Samsung M87 vs. Sony W2000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Du mener vel antenneplugg med galvanisk skille?. Denne skal hindre faren for brann i tilfelle jord forskjell mellom antennejord og nettspenning jord. Den har ingen nytte dersom du ikke har jordet stikkontakt til TV.
    Okay, har ikke jordet stikkontakt til tven. Er det viktig?

Jeg kjøpte meg DVI til HDMI kabel i dag, men får ikke bilde på skjermen :-( Står at "Modus støttes ikke". Jeg har ett skjermkort som heter Radeon X800. Noen som har greie på det?
    Merke på kabelen er Profigold, kjøpte den på HiFiKlubben, ble 15m da, men skal vel ikke ha noe betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Tweaking

Jeg slites mellom Sonyen og Samsung M86..ville nok tatt Sony om det ikke var for cloudingen man leser om. Hvilken tuning er det man må foreta på Samsungen før den glimter til? Står det beskrevet noe sted?

Forresten noen som har erfaring med Get sine digital signaler, regner med de ikke er så himla forskjellige fra Canal Digital sine..men har kun lest om folks erfaringer med CD.. digresjon..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, jeg synes cloudingen til Sony er litt for ufin. Så skal det også sies at jeg er svak for Samsungens sortnivå og design. Går nok for M86/M87, men skulle også gjerne visst eksakt hvordan tune den rett slik at man ikke blir sittende å dille i flere timer.

Apropos Get, det jeg har sett fra dem er bra. Digitalt er nå en gang digitalt er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg regner med at digitalt = digitalt..at det ikke er noen store forskjeller å merke der.

Jeg lar meg fort irritere over sånn clouding..så det ser mørkt ut for Sonyen..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo,

har hatt planer om ny tv leeenge selv men får ikke bestemt meg gitt :???:
    Står mellom samsung/sony (40-46`)
    Hva er egentlig clauding?
    Annen ting har disse tvene 1:1 pixelmapping eller har alle 1080p skjermer det?
    Finner ikke noe info om dette på diverse nettsider om tv produkter......

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme situasjon står jeg i bossman, skal ha meg 40", men er VELDIG usikker på om det blir sony eller samsung. Vil jo gjerne ha fullhd, men sliter med å velge..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også i samme situasjon.

Men etter en del timer med forumlesing og test lesing så kom jeg frem til sony's D3000

Grunnene er:

-Samsung har den fæle glassplaten over hele skjermen som gir alt for mye refleksjon i min stue.

-Sonys w2000 har for mye clouding.

-På 40" skjerm er det ingen forskjell på Full HD eller bare HD ready. 1080p på 40" er bare et tall som selger. Skal man ha fullt utbytte av 1080p må man over 46".

-D3000 har 100Hz (noe som skal gjøre bevegelsene smidigere) Den skal visst også ha en del ting som kommer på de nye x,w og v modellen fra Sony som kommer til høsten. Den har også veldig bra panel.

Alt dette er ting jeg har lest og oppsummert til meg selv (har ikke sett dette i praksis). Når jeg begynte å lese gjennom disse forumene ble jeg helt sprø i hodet, noen sa det var dårlig andre elsket samme tingen.

Man må bare hoppe i det og ikke falle i den fellen hvor ett tall eller en bestemt spesfikasjon bestemmer om du skal kjøpe produktet. en kar på det engelske AV forumet hadde noen veldig bra poeng om akkuratt dette, men har desverre ikke linken

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shpangel: hva ligger d3000 på i veil. pris da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tenkte å kjøpe den på komplett.no for 15.995,-

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40D3000E 1366x768,100Hz,5000:1,3xHDMI,HD-ready

kan få den for litt over 15.000,- noen andre nettsteder, men jeg føler komplett er litt mer seriøse, og prisen er ikke så forskjellig.

Uansett, lykke til :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shpangel
    Jeg er også i samme situasjon.

Men etter en del timer med forumlesing og test lesing så kom jeg frem til sony's D3000

Grunnene er:

-Samsung har den fæle glassplaten over hele skjermen som gir alt for mye refleksjon i min stue.

-Sonys w2000 har for mye clouding.

-På 40" skjerm er det ingen forskjell på Full HD eller bare HD ready. 1080p på 40" er bare et tall som selger. Skal man ha fullt utbytte av 1080p må man over 46".

-D3000 har 100Hz (noe som skal gjøre bevegelsene smidigere) Den skal visst også ha en del ting som kommer på de nye x,w og v modellen fra Sony som kommer til høsten. Den har også veldig bra panel.

Alt dette er ting jeg har lest og oppsummert til meg selv (har ikke sett dette i praksis). Når jeg begynte å lese gjennom disse forumene ble jeg helt sprø i hodet, noen sa det var dårlig andre elsket samme tingen.

Man må bare hoppe i det og ikke falle i den fellen hvor ett tall eller en bestemt spesfikasjon bestemmer om du skal kjøpe produktet. en kar på det engelske AV forumet hadde noen veldig bra poeng om akkuratt dette, men har desverre ikke linken
    Når det gjelder 1080p vs 720p på 40": Jeg har en 24" 1920x1200 monitor, og personlig ville det ikke fallt meg inn å gå for noe med lavere oppløsning enn 1080p på en 40" tv så lenge man tenkte å bruke den til 1080p kilder som PS3. Bruker man den til xbox360, wii, dvd, digital-tv o.l. så er det vel kun 720p (og enda lavere?) som gjelder? Da er jeg enig i at 720p holder i massevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prata med mange selgere og ALLE sier de vil gå for FullHD tv i denne størrelsen (40-46`)
    Spesielt siden jeg skal bruke xbox 360/ps3 og blu-ray film avspilling.
    Så en 46` fullHD tv på siba (m87) kosta 25000.......nydelig tv
    Hva er egentlig clauding?????

btw xbox360 støtter 1080P den også

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn en selger som mener man skal gå et hakk ned i spesifikasjon og pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam

Godt poeng, en selg pusher det sjefen sier de skal pushe, f.eks av en modell som de har høy profitt på.

Uansett så er et par eksemlper på clouding

Sony w2000:
    http://avforum.no/forum/attachments/...dl-46w2000.jpg

Sony x2000 som ikke har clouding i det hele tatt:
    http://avforum.no/forum/attachments/...00-x-serie.jpg

Samsung m71
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...msung-m71.html

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shpangel: HELT FEIL. Selgere pusher ikke bare for å pushe. Da er han en dårlig selger. Målet er jo at butikken skal tjene penger, men også at kunden blir 100% fornøyd med det han kjøper. Skal noen kjøpe tv av meg, så selger jeg ikke 46m87 hvis kunden skal ha en på soverommet på hytta si. (med mindre han ber om den seff..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    sandt det men her blir det litt annerledes,sier seg selv at med bruk av ps3/xbox osv at 720p ikke blir optimalt dvs for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    shpangel: HELT FEIL. Selgere pusher ikke bare for å pushe. Da er han en dårlig selger. Målet er jo at butikken skal tjene penger, men også at kunden blir 100% fornøyd med det han kjøper. Skal noen kjøpe tv av meg, så selger jeg ikke 46m87 hvis kunden skal ha en på soverommet på hytta si. (med mindre han ber om den seff..)

Så klart kjøper man ikke en 46" på soverommet til hytta si, men hvis en kjøper spør det samme spørsmålet som denne tråden startet med er det beste for selgeren at kjøperen tar den som koster mest, eller den modellen som skal ut av lageret først. Mer trenger jeg ikke si.

Men on topic igjen så er det til syvende og sist du selv som skal sitte og se på tven du kjøper om det er samsung eller sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Er det noen som kan sei kordan det er å sjå fotball med Samsung M86???
    Bildekilden kommer ifrå canal digital (Ikkje HD tuner)

(Har bestillt tv men ser ut til at det tar noe tid før eg får den (kan fortsatt forandre/avbestille..)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter MASSE om og men endelig fått meg en 40" M87 i hus her jeg også. Vurderte maaange modeller av både Sony og Samsung (pluss en del andre merker), men valget falt altså på M87. Og jeg må si det er en kanon TV! Kjørte Star Wars i 1080p-format fra PC'en via VGA (perfekt 1:1 pikselmapping btw skulle jo kjørt DVI men det har ikke min PC...) og bildet var helt suverent! Måtte jo kjøre en knallhard test av sortnivået som alle skryter så voldsomt av (og som jeg selv har sett, men da i sterkt opplyste butikklokaler), så jeg så filmen i et stappmørkt rom. Det er klart at i et helt mørkt rom får bilder av f.eks. det bekkmørke verdensrommet et ørlite gråskjær, men det er helt på høyde med en god CRT-TV. Og skrur man på litt dempet belysning i rommet ser det jo helt svart ut igjen

Dette alene gjør at jeg er veldig glad jeg valgte M87 foran W2000/D3000. Ingen clouding, kjempegod innsynsvinkel, fantastiske bilder, enormt sort-nivå! Refleksjoner er på nivå med, eller mindre enn en standard CRT-TV som vi har levd med i 40-50 år nå, så det plager meg ikke overhode. Konstrastbelegget skaper bare mer liv i bildet spør du meg. Kjempefornøyd! Så mitt tips blir altså Samsung

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •