Synk-problemer med Tatung 32" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synk-problemer med Tatung 32" LCD

Hei.

Etter gode testresultater kjøpte vi en 32" tatung LCD til å ha på hytta. Den har super bildekvalitet men i det siste har det oppstått irriterende synk-problemer mellom bilde og lyd.

Skjermen er koblet til en digital satellittuner fra Canal Digital via scart (og det er dessverre ingen andre kilder å teste med for øyeblikket). Det er en utfordring at problemet er flyktig og det er vanskelig å finne noe mønster.

Ofte er det slik at synken blir dårligere og dårligere jo lenger tv-en står på samme kanal, skifter jeg fra en kanal til en annen og tilbake blir det kortvarig bedre. Dersom en kanal er ute av synk kan en annen være helt fin. Det er som regel TV2 eller NRK2 som er ute av synk.

Noen som kan hjelpe meg med generelle ting å se etter/teste? Kan det være tuneren som er problemet (merket det ikke med den gamle TV-en, men det var ikke noe problem i starten med den nye heller)?

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde samme problem med min tuner fra CD.. Det var et tuner problem.. Så snart jeg byttet til en dreambox ble hele sync problemet løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Det er vel ingen grunn til at dette ikke skal være en garantisak?

Tuneren har i tillegg den klassiske featuren at den låser seg og at power on/off er det eneste som fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •