LG 42LY95 - Noe tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation LG 42LY95 - Noe tess?

Siden jeg i dag har fått solgt min forrige LG (37LB1R), sikler jeg nå på ny tv. Enda bedre og enda større osv osv...hehe.

Men ja, ser at denne serien er klin ny, at den er full hd og har et par nye teknologier i forhold til baklys osv som de forrige ikke har.

Mine bruksområder er tv-titting (så og si KUN fotball), film fra dvd og etterhvert HD-DVD/Blu-Ray, spill på min xbox360 - og har også lyst til å koble til PC'en min via DVI til HDMI på denne.

Hva har folk å si om denne tven? Er den et godt valg?

Jeg lurer også litt på det med 1080p - vil den vise 720p-bilder dårligere enn en native 720p-tv? Har noen andre kommentarer med 720p vs 1080p?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i utgangspunktet vil 1080p tv vise 720p dårligere enn en tv med native 720p tv'er alt annet likt. Dette fordi skalering ødelegger noe av bildet. Om du trenger 1080p er avhengig av sitte avstand. sitter du 4m eller mer unna 42" er det tvilsomt om du vil se noen forskjell.

LY9x serien har jo andre ting som gjør at den sikkert har ett bedre bilde enn LC4x/LC5x og LF6x serien. I forhold til LC seriene så er det "True black level", "Wide Color Gamut" og "Wide Color Backlight. ( lurer på om de 2 siste er det samme)

i forhold til LF6x serien så vil det være de "2" siste som vil være forskjellen. Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til jeg hadde sett LY95 før jeg hadde gjort meg opp en mening. På tv fronten så er det mye forskjellig smak ute å går.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, det er de nye teknologiene + 1080p-panel. Til pcbruk så er jo 1080p en veldig grei ting, 1366x768 blir veldig veldig stort i forhold til skjermstørrelse vil jeg si, er no lavere oppløsning enn jeg kjører på min 17" pcskjerm nå .

Men, hva tror folk de nye teknologiene har å si i praksis? Jeg liker et "LG"-bilde veldig godt, så for meg så er det nok rimelig trygt å velge en LG.

Skulle bare gjerne sett hva den praktiske forskjellen mellom LY og LF er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du planlegger å se HD DVD/Blu-Ray ville jeg ikke vært i tvil om å gå for en skjerm med 1080p-panel. De fleste 720p skjermer kan ikke ta imot et 1080p signal bare 1080i, og dette interlaced signalet vil tv'en ofte bare "oppfatte" som et 1920*540 signal som den deretter skalerer til 720p. Med en 1080p tv kan signalet legges direkte ut på skjermen 1:1 uten noen form for skalering.

Jeg ser en del mener at 1080p er irrelevant hvis ikke man sitter helt opp i skjermen, eller har en stor skjerm. Nei, jeg ser heller ikke forskjell på et divx klipp i 320*200 eller en HD sending hvis bare avstanden er stor nok, men det betyr ikke at forskjellen IKKE er der. Jeg tror de fleste vil klart merke forskjell på 1080p vs 720p på en normal tv rundt 40' med normal sitteavstand gitt et HD signal. Klart de som har bestemt seg på forhånd for å ikke se noe vil heller ikke gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har LY95 samme Glossy panel som Samsung M86/7? Finnes det noen tester av Ly95?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LY95 har ikke glossy panel nei, det har jeg ikke sett noe om. Tester finnes kun a 37Ly95 - og den er helt klart mer teknisk enn de vanlige testene man ser.

LG 37LY95 review « Havocsis (Mattias) hemmabioblog

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått tak i en enkel test nå - ikke verdens grundigste, men allikevel.

News - - The Gadget Show

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på denne. De sa i butikken at den muligens kom i midten av juni.
    Ba dem bestille inn et (originalt) veggfestene til meg som gjør at tven stikker bare 10cm ut av veggen. 8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikk var dette? Jeg har tilgang på litt mer nøyaktige leveringsdatoer, og for øyeblikket i min kjede så fantes det ingen dato overhodet . Synd, for jeg gleder meg til ny tv! :]

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Hi-Fi Center i Ålesund.
    Det var snakk om at den skulle komme forrige uke og denne uken også, men i dag var det midten av juni som ble datoen.
    Da jeg fikk høre om TVen første gang (begynnelsen av mai) var det snakk om juni-juli, så de LG folka må få fart på flesket og få bestemt seg snart.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av 37LY95

LG 37LY95 Review

Denne skal ha litt dårlige panel, samt ikke wide color gamut, ellers er det samme som 42 og oppover.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter en stor LCD skjerm som ikke gir for mye reflekser. Ut fra omtalene virker LY95 serien meget lovende (muligens også LF65?).

Sannsynligheten for et PowerBuy på en 52LY95 (eller en 47LY95) er vel for mye å håpe på?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerbuy tror jeg blir problem av 2 grunner.

Den ene er at LG rett og slett ikke klarer å skaffe en leverandør nok tv'er til noe slikt så tidlig.

Den andre er at de fleste som vil ha tv i den prisklassen dessverre satser på samsung eller sony, pga det ryktet de har på seg hos kundene i dag .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Siden jeg i dag har fått solgt min forrige LG (37LB1R), sikler jeg nå på ny tv. Enda bedre og enda større osv osv...hehe.

Men ja, ser at denne serien er klin ny, at den er full hd og har et par nye teknologier i forhold til baklys osv som de forrige ikke har.

Mine bruksområder er tv-titting (så og si KUN fotball), film fra dvd og etterhvert HD-DVD/Blu-Ray, spill på min xbox360 - og har også lyst til å koble til PC'en min via DVI til HDMI på denne.

Hva har folk å si om denne tven? Er den et godt valg?

Jeg lurer også litt på det med 1080p - vil den vise 720p-bilder dårligere enn en native 720p-tv? Har noen andre kommentarer med 720p vs 1080p?
    Vurderte denne tvn en stund jeg også, men droppa den på grunn av to ting. Den ene tingen var at jeg leste et par lunkne anmeldelser, blant annet denne:

AV Forums

Grunn nr 2 er powerbuyet på Samsung 46M86 til 20000 som er i gang nå.. Dette er jo en bedre og i utgangspunktet litt dyrere tv enn LY95 serien, så dersom du er ute etter noe større og bedre enn din forrige tv, så er Samsung powerbuyet en gylden mulighet. Lykke til uansett hva du velger

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen andre anmelderser? Ser bare en jeg.

Denne svensken (nevnt lengre oppe) sier noe annet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang den testen - det store og hele han maser om er jo at den DIGITALE tuneren er som er innebygget er rævva. Den fungerer jo ikke i norge uansett, og han trekker stort for det. Mao er det overhodet ikke en relevant test for oss.

Det andre han trekker for er litt dårlig sortnivå, jeg vil bruke tven i et opplyst rom uansett, og da er det ikke så ille.

De andre testene jeg har lest om nevner det samme, men framhever en hel haug andre positive områder. Som feks den svenske testen gjør.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde det enkelt og bestillte en slik tv jeg - levering ser ut til å være i begynnelsen av Juli . Gleder meg!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Komplett.no og Netshop.no har ubekreftet dato 16 og 20 juni. Håper virkelig ikke jeg må vente helt til juli. Har ventet siden tidlig av mai. :cry:

Håper på å få den til kommende uka. *krysser allt som krysses kan*

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke akkurat god tilgjengelighet nei. Er ubekreftet dato på elkjøp også. Nå er jeg ansatt i Elkjøp, og kjenner ikke helt til praksis på avforum - vil det være lov å fortelle i denne tråden når jeg vet at Elkjøp har en bekreftet dato på når tv'en kommer på hovedlageret?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i alle fall info som jeg vil være interessert i.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •