Feil med Q97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Feil med Q97

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil med Q97

Hei!
    Jeg har kjøpt meg en Q97 og har merket at den har en stor feil og det er at noen skjermer har refleksjons striper som syns godt når det lyser på skjermen, enten det er dagslys, sollys eller lys fra inne på rommet. Jeg har opplevt dette på min skjerm og har funnet ut at det er en del folk som har denne feilen på sinn skjerm og har og funnet ut det er en bieffekt til funksjonen Ultra filterbright.

Jeg har veldig lyst å ha denne skjermen for jeg synes at den er bedre en panasonic sin pv70, men at den skal ha en så stor feil som de stripene som synes når skjermen er både av og på kan lett få meg til å ombestemme meg. Jeg har tenkt å gi denne skjermen en sjanse til, med å gå til butikken for å bytte den og pakke opp den ny q97'en fra esken og se på at den funker før jeg tar den med. Så hvis jeg finner en så tar jeg den, men hvis ikke så tar jeg en PV70 med meg.

Er det noen andre som har opplevt denne feilen og hvor kjøpte dere skjermen??

Jeg kjøpt min på Expert Bonus Forus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har q96, ser striper i dagslys, har også lest på nettet om dette fenomenet, men for meg er det ikke plagsomt i det hele tatt, og jeg har 50" utgaven.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Q96/97 har denne "feilen". Du må enten leve med den eller kjøpe annet merke. Striper er ikke synlige hvis skjermen er skjermet for direkte lys.
    Jeg legger ikke merke til de siden tv er godt plassert og skjermet for lys. Fikk også beskjed fra samsung at dette kommer til å bli mindre synlig jo mer tv er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min Q97 samme plassen som deg og har ikke sett noe til disse stripene. Verken i dagslys eller om kvelden...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og 50" utgaven av Q97, og merker det veldig godt. Tingen er at alle tv'ene har ikke det, snakket selv med samsung og de sa at det var noen av tv'ene som hadde de, men ikke alle. Har lest på nettet og hørt andre snakke om at de har kontaktet samsung, og de ble fortalt at grunnen til denne feilen er fordi tv'ene ble produsert for fort for å holde en slags deadline og pga av det så har noen skjermer fått denne feilen. Syns jeg leste at noen nevnet det på AVforums

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart siden jeg fikk beskjed fra samsung at dette er ikke noen "feil". tv har vart til og med testet her
    Samsung PS50Q97HDX Review: 50" PS50Q97HD Plasma TV Test
    hvor disse striper nevnes også. Og da har de gjort jævlig stor feil siden de fleste har lagt merke til disse stripene.:evil: Nå må jeg ta kontakt med samsung og be de sende meg ny tv nr 3. Kanskje jeg gir opp og bestiller panasonic.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edo
    Det er rart siden jeg fikk beskjed fra samsung at dette er ikke noen "feil". tv har vart til og med testet her
    Samsung PS50Q97HDX Review: 50" PS50Q97HD Plasma TV Test
    hvor disse striper nevnes også. Og da har de gjort jævlig stor feil siden de fleste har lagt merke til disse stripene.:evil: Nå må jeg ta kontakt med samsung og be de sende meg ny tv nr 3. Kanskje jeg gir opp og bestiller panasonic.

Jeg har snakket med samsung selv og de sa til meg at det var bedre hvis jeg snakket med butikken der jeg kjøpte den for gjennom samsung så måtte jeg sitte uten tv i 2 uker, mens gjennom butikken(expert) der jeg kjøpte den så kunne de nok gitt meg en ny tv med en gang. Jeg vurderer selv og kanskje bytte til Panasonic PV70, selv om jeg synes Samsung Q97 er bedre, men den feilen med stripene er så merkbar her at jeg vett ikke om jeg takler det lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Q97 50" i går - byttet fra Panasonic PV60E, og kan ikke annet enn å si at jeg er GRISEFORNØYD :-)

Tok litt tid med instillinger før det begynte å se "noenlunde" ut, men med en kalibrerings-DVD en dag snart, så bør alt være 100%. Jeg har digital kabel-TV fra Canal Digital og det ser meget bra ut - har ikke testet uten digital-boksen for å se de analoge signalene. Men jeg syntes denne TVen går utenpå Panasonicen - flere ganger!

Det eneste er at den er litt vanskeligere å justere - man må bruke litt tid :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmpfrr - Jeg glemte å si noe om det jeg skulle si noe om: Stripene.

Jeg har sjekket TV'er nøye før jeg kjøpte ny - vurdert alt fra Grundig LCD til Pioneer Plasma. En av tingene som dukket opp underveis var disse "stripene" man kunne se i dagslys, eller ved direkte lys mot TVen. Jeg ser de kun hvis jeg lar solgardinen være oppe, og lar sollyset skinne direkte på TVen - men det er vel ingen som ønsker å se på TV i et slikt lys? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Striper

Mulighet for att noen klarer og ta bilde av disse stripene og legge ut her?
    Har planer om og kjøpe denne tv'n (q97) i løpet av de nærmeste dagene, men ble litt skeptisk til akkurat dette! Hvor godt legger man egentlig merke til dette?
    Om det kun er når det reflekteres kraftig lys rett på skjermen, er jo ikke det verdens undergang skulle en tro, siden det er svært slitsomt og se på tv under sånne forhold!

Kunna også tenkt meg og lest en litt grundig test før jeg kjøper!
    Har kikket en del etter tester av denne på nettet, men finner liksom ikke så alt for masse info! Mange vet litt, men få vet mye virker det som!
    Håper dette kommer fortløpende..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkuLLa
    Mulighet for att noen klarer og ta bilde av disse stripene og legge ut her?
    Har planer om og kjøpe denne tv'n (q97) i løpet av de nærmeste dagene, men ble litt skeptisk til akkurat dette! Hvor godt legger man egentlig merke til dette?
    Om det kun er når det reflekteres kraftig lys rett på skjermen, er jo ikke det verdens undergang skulle en tro, siden det er svært slitsomt og se på tv under sånne forhold!

Kunna også tenkt meg og lest en litt grundig test før jeg kjøper!
    Har kikket en del etter tester av denne på nettet, men finner liksom ikke så alt for masse info! Mange vet litt, men få vet mye virker det som!
    Håper dette kommer fortløpende..

Hvis du ser på denne testen på hdtvtest så refererer de til stripene med bilde slik det ser ut. Samsung PS50Q97HDX Plasma TV – Lab Test & Calibration
    (nederst på siden)

Kjøpte nylig q97 50 tommer på Expert Forus og hadde de samme stripene. Leverte den tilbake pga dette, men var veldig fornøyd med tv`n bortsett fra det. (+ at 50 tommer ble litt i overkant for avstanden jeg satt). Byttet til 46 tomer m87, men må si jeg var mer fornøyd med q97....hvertfall på tvsignaler fra rikstv. Vurderer å bytte igjen til 42 tommer q97. Forstår det som at de stripene ikke er på alle tv`ne så kan jo ha flaks:???: Alternativet for meg er panasonic px700, men heller litt mer mot samsungen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •