Innbrenning.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50

Tråd: Innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning.

Hei.
    Jeg har tidligere hatt en tråd er der om innbrenning, jeg justerte som dem sa å var fornøyd. Men nå kan jeg skimte Tv2 logoen oppe i hjørne, 2 døgn har den vært der nå, har kjørt snø på tv'en i massevis av timer men fortsatt ser man litt av den. Det er ikke veldig tydelig men man ser det likevel, går dette bort etterhvert? Siden jeg har hatt det nå i 2dager? Tv2 står jo ikke lenge på om gangen heller, 2-3timer max. Hva kan jeg gjøre for å få vekk denne logoen som skimter litt fram når man ser på skjermen nøye.

Philips 42" Plasma tv.
    Philips 42PF5331 Plasma

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ikke et renseprogram du kan kjøre da? På min plasma har jeg noe som heter "Hvitvask" inne på menyen. Det fjerner all retention hos meg.. Så har ikke sett noe til nå innbrenning...

Newcomer Oracle_ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har masse innbrent i vår plasma i stua! Omtrent alle kanalene som man får av (C)anal Digital, ligger brent i venstre hjørne..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg kan få litt svar her nå igjen.
    Jeg har nå hatt plasmaen min en god stund å brukt flittig, logoen til tv2 gikk bort etterhvert,men når jeg spilte xbox på skjermen plutselig etterpå var hele menyen på skjermen,gikk fort bort men. er dette rett? Menyen var jo bare i 50-60sekunder max fast på skjermen. Altså, ofte henger det igjen logoer å slikt, men går bort etter litt snø på tv'en, av å til fort. Av å til tar det tid. Har stilt ned kontrast og slikt som dere sa her på forumet. Burde jeg dra til butikken med det her? Eller er det bare sånn plasma er, at det henger litt igjen av å til? Etter 50-60min? Men går fort bort.

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0ddy
    Håper jeg kan få litt svar her nå igjen.
    Jeg har nå hatt plasmaen min en god stund å brukt flittig, logoen til tv2 gikk bort etterhvert,men når jeg spilte xbox på skjermen plutselig etterpå var hele menyen på skjermen,gikk fort bort men. er dette rett? Menyen var jo bare i 50-60sekunder max fast på skjermen. Altså, ofte henger det igjen logoer å slikt, men går bort etter litt snø på tv'en, av å til fort. Av å til tar det tid. Har stilt ned kontrast og slikt som dere sa her på forumet. Burde jeg dra til butikken med det her? Eller er det bare sånn plasma er, at det henger litt igjen av å til? Etter 50-60min? Men går fort bort.

Hei
    Jeg har en Panasonic TH-42PA30 som jeg har hatt i 1,5 år.
    Aldri hatt anntydning til innbrenning av noe slag.
    Ser på alle slags kanaler med logoer, brukt Xbox 360, PS 2 mye text-tv, you name it!
    Kan tyde på at du har fått en tv som sliter litt der...
    Tror du må ta kontakt med butikk eller produsent...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er helt normalt at det henger igjen litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamrat av meg fikk innbrenning på sin Pioneer,fra kundeservice fikk han beskjed om la den stå på sne med full kontrast på over en hel helg,har du mulighet til det så prøv det på din Philips.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic TH-42PA30 som jeg har hatt i 1,5 år.
    Aldri hatt anntydning til innbrenning av noe slag.
    Det overrasker ikke. Jeg kjenner ikke til noen PA30 eller PA50 som har hatt innbrenningsproblem. På dette området har Panasonic vært i en klasse for seg, selv om enkelte av de nyere skjermene har hatt litt større problemer.

Newcomer Oracle_ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter'n har en Pioneer 43" som har fått masse innbrent.. Det begynnte å brenne seg inn allerede etter et par dager etter kjøp.. Er dette normalt på en skjerm til 30 000? :-?

Har et spm til.. Litt vell dumt men uans..
    Vi har parabol så vi bruker ikke 1, 2, 3 osv.. kanalene, men jeg hadde tenkt å prøve å kjøre litt snø og trykka på en vanlig kanal (på tv'en, ikke parabolen), men det er jo ikke snø? What to do?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter'n har en Pioneer 43" som har fått masse innbrent.. Det begynnte å brenne seg inn allerede etter et par dager etter kjøp.. Er dette normalt på en skjerm til 30 000?
    Det er sannsynligvis 436FDE/XDE det er snakk om. Den modellen har dessverre hatt en del problemer med midlertidig innbrenning. Det gjelder i langt mindre grad etterfølgeren 427XA og merkelig nok så synes 50-tommers varianten å være enda mindre sårbar for dette.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis finnes det et alternativ som heter LCD, dog dyrere for de større dimensjonene.

LCD er jo ganske mye bedre når det kommer til innbrenning. Bare tenk på LCD-skjermen til PC'n der "Start-linja" som oftest er konstant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Selv om noen vil påstå det motsatte så er det teknisk umulig å få fastbrenning på LCD.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oryx
    Selv om noen vil påstå det motsatte så er det teknisk umulig å få fastbrenning på LCD.
    Hva skal man vel da med screensaver? Husker å ha hørt om fastbrenning i LCD, men men. Mulig det var CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jeg har en panasonic th37pa50e å den er 2 år gammel aldri sett noe til dette problemet å den står rimelig lenge på feks tv1000 om dagen. ofte hele dagen, enda så ser jeg ingen innbrenning i tvn. kjempe fornøyd med det kjøpet . eneste at du nesten får den kastet etter deg til dags dato, men får du tak i en brukt pa50 så er det bare å handle, viss ikke hd er så veldig viktig enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Hva skal man vel da med screensaver? Husker å ha hørt om fastbrenning i LCD, men men. Mulig det var CRT.
    Har å lest om innbrenning på LCD,men teknisk er det umulig,men på CRT tv kunne en oppleve dette,hvorfor det er screensaver på LCD dataskjermer aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning LCD

Jeg har en LG 32 LCD. Jeg opplever innbrenning på dette tv. Det er ikke så rent lite heller. Har snakket med et reparasjonsfirma. De sier det ikke er mulig, men at det kan hende det har noe med minne/minnekort å gjøre. Kan noen forklare dette. Etter at f.eks. "disney-logoen" på disney-channel har stått på skjermen en stund (etter sendeslutt) henger logoen tydelig igjen når jeg skifter kanal. Dette blir imidlertid bra igjen dersom tv-en er avslått 10-15 minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være teknisk umulig å få inbrenning på LCD,du opplever noe som
    ikke jeg skal prøve å forklare/bortforklare

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic 42pv60 og eneste gangen jeg har sett anntydning til innbrenning er fra tv2zebra logoen og da hadde jeg glemt det så tvn sto på den kanalen nesten hele dagen,men det var borte da jeg slo på igjen dagen etter.
    som nevnt ovenfor har du sikkert ett merke som sliter litt med dette problemet.jeg har også spilt en del ps2 på tvn og aldri sett noe innbrenning etter dette heller.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis er det mye lettere å "fjerne" innbrenning på LCD-skjermer enn på plasma. Det må jo tross alt være en grunn til at det faktisk finnes LCD-bildefremvisere. Tror neppe disse hadde vært på markedet hvis innbrenning var et stort problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 0 innbrenning på min (1 år gammel). Dog, jeg kjører med 50% kontrast, og det forhindrer denslags.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •