Innbrenning. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50

Tråd: Innbrenning.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Det var ikke det jeg mente. Jeg ville bare fram til at det ikke har noe med kontrast å gjøre, siden det ikke er mulig ved 100% kontrast heller.
    Det var bare noen over som hevdet at det "ble mindre sjanse" med 50% kontrast.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja.... Nå må det da være bedre å være plaget med en midlertidig innbrenning i blandt enn å være plaget med en LCD hele tiden

Aldri opplevd større problemer med min PV60, men midlertidige innbrenninger som varer relativt få minutter er ikke uvanlig....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha =D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har merket tendenser til at TV2-logoen har blitt "værende " igjen på skjermen (TH-42PX74E, en uke gammel). Slo av tuneren i går, med tv fortsatt på, og da skimtet jeg logoen til tv2. skal sjekke i dag for å se om den er der enda. Er det noen som vet om tv'en har et slags "renseprogram"? Eller er snøstorm med høy kontrast over natten like bra?
    Nå var det veldig, veldig mørkt i rommet, og tv 2 hadde vært på noen timer.

Men, hvis det er fare for fastbrenning av logo, hvorfor er de bestandig "store", hvite og statiske? kunne ikke tv selskapet gjort det slik at de endret plass noen ganger pr. time?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX74 er den samme som PX70, bare at expert er de eneste som selger den. Det er ikke noe innebygget renseprogram på tv'en. Det du imidlertid opplever, er ikke innbrenning, men et heng som forsvinner ganske fort. Dette kan du oppleve på de fleste tv'er. Til og med de gamle tjukkas tv'ene med bilderør kan gi et skinn med det siste du så på når tv'en slås av i et mørkt rom. Det du gjør mot innbrenning er å finne en kanal med snø ( svart og hvit støy) og lar den stå på den kanalen, gjerne over natten, med høy kontrast. men det har du sikkert blitt fortalt tidligere. Alternativt kan du kjøpe "vaske program" på dvd, med forskjellige metoder for å fjerne innbrenning. Men tviler på at du vil trenge det.

Men bruker du høy kontrast på den nye tv'en din?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg bruker ikke høy kontrast. Er litt paranoid, så jeg har så langt aldri hatt den høyere enn 25%. (leste noe om at det var lurt noen timer).
    bruker 360 på den, men forlater den aldri, og den blir heller aldri stående å vise "menyene" i mere enn et par minutter. Men, i går la jeg merke til at noen av disse halvmåne formede menyene til høyre, kunne skimtes når bakgrunnen var helt mørk, og det var "svart" i rommet. Men, det er nok mer mine øyne som spiler meg et puss. Skal ta en sjekk i kveld også. men, jeg måtte helt innpå tv'en, og det er ikke noe som synes ved vanlig bruk.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Myte 4: Bildet på plasma-tven vil brenne seg fast eller dø utGode nyheter for deg med plasma-skrekk! For en tid tilbake var det slik at plasma-teknologien gjerne medførte at skjermbilde brente seg fast i panelet hvis man viste statiske sider over lengre tid.

Et typisk tilfelle er informasjonsskjermer på flyplasser o.l. Plasma-teknologien har imidlertid utviklet seg i takt med all annet elektronikk og i dag er dette problemet løst.ved hjelp av bedre blandinger av gass og fosfor.

Mange av dagens plasma-tver inneholder dessuten funksjonalitet for skjermsparing som eliminerer risikoen for innbrenning. Hvis du ikke bekymret for at bildet skal brenne seg fast på den gamle tven din bør du heller ikke være redd for at dette skal skje med en plasma-tv.

Når det gjelder levetid på plasma-tver opererer de fleste leverandørene med 60.000 timer. Dette betyr i praksis at du kan se åtte timer hver eneste dag i 20 år før skjermen vil få problemer. Dette er omtrent den samme levetiden som oppgis for både lcd og vanlige tv-aparater.

Myte 5: LCD ser bedre ut og bruker mindre strøm
    Det er sant at lcd-tver er meget lyssterke og at de er et godt valg hvis du skal se tv i opplyste rom. Men hvis er tilbøyelig til å dempe lyset en smule før du benker deg ned foran TVen, har du sannsynligvis ikke lyst til å ha den mest lyssterke varianten likevel. Plasma- og crt-skjermer tilbyr dessuten bedre fargeegenskaper, og du trenger ikke bekymre deg om responstid eller etterslep i bildet.

Når det gjelder strømforbruk, har en undersøkelse utført av den japanske forbrukerorganisasjonen Green Purchasing Network konkludert med at det reelle strømforbruket til plasma-, crt- og lcd-skjermer av samme størrelse, praktisk talt er det samme.

Kommende generasjoner av lcd-tv, der bakgrunnsbelysningen er basert på led-teknologi, vil imidlertid levere betydelig bedre fargegjengivelse. Men disse skjermene vil ha et dobbelt så høyt strømforbruk som tradisjonelle lcd-skjermer av samme størrelse.

VIKTIG:
    Denne artikkelen her i sin helhet hentet fra Computerworld.no men var så oppklarende at vi har valgt å publisere denne på Hjelperdeg.net

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg

Men, hvis det er fare for fastbrenning av logo, hvorfor er de bestandig "store", hvite og statiske? kunne ikke tv selskapet gjort det slik at de endret plass noen ganger pr. time?
    Logoene forsvinner hver gang det er reklame, så det burde holde. Tror det er slik på de fleste TV kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvorfor LCD-tv'er med bakgrunnsbelysning basert på led-teknologi skal bruke mer strøm ? Er ikke LEDbelysning noe av det mest effektive man får ? Se f.eks på hvor lang batteritid hodelykter med LEDpærer har. Skapt og godt lys har de også. Samt lang levetid på pærene.
    Ble litt forvirret nå. Trenger nesten en forklaring på dette.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en test som er utført av Green Purchasing Network, som konkluderer med at den led teknologien er en mer strømkrevende prosess. Cellene i en lcd skjerm drives hver enkelt av en liten strøm prosess og det er noe der som dobler strøm forbruket. Dette for at lcd skjermene skal klare å lever mye bedre farger enn de gjør i dag.- Tror ikke de blir kvitt etterslepet, så de må nok videre utvikle, for celle teknologien står seg lik, til tross for denne endringen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •