Hvilken samsung rundt 40"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken samsung rundt 40"?

Hei!

Har nå lest endel både her og rundt på nettet om de forskjellige samsung LCD TV'ene,og står igjen med følgende TV'er:

- Samsung LE40F71B (12 000 kr på amentio.no)
    - Samsung LE40M71B (14 976 på pcutstyr.no)
    - Samsung LE40M86 (16 064 kr på shg.no)

Argumenter for de forskjellige TVene:
    F71: Full HD og en meget god pris
    M71: 100 Hz, ble anbefalt denne over de andre på expert
    M86: Full HD og skal visstnok være en mye bedre skjerm enn begge over

Det jeg lurer på er hva dere tror? Har hørt mye snakk om alle aparatene og hørt at M71 skal være dårlig nettopp pga overnevnte 100 Hz - dette skjønner jeg ikke helt, men jeg har kun sett tv'ene på demo i noen minutter på expert, og der hadde M71 en betraktelig smoothere bilde ved bevegelser.

Har også hørt at F71 har et noe dårlig svartnivå og at den ikke støtter pixel by pixel (1:1) på annet enn VGA - MEN mener å huske at jeg leste i en test at nyeste firmware ordnet opp i dette?

Noen som ønsker å hjelpe meg å bestemme meg? Vurderer gjerne flere apparater som ikke er samsung, grunnen til at jeg har kokt ned til disse er at jeg ønsker et stilrent enkelt design og har hørt at LCD reflekterer mindre enn plasma ( og når man bor oppi tromsø hvor det er heelvetes lyst halve året så hadde det vært en fordel)

Edit: Og jeg har hørt mange si at full HD på en 40" ikke er nødvendig, hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sendell
    Hei!

Har nå lest endel både her og rundt på nettet om de forskjellige samsung LCD TV'ene,og står igjen med følgende TV'er:

- Samsung LE40F71B (12 000 kr på amentio.no)
    - Samsung LE40M71B (14 976 på pcutstyr.no)
    - Samsung LE40M86 (16 064 kr på shg.no)

Argumenter for de forskjellige TVene:
    F71: Full HD og en meget god pris
    M71: 100 Hz, ble anbefalt denne over de andre på expert
    M86: Full HD og skal visstnok være en mye bedre skjerm enn begge over

Det jeg lurer på er hva dere tror? Har hørt mye snakk om alle aparatene og hørt at M71 skal være dårlig nettopp pga overnevnte 100 Hz - dette skjønner jeg ikke helt, men jeg har kun sett tv'ene på demo i noen minutter på expert, og der hadde M71 en betraktelig smoothere bilde ved bevegelser.

Har også hørt at F71 har et noe dårlig svartnivå og at den ikke støtter pixel by pixel (1:1) på annet enn VGA - MEN mener å huske at jeg leste i en test at nyeste firmware ordnet opp i dette?

Noen som ønsker å hjelpe meg å bestemme meg? Vurderer gjerne flere apparater som ikke er samsung, grunnen til at jeg har kokt ned til disse er at jeg ønsker et stilrent enkelt design og har hørt at LCD reflekterer mindre enn plasma ( og når man bor oppi tromsø hvor det er heelvetes lyst halve året så hadde det vært en fordel)

Edit: Og jeg har hørt mange si at full HD på en 40" ikke er nødvendig, hva tror dere?
    av de der er valget enkelt. M86/M87. Ikke kjøpt fjorårets teknologi for å spar 2kkr. det kommer du garantert til å tape på. Og sortnivået på M8-panelet er i en helt annen liga enn tidligere samsungmodeller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo tross alt snakk om 30% høyere pris på M86/87 enn på F71 panelet. Men ser du har M87, har du sammenliknet dette med F71?

Hvordan er panelet ditt på raske bevegelser (jf. 100Hz på M71).
    M87 skal ha en ny blank overflate på skjermen tilsvarende plasmaenes. Hvordan syns du dette fungerer? Tven min skal stå i stuen hvor lysskjermingsmulighetene er dårlige og det er som nevnt lyst hele døgnet :P

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Sendell!

Jeg har hatt LE-M71B 32" og 40", men har selv byttet dem ut med LE-M87 37". Jeg personlig synes alle disse TV'ene er meget gode TV'er, tror man må se litt på hva man skal bruke TV'n til og om man har behov for Full HD TV!

LE-M71B har som sagt 100Hz, men jeg brukte ALDRI den funksjonen, følte faktisk TV'n fungerte dårligere med 100Hz funsjonen PÅ enn AV! M87 har ikke 100Hz men har erstattet den med funksjonen "Movie Plus", en funksjon som etter mitt syn faktisk fungerer bedre enn M71B sin 100Hz, nå er det endel som har klaget over at Movie Plus funksjonen slår seg på selv, men dette har ikke jeg noen problemer med på min TV, og dette vil uansett sikkert la seg løse med en firmware oppdatering fra Samsung for de som har dette problemet!

Må også si at M86/87 37" ikke har Super Clear Panel og derfor ikke har noen problemer med gjennkinn og lys! Du lurer sikkert på hvorfor jeg har byttet TV'ne? Grunnen til at jeg byttet er at jeg synes at 32" ble for liten, og 40" for stor i stuen min, og når jeg så M86/87 kom med 37" så tok jeg sjansen på den og har ikke angret siden.

Jeg var som sagt meget fornøyd med M71B TV'n, og var i begynnelsen litt skeptisk til hvordan vanlige analoge TV signaler ville være på M86/87, da jeg bruker TV'n primært til vanlig TV titting, men også mye til PS2, film/DVD, PC og nå senere PS3 og Blue Ray! Men jeg hadde ingen grunn til å være skeptisk da M86/87 fungerer utmerket på vanlig TV titting!

Skal du kun bruke TV'n til vanlig TV og du ikke synes 40" er for stort ville jeg nok gått for LE-M71, men skal du bruke TV'n til mer enn bare vanlig TV ville jeg gått for M86/87, til PC bruk knuser M86/87 M71B, den er jo også mye mer framtidsrettet da den er nyere, har 1 ekstra HDMI inngang, og det er jo ikke å forakte, jeg har ihvertfall IKKE ANGRET på at jeg byttet!, og mener at M86/87 er en bedre TV enn M71B! (mener ikke at m71b er en dårlig tv, for det er den ikke, bare at m86/87 er enda litt bedre!)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sendell
    Er jo tross alt snakk om 30% høyere pris på M86/87 enn på F71 panelet. Men ser du har M87, har du sammenliknet dette med F71?

Hvordan er panelet ditt på raske bevegelser (jf. 100Hz på M71).
    M87 skal ha en ny blank overflate på skjermen tilsvarende plasmaenes. Hvordan syns du dette fungerer? Tven min skal stå i stuen hvor lysskjermingsmulighetene er dårlige og det er som nevnt lyst hele døgnet :P
    F71 er plass i fargene, grå i sortnivået, og mindre pen i designet.
    Det er et ganske bra antall TV'er fra forskjellige produsenter som er bedre enn F71, og som koster mindre eller like mye.
    F71 er IMNSHO et skikkelig feilskjær fra Samsung, som de rettet opp med M87/86.
    jeg har hatt fine arts fra grundig, som var en super skjerm på det meste, med unntak av fotball. Megapixelering faktisk, men M87'n har ingen av de problemene.
    Det eneste jeg kan komme på som er litt irriterende av og til er svake "bølger" rundt hodet på personene i bildet av og til, men kun på analoge signaler, og gjerne på dårlige analoge signaler. Fra DVD, der tv'n står for oppskaleringen er det ikkeno problem.
    Svartnivået på M87/86 er utenomjordisk i forhold til det meste annet jeg har sett på LCD-fronten.
    Hvis du leser et par av de andre trådene om M87/86, vil du se at jeg har TV'n stående på motsatt vegg av vestvendte panoramavinduer, og det er ikkeno problem med gjenskinn så lenge jeg har persiennene nede, på lyse dagen.
    Det er litt som med gamle CRT-TVer, og jeg vil heller ha den blanke overflaten, enn den matte på 37", rett og slett fordi det gir et bedre, skarpere bilde, og skarpere finere farger. Og bonusen når man har unger i hus, det er lettere å få vekk fingermerker osv på blanke skjermer.
    Jeg byttet inn en 37" Fine Arts, og hadde bestemt meg for en 37" M87, men så 37" og 40" side by side på expert, og var ikke i tvil om hva jeg ville ha, rent bildemessig. (F71 hang der den også, og strålte i grått ved siden av M87'ene).

IMNSHO er de ekstra kronene du må betale for M86 contra F71 verdt hver krone. Alternativt kan du jo ta en titt på Sharp-modellen som hele avforum hyler over seg av begeistring over. den er noen kroner billigere, og heller ikke en dårlig tv.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps42q96hdx

Sjekket ut denne 42" Plasma'en da?

Etter å ha fått sett denne live, har jeg virkelig fått tilbake troen på Plasma! Anbafales å ta en titt ihvertfall.

C96-serien|Plasma-TV - TV - Samsung Norge

Meget lekker, og sinnsykt sort panel!

LG kommer også med noen råtasser av Plasmaskjermer snart, men mulig du har bestemt deg for LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Sjekket ut denne 42" Plasma'en da?

Etter å ha fått sett denne live, har jeg virkelig fått tilbake troen på Plasma! Anbafales å ta en titt ihvertfall.

C96-serien|Plasma-TV - TV - Samsung Norge

Meget lekker, og sinnsykt sort panel!

LG kommer også med noen råtasser av Plasmaskjermer snart, men mulig du har bestemt deg for LCD?
    Har ikke bestemt meg helt for LCD ennå nei, plasma er fortsatt under vurdering. Men den TV'en så umåtelig pen ut, men eneste jeg fortsatt lurer på er dette med gjennskinn. Med dagens CRT tv har jeg store problemer med å få et tilfredsstillende bilde uten å totalt blende vinduene (takk til store fine vindusflater).

Er det noen som har erfaringer med den overnevnte samsungen?

Og det ble nevnt en sharp modell, hvilken var det det ble siktet til?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •