m91 versus m86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

m91 versus m86

skal snart gå til innkjøp av ny tv da den gamle bilderørstven ikke lenger holder mål.. har kikket litt rundt og funnet ut at samsung er tingen for meg. men er veldig usikker på hvilken. har vært og sett på m86 tven og den virker veldig bra. men er usikker ettersom m91 har led-panel. hvor mye har det å si? hvilken er best? noen tips?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er noen som har sett M91 ennå, men den høres spennende ut. Til gjengjeld er den nok ganske mye dyrere enn M86, som er en kjempegod TV

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi ser bort fra prisen, som jo kan være veldig forskjellig fra utsalgssted til utsalgssted, så må du også tenke på hva TV'en primært skal benyttes til, og i dette tilfellet størrelsen. M91 fåes bare i 40", og min erfaring der er at FullHD (1920x1080 oppløsning) som man får på M86 ikke ville gjort noen forskjell for M91 (Som har 1366x768 ). 40" er rett og slett ikke stort nok til at du vil merke noen stor forskjell (om noen) med mindre du sitter unaturlig nærme skjermen. Om du har bestemt deg for 40" blir M91 en veldig sterk kandidat selv om den ikke har FullHD. Det den tar igjen på M86 er et enda bredere fargerom, der M86 kan fremvise 127% av fargene i PAL ligger faktisk M91 på 145%. Dette er nok pga. LED bakbelysningen som også vil bidra til en mere reell kontrast enn M86 sin 15000:1 dynamiske kontrast. M86 bruker tradisjonell baklys som gjør at hele skjermen må dimmes, mens LED gjør at enkelt områder på 2x2 eller 4x4 piksler kan dimmes uavhengige av hverandre. M91 har også 100Hz teknologi, det har ikke M86 i annet enn sin 32" modell. Om man ønsker/har bruk for 100Hz er en annen sak. Jeg syns 100Hz kun kan brukes til fotballkamper, så for meg er det jo litt synd, jeg ser ca. 1 kamp i året (Til sammen). Til vanlige sendinger og film liker jeg ikke 100Hz spesielt godt, men det er bare min preferanse, jeg ser andre mener at det er helt fantastisk til all bruk, og demografien ser ut til å dele seg på ca. 50/50. Da er det kanskje greit å ha muligheten, og se selv?

Jeg burde kanskje sagt i begynnelsen av svaret mitt at jeg har M91 selv. Det gjør meg jo kanskje litt inhabil. Men for å si det dumt så har jeg råd til å bytte til M86 om jeg skulle ønske det. Og DET ser jeg ingen vits i etter å ha tatt den nærmere i øyensyn på Expert. Men alt bunner ut i bruksområde. Til film har jeg projektor og 100" lerret. Min TV skal altså så å si aldri brukes som kino, og dermed blir 40" den perfekte størrelsen for meg. Større enn det så begynner det å bli litt for "ruvende" i stua mi, rett og slett stygt. Om jeg skulle brukt TV'en som "reserve løsning" til kinobruk ville jeg nok gått for rundt 50" og da utelukker jo M91 seg av seg selv. Rundt 50" kan også FullHD komme til sin rett med BlueRay og HD-DVD.

Lykke til med valget.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, har du M91? Hva betalte du for den? Synes den virker veldig spennende!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hovedformålet med tven vil være film, xbox og se tv.. slik at tven vil hovedsaklig brukes til kilder som gir 720p og ikke full hd. det at m91 kun kommer i 40" gjør ingenting da det er denne størelsen jeg hadde i tankene. hvilken av de to nevnte vil da være den beste allrounderen? er det ventet noen nye modeler med led-panel i nær fremtid? takk for fyldig svar.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer: Jeg er ikke sikker på hva jeg ga for min M91, jeg tradet opp etter at min N71 gikk ad undas. M91 har forøvrig vært på markedet en god stund.

muller: Jeg er ikke sikker på hvor mye mer jeg kan si egentlig. Dersom du liker fotball for eksempel så er jo nesten 100Hz som du får på M91 et must. Men dersom du skal spille X360 og bruker den til HD-DVD ville jeg kanskje gått for FullHD, grunnet at VGA inngangen på Samsung bare støtter 60Hz. Mens å kjøre 720p inn på component inngangen gir deg "riktig" frekvens med 50Hz så er det likevel et ekstra ledd med skalering som vil forringe billedkvaliteten. X360 og PS3 spilling i 1080p vil være en god grunn til å gå for M86. Fotballkamper, film (DVD), fremtidens HD sendinger (720p) er god grunn til å gå for M91. Du må nesten vurdere hva du som er viktigst for deg.

Når det gjelder fremtidige modeller med LED baklys fra Samsung er jeg usikker, jeg trodde faktisk M8 serien skulle komme med det. Så jeg tipper at en ny 1080p med LED baklys er på trappene om ikke lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du Samsung M91 og til hvilken pris (ca.)? Jeg finner den ikke på noen nettbutikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Incognito
    Hvor kjøpte du Samsung M91 og til hvilken pris (ca.)? Jeg finner den ikke på noen nettbutikk!
    Hjelpe meg, prøv å let da. Forumet er ikke til for å gjøre jobben for deg vet.

Best-Buy AS - Velkommen til Best-Buy as

shg.no

mShop

www.stretto.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •