hele bildet som sendes ut blir vist på skjermen, mens 1:1 pixel mapping betyr da at nøyaktig hele bildet som blir sendt ut blir vist på skjermen.
    OK. men er det kun den 2% overscanen som gjør komponent forskjellig fra vga kabelen gjennom 1080p eller er det større forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får jeg kjøpt VGA kabel til xbox360? Mente at component var langt bedre enn vga. Tar jeg feil? Og er det en sånn optisk utgang på den VGA kabelen som component kabelen har?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xlmatias
    OK. men er det kun den 2% overscanen som gjør komponent forskjellig fra vga kabelen gjennom 1080p eller er det større forskjell?
    Såvidt jeg vet er det kun overscan og det at du ikke får sett HD-DVD i 1080p som skiller komponent fra VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    Hvor får jeg kjøpt VGA kabel til xbox360? Mente at component var langt bedre enn vga. Tar jeg feil? Og er det en sånn optisk utgang på den VGA kabelen som component kabelen har?
    Den får du kjøpt hos alle som forhandler Xbox. Komponent er ikke langt bedre enn VGA nei, det er noen som mener at VGA er skarpere enn komponent. Men for folk flest er det nok vanskelig å se forskjell. Det finnes vel VGA-kabler både med og uten optisk kabel vil jeg tro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •