Strax konkurs - forbrukerne taper stort? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er en Elkjøpansatt, men kun vanlig selger, ikke noe mer. Videre ønsker jeg ikke å utdype .

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Jeg er en Elkjøpansatt, men kun vanlig selger, ikke noe mer. Videre ønsker jeg ikke å utdype .
    For all del. Det var ikke ment som en kritikk, det var for å finne ut hvor du hadde informasjonen fra ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jo vært kjent siden midten av mai at strax var nære konkurs, så min kjede hentet hvertfall alle sine servicer fra strax før mai var omme.

strax er et at de meste inkompetente firmaene jeg noensinne har jobbet mot. de har ikke styring på noe som helst, og evner ikke å yte noe ekstra for sine kunder. jeg er glad for at de endelig bukket under, og hadde helst håpet at de ikke gjenoppstod, men det hadde vel vært for mye å ønske seg.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo nye ledere og nye eiere som er inne - eiere elkjøp har god erfaring med fra andre land.

Så kanskje ting blir bedre enn det du har opplevd til nå veggis? (Heihei forresten ).

Gratulerer: Jeg skjønte at det ikke var kritikk, bare tenkte noen kanskje ville finne på å spørre mer om ting, eller sende meg pm'er osv. Og det ønsker jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten vits i å bruke denne tråden til å hetse strax.
    strax er en kjede og servicen man får er kun så god som i det enkelte verkstedet.
    men at kjeden var dårlig styrt og fikk økonomiske problemer er det liten tvil om.

likevel synes jeg det er mer interessant å se på at andre servicekjeder også sliter med lignende problemer og at det tydeligvis er vanskelig å drive verksted i Norge. er ikke mange gjennomsnittsforbrukere som er interessert i å betale for reperasjon av forbrukerelektronikken sin.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering på TV fronten her.

Leverte TV til rep 8. juni. Var innom Elkjøp forrige mandag (2. juli) og etter litt om og men fant de ut at den var i Trondheim. (På fem minutter fant de ikke min TV og en PC i tillegg til at det var en som hadde betalt en TV det viste seg at de ikke hadde på lager, kjempeservice...)

I dag er det nøyaktig en måned siden jeg leverte den til rep, og ingen TV å se denne uken heller regner jeg med. Begynner å bli smått irritert, bra jeg har kjøpt ny TV, for låneapparat hedde de "tilfeldigvis" ikke inne da jeg leverte.

Mulig jeg kjøper en TV for å levere den inn når det har gått noen uker, bare på pur f*** :twisted:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye 26" låne-lcder skal være sendt ut til butikkene i disse dager etter hva jeg kjenner til. Skulle nok ikke være et problem for deg å plukke opp en slik en.

Om det har passert 1 måned nå, så kan du høre med butikken om de kan få omlevert til ny tv til deg, eller kanskje gitt deg pengene igjen. Forbrukerkjøpsloven sier at du har krav på heving av kjøp dersom avhjelp ikke skjer innen rimelig tid.

Problemet er at en konkurs er utenfor selgers kontroll, og kan således gjøre at "rimelig tid" er lengre enn om konkursen ikke hadde oppstått, om du skjønner .

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto det slik at det var litt trøbbel på lageret på butikken jeg var på også, og at det nylig var en som hadde sluttet. Men det er mulig jeg tar en tur i løpet av uka...

Edit: Forsåvidt var jo STRAX konkurs noen dager før jeg leverte inn apparatet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    er ikke mange gjennomsnittsforbrukere som er interessert i å betale for reperasjon av forbrukerelektronikken sin.
    Selvfølgelig vil INGEN betale for GARANTI-relatert service

Det kan ikke være utestående fordringer som er årsaken til STRAX sin situasjon

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering, dvs. det skjer ingenting. Var innom for en og en halv uke siden, og fikk med en 26" LCD TV hjem. Begynner å dra seg mot 8 uker siden jeg leverte TVen, og ingenting skjer.

Da jeg var innom sist var det pga at Strax hadde gått konkurs det ble forsinkelse, men når jeg kunne opplyse at de var konk før jeg leverte TV og ingen sa noe om det da ble de "litt" tamme. Neste unnskyldning var at deler måtte bestilles fra fabrikken i Japan, måtte da spørre om hvilke del det var, og fikk selvfølgelig et relativt vagt svar.

Fantastisk dårlig service, noe de sannsynligvis fikk inntrykk av at vi mente også vil jeg tro...

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet iaffal at i "gamledager" når jeg jobbet med service, hadde mange leverandører (feks Philips) en avtale ovenfor Elkjøp, som gikk på at produktet skulle kunne repareres iløpet av så og så lang tid. Dersom Strax hadde en delevent på 3 uker fra Philips, kunne vi faxe inn et skjema og be om at produktet ble kreditert, så vi kunne gi kunden en ny tv der og da.

Mye av problemet ligger i slett opplæring av lager-gutta i Elkjøp. Ikke alle har stålkontroll på hverken hva vi forbrukere har av rettigheter, ei hvilke rettigheter Elkjøp har ovenfor sine leverandører.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel jobbet på flere plasser om jeg ikke husker feil? Det som antakelig blir litt "problem" er at det er en Panasonic 32" CRT TV det er snakk om, og dem finnes det ikke mange av på lager rundt omkring. Spørsmålet er om jeg snart kan "forlange" å få en like stor LCD skjerm som erstatning?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke regne med noe voldsom service her i byen. TVen er ikke fult to år, men er av det heller billige slaget. Problemet er at det skal godt gjøres å kjøpe en "tilsvarende" TV for det som denne kostet ny.

Heldigvis har jeg kjøpt ny TV selv, Panasonic denne gangen også, hører jo stort sett positive ting om dem, tross alt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke skuffet over at noe får feil, det er helt naturlig. Forventer heller ikke at det blir reparert på dagen, TV/radioverksteder finnes ikke i nærheten lenger. (Fagelektronikk i Molde er vel nærmeste). Men at det tar så lang tid og at man får servert direkte løgn fra dem man henvender seg til synes jeg ikke er bra. Me jeg kommer nok til å fortsette å kjøpe Panasonic, såfremt ikke noe rart skjer.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at butikken burde være mer åpen ovenfor deg som kunde. Det at de ikke kan få reparert TV-en over en såpass lang tidsperiode burde ikke være ditt problem, og de burde kunne si hva som er feil og hva som må bestilles. De må da ha et elektronisk kommunikasjonssystem med verkstedet, der verkstedet skriver hva som tar lang tid. Hvis Elkjøp hadde vært hyggelige, så hadde de gitt deg en ny og latt problemet blitt sitt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har den vært inne i 8 uker har du krav på å heve kjøpet, det hjelper ikke at du har fått lånetv, og at strax er konkurs. at de gikk utfor stupet var kjent en måned før det skjedde, så det er ingen unnskyldning. gå inn i butikken og be om pengene tilbake (du har krav på hele beløpet samt rente fra kjøpsdato).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tanke :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0