Philips flatskjerm? dødt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jobber selv i bransjen og har sett det meste. Jeg sammenlignet med Toshiba 37" 37C3000 og LG 37LB2R. Philips var klart best.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sammenlignet med panasonic th-37pv70 / px70 da? har du sett det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke mulighet til å sammenligne de side om side, da den butikken jeg var inne i ikke hadde Panasonicen i veggen. Sammenligning uten at de står side om side blir ikke riktig mener jeg. Det er vanskelig å "huske" bildekvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, er vanskelig å si om philips modellen siden de har 9 "forskjellige" modeller på 37.. kanskje noen med innebygd dvb-t eller med veggfeste osv...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runner
    Jobber selv i bransjen og har sett det meste. Jeg sammenlignet med Toshiba 37" 37C3000 og LG 37LB2R. Philips var klart best.
    forbruker.no er visst ikke helt enig med deg i det, hvor LB2r kommer best ut.
    Fjellstøtt

En annen ting å merke seg er jo at faktisk 9830 og 9731 har en serie feil som Philips nekter å utbedre for kunden. Butikkene som er så uheldige å ha solgt disse modellene hvor feilen forekommer må ta tapet selv ovenfor kunden.
    Kritisk fejl på Philips 37PF9731D

Og disse 2 modellene er heller ikke Full HD tv'er selv om de tekniske spesifikasjonene tilsier det. Begge takler ikke mer enn 1080i eller max 1024x768 via PC. Bildebehandlingen kuttes ut fra 576i og oppover.

Men som nevnt før. Knallgode tv'er for å se på tv å film men ikke så veldig mye mer enn det. Og ville heller valgt en av PFL modellene enn f.eks 9731D etc

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med å se på og sammenligne disse skjermene i butikk er jo at det er umulig å vite hvordan de er kalibrert.

kalibrerte en LB2 en gang og det var natt og dag i bildeforskjell. da testet jeg med hd-dvd og vanlige kabel signaler.

har bare lett kalibrert en PFL skjerm, men bildekvaliteten ble da også hevet betraktelig.

kunne godt tenkt meg en fredagskveld, en sixpack og disse to skjermene ved siden av hverandre så jeg kunne kalibrere og teste dem skikkelig opp mot hverandre.

noe som uansett taler philips sin fordel er hvordan den håndterer litt mer støyfulle signaler. LB2 er meger kresen på signalene, philips er litt rundere i kantene der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    forbruker.no er visst ikke helt enig med deg i det, hvor LB2r kommer best ut.
    Fjellstøtt

En annen ting å merke seg er jo at faktisk 9830 og 9731 har en serie feil som Philips nekter å utbedre for kunden. Butikkene som er så uheldige å ha solgt disse modellene hvor feilen forekommer må ta tapet selv ovenfor kunden.
    Kritisk fejl på Philips 37PF9731D

Og disse 2 modellene er heller ikke Full HD tv'er selv om de tekniske spesifikasjonene tilsier det. Begge takler ikke mer enn 1080i eller max 1024x768 via PC. Bildebehandlingen kuttes ut fra 576i og oppover.

Men som nevnt før. Knallgode tv'er for å se på tv å film men ikke så veldig mye mer enn det. Og ville heller valgt en av PFL modellene enn f.eks 9731D etc
    Du bør i samme farten nevne at Philips har funnet en løsning på problemet.hele panelet blir skiftet.
    Har ikke hørt om feil på 9830 serien,har en slik.
    Nevn å de andre merkene med surring fra trafoer,fastbrenning som ikke skal skje ,jeg jobber i denne bransjen å det er ikke spesielt mye feil på Philips med untak av 31/D serien.
    Jeg har ikke lov å nevne merker på grunn av jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen du refererer til Revox er ikke relevant. Det er en test mellom Samsung og LG. Var det ikke Philips diskusjonen gjaldt. Linkene nederst på siden er fra en gammel test.

Tror Philips kommer med mange nye og gode modeller fremover og at prisene blir gunstige.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen du refererer til Revox er ikke relevant. Det er en test mellom Samsung og LG. Var det ikke Philips diskusjonen gjaldt. Linkene nederst på siden er fra en gammel test.

Tror Philips kommer med mange nye og gode modeller fremover og at prisene blir gunstige.
    Er enig her. Philips gir faktisk gode bilder med gode farger. Syntes folk her på forumet vektlegger antall pixler for mye. Vil tro de er sterkt påvirket av dataverden der oppløsning er synonymt med bedre bilde. Husk at film og TV ikke skalerer objektene slik som man opplever i Windows. Du ser ikke et større området av "lanskapet" fordi oppløsningen er bedre. Derfor er egenskapene til en TV prioritert andeledes enn en PC skjerm.

Til sist vil jeg si at Full HD er jo heller ikke imponerende. Et komplett bilde er vel ca. 2 millioner pixler. Tror ingen ville kjøpt et fotoapparat i dag med så dårlig oppløsning. Mange mobiltelefoner har bedre kamera funksjon enn det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    runner : Bare å se i bånn av testen til forbruker.no det så ser man resultatene som er henholdvis :

Philips 32PF9731 Karakter: 5
    Hitachi 32LD9700 Karakter: 4
    Sony KDL-32V2000 Karakter: 4
    JVC LT-32X70 Karakter: 4
    Toshiba 32WL68 Karakter: 4

Philips'en er den eneste som får samme terningskast som LB2r så klart best skal nok taes med en god klype salt.

Oryx : jeg jobber forøvrig i bransjen selv og har ingen grunn til å bekymre meg for å nevne merker! Om philips har krøpet til korset og endelig yter service på disse tv'ene er godt for butikkene men ikke noe mindre enn hva man bør forvente. Kan tenke meg du refererer til eldre LG modeller når det kommer til innbrenning som faktisk ikke er annet enn retention i panelet som går vekk over tid. Spesiellt gamle LP1 hadde mye problemer med dette men det samme hadde eldre philips også. (Ja snakker om LCD). LB1r hadde noen små issues med retention om man virkelig gikk inn for det men her også forsvant dette relativt fort. En blivende skade forekommer ikke med annet den står lenge å viser rute tabeller eller no men det tar hvilken som helst tv teknologi skade av inkl CRT.
    Det skal nevnes at LG kan være kjipe når det kommer til DOA da de har en tendens til å være litt sære mot butikkene. Så de butikkene som avventer godkjenning for kredit å lar kunden vente på det får en kunde gående LENGE. Samme gjelder Samsung som nesten er enda verre til tider. Her er faktisk Philips raskere dog de velger noen ganger å reparere tv'er for mer enn de er verdt i utgangspunktet hvor andre produsenter ville kreditert den. Lang service, sur kunde.

Flash Q : Hva har et bilde med film å gjøre? Et kamera har alltid hatt høyere oppløsning enn et film kamera. Når det gjelder HD materiale så er diskusjonen om 1080p mot 720p på en 37" tv ganske dødfødt da det skal mye til for at noen klarer å se forskjell. Men det er ikke det som utgangspunktet for min del av diskusjonen. Det som er poenget er at f.eks 9731 skal være en Full HD tv som tilbyr 1080P som spesifikasjonene tilsier, men det gjør den rett å slett ikke. Panelet har 1080p punkter men det fins ingen mulighet å utnytte dette på. Den takler ikke mer enn 1080i uansett og begrenser i tillegg PC til 1024x768. Det er jo helt bak mål...Spiller ingen rolle for min del da om man ikke kan se forskjell på 1080p og 720p. Produsentene for slutte å produsere 1080p under 50" da fordi ingen ser forskjell. Og de skjermene som er under 50" med 1080p får selges som monitorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

runner : Bare å se i bånn av testen til forbruker.no det så ser man resultatene som er henholdvis :

Philips 32PF9731 Karakter: 5
    Hitachi 32LD9700 Karakter: 4
    Sony KDL-32V2000 Karakter: 4
    JVC LT-32X70 Karakter: 4
    Toshiba 32WL68 Karakter: 4

Philips'en er den eneste som får samme terningskast som LB2r så klart best skal nok taes med en god klype salt.

Oryx : jeg jobber forøvrig i bransjen selv og har ingen grunn til å bekymre meg for å nevne merker! Om philips har krøpet til korset og endelig yter service på disse tv'ene er godt for butikkene men ikke noe mindre enn hva man bør forvente. Kan tenke meg du refererer til eldre LG modeller når det kommer til innbrenning som faktisk ikke er annet enn retention i panelet som går vekk over tid. Spesiellt gamle LP1 hadde mye problemer med dette men det samme hadde eldre philips også. (Ja snakker om LCD). LB1r hadde noen små issues med retention om man virkelig gikk inn for det men her også forsvant dette relativt fort. En blivende skade forekommer ikke med annet den står lenge å viser rute tabeller eller no men det tar hvilken som helst tv teknologi skade av inkl CRT.
    Det skal nevnes at LG kan være kjipe når det kommer til DOA da de har en tendens til å være litt sære mot butikkene. Så de butikkene som avventer godkjenning for kredit å lar kunden vente på det får en kunde gående LENGE. Samme gjelder Samsung som nesten er enda verre til tider. Her er faktisk Philips raskere dog de velger noen ganger å reparere tv'er for mer enn de er verdt i utgangspunktet hvor andre produsenter ville kreditert den. Lang service, sur kunde.

Flash Q : Hva har et bilde med film å gjøre? Et kamera har alltid hatt høyere oppløsning enn et film kamera. Når det gjelder HD materiale så er diskusjonen om 1080p mot 720p på en 37" tv ganske dødfødt da det skal mye til for at noen klarer å se forskjell. Men det er ikke det som utgangspunktet for min del av diskusjonen. Det som er poenget er at f.eks 9731 skal være en Full HD tv som tilbyr 1080P som spesifikasjonene tilsier, men det gjør den rett å slett ikke. Panelet har 1080p punkter men det fins ingen mulighet å utnytte dette på. Den takler ikke mer enn 1080i uansett og begrenser i tillegg PC til 1024x768. Det er jo helt bak mål...Spiller ingen rolle for min del da om man ikke kan se forskjell på 1080p og 720p. Produsentene for slutte å produsere 1080p under 50" da fordi ingen ser forskjell. Og de skjermene som er under 50" med 1080p får selges som monitorer.
    Nevner ikke LG når det gjelder fastbrenning,jeg har erfaring med Pioneer når det gjelder dette.

Men jeg er ikke enig i at det er mere feil på Philips enn på andre LCD merker,det er i alle fall det vi registrer på vårt veksted.
    At jeg ikke vil henge ut noe spesielle merker har med at vi yter service på 7 forskjellige merker.
    Om du mener oppkobling mot data som feil så har Philips bomma,men det er de langt i fra alene om.
    Jeg vil ikke henge ut noen merker,vet bare at flere av de store produsentene har gode å dårlig produkter i forskjellige prisklasser.Dette er ikke noe Philipsproblem,det gjelder stort sett alle.
    Driver nå tester en Enox her hjemme,ikke imponert så langt,andre har sikkert andre erfaringer med den å synes den er gode,det må de få lov til.
    Til slutt så vil jeg si at det er svært liten forskjell på billedkvaliteten på toppsereiene til de store produsentene,en vanlig kunde som stiller litt høye krav merker ingenting tror nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les testen nøye Revox. De skjermene nederst på den testen med terningkast er jo fra en test publisert 30.10.06. Det står jo også! "Les også test av flere 32-tommere". Den testen har ingen sammenheng med testen av LG'en og Samsungen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oryx
    Nevner ikke LG når det gjelder fastbrenning,jeg har erfaring med Pioneer når det gjelder dette.

Men jeg er ikke enig i at det er mere feil på Philips enn på andre LCD merker,det er i alle fall det vi registrer på vårt veksted.
    At jeg ikke vil henge ut noe spesielle merker har med at vi yter service på 7 forskjellige merker.
    Om du mener oppkobling mot data som feil så har Philips bomma,men det er de langt i fra alene om.
    Jeg vil ikke henge ut noen merker,vet bare at flere av de store produsentene har gode å dårlig produkter i forskjellige prisklasser.Dette er ikke noe Philipsproblem,det gjelder stort sett alle.
    Driver nå tester en Enox her hjemme,ikke imponert så langt,andre har sikkert andre erfaringer med den å synes den er gode,det må de få lov til.
    Til slutt så vil jeg si at det er svært liten forskjell på billedkvaliteten på toppsereiene til de store produsentene,en vanlig kunde som stiller litt høye krav merker ingenting tror nå jeg.
    Pioneer er jo en plasma... Selvfølgelig er det en fare for innbrenning!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les testen nøye Revox. De skjermene nederst på den testen med terningkast er jo fra en test publisert 30.10.06. Det står jo også! "Les også test av flere 32-tommere". Den testen har ingen sammenheng med testen av LG'en og Samsungen.
    Har da ingen betydning når testen er fra. 9731 har ikke akkurat forandret seg siden det. Men det man kan si er at den mest sannsynlig nå vil ligge bak LG sin pga eldre teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da ingen betydning når testen er fra. 9731 har ikke akkurat forandret seg siden det. Men det man kan si er at den mest sannsynlig nå vil ligge bak LG sin pga eldre teknologi.
    Det er slettes ikke aktid tilfelle at ny teknologi er bedre en eldre,det er ikke så lett å bare sansynligjøre at den ene er bedre enn den andre,en må se på de sammen med samme biledmatriale,noen mener jo at Samsung sine fjorårsmodeller er bedre enn de som kom på markede i år.
    Ikke lett dette:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo ta i betraktning hvilke philips modeller det er snakk om. Det er klart at når folk bombarderes med reklame om philips 42pf3331 til 10k eller andre eldre billige dårlige philips skjermer så kan jo fort ryktet dems få seg en smekk. Jeg er ingen fan av philips selv men innimellom glimter de til med noen sinnsyke modeller. Litt for ofte med sinnsyk pris også da. Men de nye pfl ser bra ut.

Syns forøvrig at pf 9830 serien dems ser forbløffende bra ut den dag i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de nye PFL modellene fra Philips, både i 37" og i 42". Jeg må si de hadde overaskende bra bilde i forhold til LCD skjermer i samme prisklasse.

Jeg har gått til innkjøp av en Philips 42PFL7562.
    Etter litt kalibrering må jeg si at jeg ikke er annet enn meget fornøyd.Denne TV´en er i og for seg den samme som 7332 som en finner på nettet til 12 890,-. Eneste forskjellen (stort sett) er at 7562 har inneb. tuner. Men denne får en jo alikevel ikke bruk for her i landet.
    Fikk et bra tilbud på 7562, derfor ble det denne.
    Men tror ikke det er mange som kan matche den billedkvaliteten i denne prisklassen. Skjermen er ikke fullHD, men til mitt bruksområde er ikke det vesentlig.
    Her i landet er det stort sett tester i Lyd&Bilde og Hjemmekino folk baserer sine kjøp på... Det begrenser seg jo selv hvor mange skjermer disse få journalistene klarer å teste....
    Tar man en kikk ut av landet, evt. Tyskland, England ser man at Philips skårer høyt!:!: Minus selvfølgelig 3 og 5 serien.

Er som sagt meget fornøyd med min 42PFL7562 og det er nok mange som uttaler seg om ting de kanskje ikke har sett.....

Blir litt mye synsing...som kan føre til negativ omtale om noe som faktisk er et glimrende produkt

En annen positiv ting med Philips-skjermene er at de er vel kanskje de beste på analoge signal uansett hvem du sammenligner med. (skal ikke påstå noe, finnes jo alltid noe som er bedre enn det beste).
    De fleste selv om de har en "digital tuner" fra CD eller Viasat mottar jo bare analoge signal inn til Tv´en.
    (Bortsett fra de som har den nye CD-tuneren med HDMI). Selv om en mottar et digitalt signal inn i tuneren, skal en være rimelig god for å få et digitalt signal videre ut gjennom en scartkabel som er analog!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :???: Leser å en del utelandske blader,å jeg er enig med deg at Philips skårer
    høyt på tester,med unntak av de billige seriene.
    Det irriterer meg vær gang jeg leser tester der de oppgir data fra en
    å nevner andre typer data på neste tv i samme test.
    Hvofor kann de ikke plukke ut de dataene de synes er viktige å opplyse
    det på alle modellene i samme test,Lyd og Bilde er ille her:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder oss normenn er vi generelt skeptiske til Philips apparater. Ser også her i forumet at det diskuteres stort sett asiatiske apparater. Allikevel ser jeg at Philips scorer bra i andre europeske land. Denne linken er hentet fra minhembio.com i vårt kjære naboland.

Minhembio.com - Jämförande test: Full-HD för folket - 9 apparater testade!

Ellers er jeg enig i at smaken er som baken og at Philips har klare svakheter, men bilde på dyrere modeller skårer de stort sett bra på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •