Kjøp av LCD-tv i prisklassen opp mot 5000kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av LCD-tv i prisklassen opp mot 5000kr.

Jeg har tenkt å anskaffe meg en lcd-tv nå og tror egentlig ikke jeg stiller så altfor store krav til tv'n. Det eneste forholdet jeg har til lcd-tv fra før er 37"'eren til Dell. Denne synes jeg leverer perfekt bilde fra tvsendinger, hddvd, dvd, xbox 360 og PC. Egentlig ingenting negativt å si om denne.

En tv jeg har vurdert er 32" fra Tatung. Denne kan jeg få for ca. 3000kr fra Norek. Dette er jo grisebillig og jeg har lyst til å slå til, men kommer jeg til å bli skuffet i forhold til Dell'en?

Jeg har ikke noe mot å gå opp til 5000kr for en tv som er bedre enn Tatung sin eller kanskje helt opp mot 7000kr dersom det er en tv som mer eller mindre er "best".

Tv'n vil bli mest brukt til PC og 360 så det eneste jeg virkelig vektlegger er 1:1 pikselmapping og der har jeg hørt at Tatungen bare støtter over VGA. Kunne godt tenkt meg pikselmapping over DVI eller HDMI.

Noen som har sett både tv'n fra Tatung og tv'n fra Dell må for all del svare. Da ville jeg blitt sjeleglad.

Takk på forhånd for svar.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis den støtter 1:1 over VGA (PC), er det noe problem da? Med mindre du ikke har VGA på PC'en da, noe jeg regner med du har. Du skal være dæven så god hvis du klarer å se forskjellen der på VGA kontra DVI.
    For the record, jeg kjører VGA fra PC på min Samsung LE-32N71, og jeg kunne - bokstavelig talt - ikke kunnet bedt om bedre bilde. Nå kostet denne skjermen riktignok over tre ganger så mye, men så lenge du har 1:1 så vil jeg tro at saken er i boks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •