Innbrenning. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50

Tråd: Innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation

Panasonic er generelt midre plaget med innbrenning er det inntrykket jeg
    har.Men jeg synes ikke noe om at en ikke skal kunne bruke tv slik en selv vil uten fare for innbrenning,dvs noen liker 50% kontrast andre synes det er for lite å vil opp mot 70% eller mere å da skal være redd for innbrenning.
    Synes ikke svakheter på grunn av teknoligi skal være det som begrenser
    bruken selv om bildet egentlig er svært bra,vi lever i 2007

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oryx
    Det skal være teknisk umulig å få inbrenning på LCD,du opplever noe som
    ikke jeg skal prøve å forklare/bortforklare

På jobben min har jeg mange tver utstillt og jeg kan bekrefte det går fint ann å få innbrenninger på lcd skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    På jobben min har jeg mange tver utstillt og jeg kan bekrefte det går fint ann å få innbrenninger på lcd skjermer.
    Kan bekrefte dette jeg og. Vi har hatt permanent innbrenning på 3 LCD tv'er der jeg jobber. Opplevd retention på noen plasmaer, men aldri permanent.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er generelt midre plaget med innbrenning er det inntrykket jeg
    har.Men jeg synes ikke noe om at en ikke skal kunne bruke tv slik en selv vil uten fare for innbrenning,dvs noen liker 50% kontrast andre synes det er for lite å vil opp mot 70% eller mere å da skal være redd for innbrenning.
    Synes ikke svakheter på grunn av teknoligi skal være det som begrenser
    bruken selv om bildet egentlig er svært bra,vi lever i 2007
    Litt merkelig innstilling. Er der svakheter på grunn av teknologi er det jo ikke smart å kjøpe produktet, særlig ikke om man har tenkt å kjøre med syke innstillinger. Innbrenning er velkjent.
    Man må følge fabrikantens anvisninger, på samme måte som man med en crt projektor ikke har statiske bilder stående lenge, dette er helt og fult akseptert, hvorfor er der da forskjell med en plasma tv ?
    Jeg har hatt min Panasonic PV60E i over 1 år og den er 100 % strøken, bildet er kalibrert etter DVE og kontrasten er på ca. 45 %.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-DJeg forstår jo at du mener det er syke innstillinger,men noen har slike forhold med store vinduer å lyse vegger å vil bruke høyt kontrast,andre er svaksynte grupper som forlanger høy kontrast.
    Jeg mener at når produsentene vet at det kan komme innbrenning så bør det komme opp en advarsel at det fare for innbrenning på så høyt konrastnivå.
    Jeg vet at nyere tekninkk gjør innbrenningsfaren på plasma liten eller lik null.
    Ikke alle er like opplyst om teknologi som deg,har selv hadd plasma,to å har fått innbrenning,ikke på grunn av uvitenhet eller "syke" innstllinger men et stillestående
    bilde..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Jeg jobber å innen bransjen,vi selger alt fra de biligste LCD til de dyreste,men jeg har aldri sett eller har fått bekreftet at det har fårekommet innbrenning på
    LCD,selv ikke et av de største verkstedene kan vise til å ja motatt LCD tv
    med innbrenning.
    Jeg har opplevd at det har blitt skygger ingjen etter at bilde plutselig forsvinner,men straks bildet er tilbake så er de borte,de blir ikke der permanent.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av MagnusL
    Kan bekrefte dette jeg og. Vi har hatt permanent innbrenning på 3 LCD tv'er der jeg jobber. Opplevd retention på noen plasmaer, men aldri permanent.
    Jeg skulle gjerne vist hvilket LCD panel dette er siden dere var så ille
    plaget

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-DJeg forstår jo at du mener det er syke innstillinger,men noen har slike forhold med store vinduer å lyse vegger å vil bruke høyt kontrast,andre er svaksynte grupper som forlanger høy kontrast.
    Jeg mener at når produsentene vet at det kan komme innbrenning så bør det komme opp en advarsel at det fare for innbrenning på så høyt konrastnivå.
    Jeg vet at nyere tekninkk gjør innbrenningsfaren på plasma liten eller lik null.
    Ikke alle er like opplyst om teknologi som deg,har selv hadd plasma,to å har fått innbrenning,ikke på grunn av uvitenhet eller "syke" innstllinger men et stillestående
    bilde..
    Det står da i manualen.....

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    jeg har 0 innbrenning på min (1 år gammel). Dog, jeg kjører med 50% kontrast, og det forhindrer denslags.
    Kanskje derfor jeg ikke har opplevd innbrenning på vår LCD? Kontrasten er omtrent på 50%.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nettopp. Er det virkelig nødvendig å merke alt med advarsler i store bokstaver, så dumme folk ikke skal røyke på seg lungekreft eller brenne TV3-logoer inn i TVene? Det blir bare et irritasjonsmoment for alle som faktisk gidder å sette seg inn i bruken av produktene. Om man har så store vinduer og lyse vegger at det blir et problem kan man vel heller kjøpe seg en LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg vet utmerket godt at det står i manualen!! Men jeg opplevde at ungene hadde stilt opp kontrastnivået,ikke alle forstår det som står i manualen.Å hvem har manualen liggende framme!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nettopp. Er det virkelig nødvendig å merke alt med advarsler i store bokstaver, så dumme folk ikke skal røyke på seg lungekreft eller brenne TV3-logoer inn i TVene? Det blir bare et irritasjonsmoment for alle som faktisk gidder å sette seg inn i bruken av produktene. Om man har så store vinduer og lyse vegger at det blir et problem kan man vel heller kjøpe seg en LCD?
    Folk trenger ikke være dumme,slik er det bare at noen forstår ting lettere å noen ikke like lett.Det finnes selgere som ikke vet forskjel på Plasma/LCD..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så godt som alle plasma tv`er bør "kjøres inn" med nedjustert kontrast,lysstyrke og farve før en kan justere inn optimale bildeinnstillinger. Har selv kjøpt Panasonic TH50PX70 hvor jeg bruker en såkalt Plasma breakin dvd for å bli kvitt faren for innbrenning. Jeg skal ikke si at denne vil hjelpe for de som allerede har fått innbrenning, men det skader jo ikke å prøve. Det anbefales å kjøre den i ca.200 timer - noe som er en skikkelig tålmodighetsprøve. Legger ved en link hvor dere kan laste ned Plasma breakin dvd..Evangelos Angelides - Main
    Ps : persienner er oppfunnet for de som har for mye lys inn i stua og mener de må stille kontrasten på fullt :-D koster faktisk en del mindre i innkjøp enn hva du må betale for en ny tv når logoene går deg til huet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nødvendig med en Break-in DVD når enn bare kan stille ned det meste i 2mnd =)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sette på break`in Dvd`en om natten og når du er på jobb, så slipper du å se på "grumsete" bilder i 2 måneder..Litt kjedlig å ikke få utnyttet tv`ens potensiale før etter så lang tid...Leser du litt på utenlandske forum vil du se at enkelte anbefaler å kjøre denne i opp til 1000timer-før de føler seg trygge på å unngå innbrenning!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theist
    Jeg har en LG 32 LCD. Jeg opplever innbrenning på dette tv. Det er ikke så rent lite heller. Har snakket med et reparasjonsfirma. De sier det ikke er mulig, men at det kan hende det har noe med minne/minnekort å gjøre. Kan noen forklare dette. Etter at f.eks. "disney-logoen" på disney-channel har stått på skjermen en stund (etter sendeslutt) henger logoen tydelig igjen når jeg skifter kanal. Dette blir imidlertid bra igjen dersom tv-en er avslått 10-15 minutter.
    Dette er ikke det samme som inbrenning. Tror det du opplever kalles image retention og dette vil forsvinne etter noen minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Kanskje derfor jeg ikke har opplevd innbrenning på vår LCD? Kontrasten er omtrent på 50%.
    Det er umulig! Inbrenning er når ett bilde er permanent brent fast i tven og dette er ikke mulig på en lcd skjerm. Det man kan oppleve er at bildet henger igjen en liten stund, men dette vil altså forsvinne etter kort tid.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Det er umulig! Inbrenning er når ett bilde er permanent brent fast i tven og dette er ikke mulig på en lcd skjerm. Det man kan oppleve er at bildet henger igjen en liten stund, men dette vil altså forsvinne etter kort tid.
    Jeg sa at jeg IKKE har opplevd innbrenning! Hvorfor snakker du til meg som jeg da har opplevd det?!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Dette er ikke det samme som inbrenning. Tror det du opplever kalles image retention og dette vil forsvinne etter noen minutter.
    Er dette en reklamasjonsrett tro? Jeg har levert inn tv-en nå, så får jeg se hvordan det går.
    Det jeg opplever forsvinner foresten ikke etter noen minutter. Jeg må slå av for å få det bort. Den må være avslått en stund før det forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg sa at jeg IKKE har opplevd innbrenning! Hvorfor snakker du til meg som jeg da har opplevd det?!
    Det var ikke det jeg mente. Jeg ville bare fram til at det ikke har noe med kontrast å gjøre, siden det ikke er mulig ved 100% kontrast heller.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •