LCD eller Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD eller Plasma?

Skal kjøpe meg flat-TV for første gang, og er i tvil på om jeg skal kjøpe LCD eller plasma. Jeg ser for meg en 42-52 tommer til maks kr 30.000,-
    Forøvrig skal den brukes for det mest til film og HDTV (jeg bor i Finland), samt at jeg vil bruke den til MediaCenter.

Noen som har et svar til meg? Kom også gjerne med tips til konkrete modeller...

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey Lainen...

...ser du vil ha noe stort... i så tilfelle er det plasma som gjelder.

50" Pioneer Plasma får du nå til rundt 27.000 kr..

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norjalainen
    Skal kjøpe meg flat-TV for første gang, og er i tvil på om jeg skal kjøpe LCD eller plasma. Jeg ser for meg en 42-52 tommer til maks kr 30.000,-
    Forøvrig skal den brukes for det mest til film og HDTV (jeg bor i Finland), samt at jeg vil bruke den til MediaCenter.

Noen som har et svar til meg? Kom også gjerne med tips til konkrete modeller...
    Du kan meget godt kjøpe deg for eks 46 tommer lcd , samsung,sony eller sharp, finnes også i 52tommer men blir vel for dyr for ditt budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt en plasma! Høyere kontrast, og mye bedre sortnivå. MEN har en viss fare for innbrenning, samt noe dårligere kontrast!

Om jeg skulle kjøpt en plasma ville jeg valgt Panasonic TH42/50pv70, har kun sett en LCD som kommer i nærheten og det er Sharp LC46XD1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fare for innbrenning skal ganske mye TIL med de plasma tv'ene i dag, er mer de billige plasma variantene som er sånn. 15000-30000kr er det ikke et problem.
    Kjøp Plasma, godt bilde, mindre støy, mindre etterslep og behagligere å se flere timer på.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått det slik at tven skal brukes sammen med mediasenter og da er det klart beste valget lcd full hd , ikke hør på di som anbefaler plasma som snart er avlegs.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zaico: At LCD-prodsenter (les: Samsung) skryter av høy kontrast betyr ikke nødvendigvis at det stemmer. At R7 hadde 5000:1 stemte ikke, for å si det slik. Og sortnivået er ikke nødvendigvis sammenlignbart fra skjerm til skjerm med ulik kontrast. Høyt kontrastforhold på en TV kan bety elendig sortnivå i forhold til svært lyse faktiske farger...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Har forstått det slik at tven skal brukes sammen med mediasenter og da er det klart beste valget lcd full hd , ikke hør på di som anbefaler plasma som snart er avlegs.
    Plasma er definitivt ikke avleggs, og om du bruker mediasenter eller DVD-spiller blir ganske likegyldig så lenge det er samme filmen som vises. Skal du surfe på TVen blir selvsagt oppløsningen viktigere.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp plasma

Newcomer darkz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns plasma på mediapc ble altfor dårlig, desutten er det ikke så enorm forskjell lengre. Ang lystyrke osv så kan du sjekke i real life åssen skjermen er så du er sikker påp at du ikke får en LCD med dårlig sortnivå og lav kontrast. Ville valgt LCD Fullhd og kasta på litt ekstra for å få det. Kobla til data er LCD bedre, så mye bedre att det lille ekstra den måtte ha i bildekvalitet er til å leve med
    Men det er mitt valg, se med egne øyne først:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •