Strax konkurs - forbrukerne taper stort? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forbrukerkjøpsloven sier at "Avhjelp skal foretas innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for kunde". Rimelig tid kan økes når uforutsette ting som konkurs og slikt skjer - men 8 uker er over det jeg vil kalle rimelig tid.

Krev ny vare omgående, og klarer de ikke det så krever du heving av kjøp, altså pengene igjen. Dette er helt rimelig etter dine rettigheter.

Kjøpsloven har ikke denne bestemmelsen - så har du handlet som bedrift så gjelder ikke ovennevnte.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet vil jeg jo ha tilbake min TV i stedet for en mindre LCD skjerm. Men det kunne vært greit å vite hva det er som gjør at det tar så lang tid. Var innom i dag, men de visste ikke mer, og lagersjefen skulle ringe verkstedet, og høre hva som hadde skjedd. Da sa jeg fra at de kunne gi meg beskjed i løpet av dagen, men har de gjort det? Neida.... Så jeg må innom i morgen for å finne ut hvilken info de fikk da, og da er jeg nok litt ilter...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Bransjen bruker avhjelp også om låneprodukt.. Og det stemmer at det står rimelig tid. Hvem som definerer hva er noe annet..

Jeg har best erfaring med å være ydmyk og ikke kreve for mye. My 2cents..
    eg har erfaring av at man ikkje skal være ydmyk..
    etter mye problemer med ein eldre dyr denon spiller.
    som eg fekk slett service hos den gjeldende hi-fi klubb forhandleren.

ble eg lei og sendte en klage mail direkte til hi-fi klubben norge om saken og at forbrukerombudet ville få samme brev.og at saken nå var gått til dem.

2 kvelder eller noe. ringte butikk sjefen meg personleg der eg kjøpte spilleren og sa at dei vill oppheve kjøpet umiddelbart om det var ønskelig.

hadde ikkje oppnådd det samme om eg var ydmyk og bedde pent og hvisket i gangene..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Bransjen bruker avhjelp også om låneprodukt.. Og det stemmer at det står rimelig tid. Hvem som definerer hva er noe annet..

Jeg har best erfaring med å være ydmyk og ikke kreve for mye. My 2cents..
    Avhjelp er enten reparasjon eller omlevering til ny vare. Låneprodukt er en bi-del av dine rettigheter. Har man blitt tilbudt låneprodukt er grensen for å få godkjent heving høyere enn dersom man har blitt nektet låneprodukt, det stemmer - men 8 uker inkludert en konkurs er fremdeles over grensa etter min mening.

Forøvrig vil forbrukerombudet sende brev rundt reklamasjonssaker i retur, da de ikke behandler slikt.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra!!! Det har ordnet seg.

Fikk snakke med en som tok ansvar og ringte verkstedet, som ikke kunne finne å ha mottatt noen TV med mitt navn på, slå den :?
    Han gikk da og snakket med "høvdingen" i TVavdelingen, og enden på visa var at kjøpet ble hevet. Skal hente penger når de får litt mer i kassa (gidder ikke vente på å få dem inn på konto) og levere tilbake låneTV.

Bra at noen tar litt ansvar, og det viste seg jo at det var en telefon til verkstdet som løste hele greia.

Historien viser kanskje ikke at det hjalp så mye med nye eiere av Strax, så trådstarters overskrift står seg vel egentlig...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •