elendig bilde på min samsung q9750hdx

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

elendig bilde på min samsung q9750hdx

jeg kjøpte nylig en 50 tommer q97 på expert til 19k
    jeg sto i butikken og lurte på le40m87 eller le46m87 men fant ut at
    det ikke var verdt å betale 7k mer for le46m87..syntes bildene var for "like" etter at jeg hadde stilt ned kontrasten som selvsagt sto innstilt på maks på begge tvene..er jo mere lys i bildet på m87 lcd men syntes det var ett flott bilde på plasmaen der også...men etter å ha satt den opp i min stue er jeg jaggu skikkelig i tvil..jeg sitter ca 4m ifra og har bare ett meget godt ANALOGSIGNAL enda..har hatt le40r72 og var godt fornøyd med det...men nå er bildet uskarpt og blast...kan noen hjelpe meg...mange skryter jo av denne skjermen...er litt i villrede om jeg likegodt skal bytte den inn igjen til en 40 tommer m87.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - har selv sett denne tv'en med både analoge og digitale signaler, og jeg syns den takla analogt bra.

Ville ha satt tv'en i film modus, og deretter slått av all form for bildeforbedring, og dradd ned kontrast og lysstyrke til ønsket nivå (rundt 50%?).

Med det analoge tv-signalet vi har der jeg jobber, er det ingen tvil om at ps50q97 har et bedre bilde enn le46m87..

Bare for å ha det sagt - jeg ville *aldri* brukt analoge tv-signaler på en såpass stor tv. Syns det blir veldig grøtete på de aller aller fleste tv'er.

Vet ikke om det hjalp så mye, bare mine 2 cents. :P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MagnusL
    Hmm - har selv sett denne tv'en med både analoge og digitale signaler, og jeg syns den takla analogt bra.

Ville ha satt tv'en i film modus, og deretter slått av all form for bildeforbedring, og dradd ned kontrast og lysstyrke til ønsket nivå (rundt 50%?).

Med det analoge tv-signalet vi har der jeg jobber, er det ingen tvil om at ps50q97 har et bedre bilde enn le46m87..

Bare for å ha det sagt - jeg ville *aldri* brukt analoge tv-signaler på en såpass stor tv. Syns det blir veldig grøtete på de aller aller fleste tv'er.

Vet ikke om det hjalp så mye, bare mine 2 cents. :P
    joda jeg er heller ikke veldig fornøyd med analogsignal men i og med at jeg hadde ett skarpt "flott" bilde med min forrige le 40r72 håpet jeg på at jeg skulle greie samme eller bedre bilde selv om jeg gikk opp i 50 tommer ..fikk og beskjed av selger at jeg lettere ville få et bra bilde med plasma kontra lcd med ett ANALOG signal..bildet er ufokusert på en måte ....

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv de innstillingene jeg har postet på denne linken, jeg går etter navnet Marcelo86 på AVforums.

PS42Q97HDX Settings - Page 3 - AV Forums

Det er de beste innstillingene jeg har klart å få ut av tv'en til nå, med å bruke AVIA calibrerings dvd, men så har jeg ikke sånne briller med blåfiltre, så fargene kan sikkert bli bedre, selv om jeg er ganske fornøyd med de til nå.

Forresten, betalte du 19k for tv'en? Jeg og har 50 tommeren, men jeg betalte 22500kr på expert :|

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg betalte 19k ja..på EXPERT.skal sjekke ut innstillingene du sendte ..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    byttet tv idag til m87 40 tommer..sykt mye bedre bilde..lurer på om det må ha vært noe galt med den plasman jeg hadde hjemme..så bra ut i butikken..men elendig hjemme uannsett innstilling og kilde....er meget fornøyd med bilde nå med lcd i huset igjenn synd å måtte gå ned til 40 tommer igjenn da men ..50 tommeren var vel egentlig og VEL stor etter min smak også..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •