Lcd 32"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Lcd 32"

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lcd 32"

Vi skal kjøpe en billig LCD til å ha på hytta. Det er så dårlige analoge signaler at vi må regne med å bruke parabol for å få TV-signaler (digital). Ellers blir det den første tiden DVD og sikkert litt spilling (Playstation2).

Jeg vurderer først og fremst to Panasonic-modeller som jeg kan få til omtrent samme pris. Det er TX-32LX60F og TX32LE7F. Vet ikke helt hvilken av disse som er den nyeste eller beste modellen - er det noen der ute som kjenner disse er jeg takknemlig for info.
    Videre har vi den mye omtalte Tatung V32MCHK - d.v.s. at det er en modell som heter V32MCHK-EE1 som ligger på Komplett.no nå. Denne er en snau tusenlapp billigere enn Panasonic'ene, men jeg regner det som en liten ulempe å handle større varer over nettet.
    Er takknemlig for kommentarer til dette.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgte egentlig Panasonic TX32LX60F, men denne var ikke på lager. Da ble det Tatung i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe forhold til lcd-tv fra før? Jeg tenker å prøve en Tatung selv, men desto flere erfaringer jeg får på forhånd desto bedre. Så hadde vært fint om du skrive noen ord om den når du får den i hus.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare erfaring fra å vurdere skjermer i div. butikker. Har fortsatt en CRT-tv hjemme (Loewe Aventos), men velger LCD for plassbesparelse på hytta. Planen er å reise på hytta i helgen for bl.a. maling. Og hvis det blir tid (og det bør det bli), så har jeg planer om å henge opp LCD-skjermen.
    Jeg kan godt dele min oppfatning av Tatungen her når den er blitt testet.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en ble montert på veggen og testet raskt. Brukte scartkabel fra DVD-kombinert forsterker/DVD-spiller. Oppdaget straks en tynn, blå, vertikal strek over skjermen ca. en tredjedel fra høyre side. Prøvde begge scart-inngangene uten forbedring. Har kontaktet leverandøren, som skulle bestille ny snarest. Fint det, men mye ekstraarbeid all den tid det ikke er vei helt fram til hytta. Så vi endte opp med TV'en i bilen hjem igjen også.
    Ellers er TV'en helt grei. Ser at man i dag kan få samme TV til 3995, fra komplett - noe som må være et supert kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg fikk en Tatung 32" i hus i helgen og er veldig fornøyd, nå har ikke jeg noe inngående kjennskap til teknologien bak skjermene, men inntrykket er bra. På Netshop.no koster skjermen nå 3995,- og bor du i Oslo og bestiller denne kan du hente den på lager i løpet av et par timer (langs Østre Aker vei / Grorud).

Mitt problem med denne er synken på tv signaler via HDMI fra en Sony HX820 hardiskrecorder, bildene blir grumsete, mens dvdfilmer blir gode og også tv signaler sendt rett til skjermen. Har kabel fra Get med digital dekoder.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du er fornøyd. Skjønte ikke helt at du får dårlige bilder fra harddiskopptakeren, men bra fra DVD. Skjønner jeg det slik at du bruker HDMI fra opptakeren, og en annen kabel fra DVD? Eller er det harddiskopptakeren som leverer dårlige bilder?
    Uansett en bra TV til den prisen. Selv om jeg fortsatt synes LCD-TVer har et mer unaturlig prog på bildet enn CRT-TVer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er knallfin og virker ikke billig i det hele tatt, veldig fornøyd.

Men fra HX820 så blir altså TV signal bildene grumsete mens avspilling av filmer på samme maskin blir helt ok - via HDMI og scart kabel. TV signaler rett inn på skjermen funger helt fint, så det kan virke som om problemet ligger i harddiskrecorderen.... ganske irriterende mhp opptak fra tv m.m.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk byttet TVen i ny uten problemer fra nettdata.no i Sandnes (hvor den er kjøpt). For å unngå å kjøre bomtur med TVen til hytta nok en gang, har jeg tatt en rask test hjemme. Denne er uten feil.
    Som den forrige, var også denne langt fra optimalt innstilt direkte ut fra esken, men det kan justeres når TVen kommer på plass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •