Panasonic PV70 med venner og Pixel-mapping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PV70 med venner og Pixel-mapping

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Panasonic 42" PV70, men lurer på dette med pixel-mapping. Har i tankene å kjøpe en mac mini om litt og bruke som avspiller for databaserte ting + noe surfing, men mest vil det gå i film på dvd/blu-ray og spill på PS3, xbox 360 etc.

Siden oppløsningen er 1024x768 burde dette gå greit med PC/mac, men dette med pixel-mapping gjør meg usikker. Kan noen forklare hvordan denne skjermen er i bruk sammen med pc/mac? Er det kun LCD som er redningen eller kan PC/mac se bra ut på plasma også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjermer med støtte for 24fps i mellomsjiktet?

Kan noen fortelle meg om det finnes skjermer som støtter 24fps til under 20.000,- ? Har lett på nettet, men finner ingenting.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Har selv en Mac mini og en PV70. VGA gir pixelmapping. HDMI ikke, men dette kan løses greit allikevel. Se her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post632134

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer også litt på denne tv'en og pc bruk;

Fungerer det greit om man setter signalet ut fra pc'en til 720p hdtv og så lar tv'en skalere ned igjen ? er ikke avhengig av at tekst blir sylskarp, men at hd-materiale lar seg spille av på ordentlig vis

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan gjerne sette "signalet" til 720 vertikale pixler på skjermkortet. Siden skjermen er 1024x768 så må ikke noe skaleres ned. Tvert i mot.

Det beste er å sette skjermkortet til 768 pixler fra VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men altså; det blir akseptabelt bilde ved å sende ut 720P til tv'en ? og aspect ratio blir også i orden antar jeg ?

Årsaken til at jeg "må" ha 720P, er at jeg skal bruke pc'en både mot denne tv'en og mot en Epson TW700 1280*720 projector, svitsjet via en denon 2807. Livet blir da lettere om jeg slipper å endre oppløsning fra pc'en hver gang jeg endrer bytter mellom tv og projektor.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bra, men det er jo litt tungvindt å bytte HDMI-kabel når du skal veksle mellom TV og projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er greia, jeg trenger ikke å bytte kabel - Denon AVR 2807 har bildesvitsjing.

Oppsettet bli da pc->komponentkabel->denon 2807 og så hdmi->tw700 og komponent -> pv70 (må bruke komponentkabel i starten av kjeden, da det bare er en hdmi utgang på reciever, og den ikke vil "nedskalere" til komponent). Greit å gjøre det slik når jeg både har xbox 360, dvd spiller, tv og htpc (slenger sikkert på en ps3 om/når det kommer noen bra spill) som alle skal kunne vises påde på tv og pj.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei..

Har en bæebar pc med hdmi utgang som eg skulle kople til panasonic PX70.. Men det blir svarte kanter og eg tenkte då at eg skulle prøve POWERSTRIP programmet som blei nevnt her, men det fungerte dårlig på min pc.. Fekk kun flytta på bilde men ikkje utvidet det horizontalt eller verticalt, då berre flytta det på seg.. Eg har windows vista.. Prøvde prgrammet på en pc med xp og då fungerte det.. Ka skal eg gjere?? Fins det noken alternative program til powerstrip??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du siste versjon av Powerstrip? Versjon 3.7 "...very Windows operating system from Windows 95 to the x64-bit edition of Vista..."

EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •